Honda Hornet Forum Part 18, Zomer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg gewoon een akropovic uitlaat.
full


Uiteraard zonder dB-killer!

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
 
Hi Rene,

Ik woon in Breda niet al te ver dan ^^

Beste mensen vakantiegeld is binnen dat betekent motoruitgave !
Ik wil graag een andere uitlaat/ demper kopen iets met diep geluid zowel stationair als rijdend enige ideen en prijzen ?

p.s: Aanwezig \m/ ^^ \m/

Ik heb sinds deze winter een DPM blast op de motor zitten. Is een mooie korte uitlaat die
goed past bij de motor. (loopt mooi in lijn met het kontje :P) Heb zelf een 900 maar voor een 600 zijn er ook vast nog wel een aantal exemplaren te vinden! Het geluid is iig super! zijn ook genoeg filmpjes op internet te vinden..

Het gaat om dit model:
full


succes met je keuze!
 
het is wel duurder, maar ergens vind ik weerstandjes zo'n gepruts je gaat stroom omzetten in warmte, om een knipperlicht beter te laten knipperen, en als je de verkeerde weerstanden hebt hang je alsnog... met een relais knippert hij altijd en altijd op de juiste snelheid, onafhankelijk van de knipperlichten die je monteert.
Minder bedrading, geen kans op schade aan frame of kappen door de hitte.

3- of 4-pins is de enige uitdaging i.d.d. De meeste Honda's hebben 3-pins, behalve de CBR600RR 05>, de CBR1000RR 06>, CB1000R en de Hornet/CBR600F 2011>
Hornet (afaik) 1998-2010 3-pins
Hornet 2011>, CBR600F 2011> 4-pins
Afaik zit het hem in de alarmlichten: geen alarmlichten = 3-pins, alarmlichten = 4-pins, maar pin () me daar niet op vast, ik heb nog geen tijd gehad om het uit te zoeken.

Oke oke.... denk dat ik om ben, jullie zeggen allemaal relais vervangen, principieel als ik ben lijkt me dat ook beter.
En volgens mij heb ik geen alarmlichten (= 'gewone' CB600F Hornet), dus 3 pins ?
Ik haal alle weerstandjes er tussenuit, maak het plaatwerk dicht en dat die winkel me maar flink matst zou ik zeggen voor deze ellende 2x....

Het stuur heb ik ff erop gepast en dat ziet er supergaaf uit. Met de gaskabels gaat t net of net niet.. :? , maar ik zaag er aan elke kant sowieso 2 cm af, anders pas ik niet door de poort ;)
 
Zoooo, aan elke kant = 3cm eraf! Heavy zaagwerkje, dik alu.
Moeilijkste wordt nog 2 piepkleine gaatjes er in boren t.b.v. koppelings- en gashendel.
 
Zojuist opgemeten, kom op 74cm van puntje tot puntje.
76cm zal dus ook wel moeten passen, 84cm wordt een flinke gok denk ik...

Thx voor het opmeten LeMarc!
Maar inmiddels is er al 3cm aan elke kant af, hou ik ca. 78cm over, en het past allemaal wel zo te zien. Keimooi stuur, foto's volgen uiteraard!
 
Heb je ook gekeken met volle stuur uitslag of het gas niet trekt?

Volle stuurslag haal ik niet....vanwege breedte, de kabels raken de tank ;) , maar tijdens het rijden stuur je niet echt veel hè, het meeste is schuin hangen. Alleen thuis manoeuvreren wordt wel lastiger, maar dat heb ik wel over voor een vet stuur!
 
Volle stuurslag haal ik niet....vanwege breedte, de kabels raken de tank ;) , maar tijdens het rijden stuur je niet echt veel hè, het meeste is schuin hangen. Alleen thuis manoeuvreren wordt wel lastiger, maar dat heb ik wel over voor een vet stuur!
Als je hem op 76 cm houdt en je trekt hem niet meer stuk, dan heb je nog steeds vet stuur! ;)

Maar het is je eigen motor en daarmee eigen manier om je motor te verfraaien....
 
ehhh, ik denk dat ik voor iedereen hier spreek Rene1972 als ik zeg:

WIJ WILLEN FOTO'S!!!!!!! ;-)
 
Heren, de foto's!!!

Stuur in aluminum, kleine LED-knippers voor en achter, kleiner kontje.

Nu nog de witte velg-striping doen en wachten op m'n spiegels.
full

full

full
 
haha die haakjes inderdaad :+

ik zit er aan te denken om de buddy handgreep er ook af te halen en deze dan op te vullen met "race-gaas". Aluminium gaas voor auto-tuning etc. volgens mij redelijk in een vorm te buigen/stansen. iemand ervaring met zoiets en er eventueel foto's van?
 
Ik heb ff een vraag voor alle mensen met een sport (GoPro) camera.

Welke accessoires raden jullie me aan bij een 3 White Edition te kopen? En hoeveel GB geheugenkaartje? Want ik wil natuurlijk niet dat me kaartje al na een halfuurtje vol zit natuurlijk.

Bij voorbaat dank :)
 
Hallo,

Ben nieuw hier. Heb me net van de week voorgesteld. Ik zoek voor mijn hornet (2005) een nette manier om die schaamlip (spatbord) netjes aan tepassen of te vervangen door universele plaathouder of undertail ed. Iemand goede en of creatieve ideeen?
 
Ik heb ff een vraag voor alle mensen met een sport (GoPro) camera.

Welke accessoires raden jullie me aan bij een 3 White Edition te kopen? En hoeveel GB geheugenkaartje? Want ik wil natuurlijk niet dat me kaartje al na een halfuurtje vol zit natuurlijk.

Bij voorbaat dank :)

Dan zou ik gaan voor de black edition. Heb ik self ook 8-).. Ik gebruik de camera niet alleen voor motorrijden maar ook voor op de mountainbike en heb alleen de handle bar mount. Deze een paar keer gebruikt op de motor en zijn echt gave beelden:
https://www.facebook.com/photo.php?v=472737296129331&set=vb.100001791949237&type=3&theater.

De suction cup mount lijkt me ook een aanrader, de camera op de helm ben ik persoonlijk niet zon fan van. Geven te onrustig beeld.

Geheugenkaartje stelt niet veel voor, heb de mijne via internet besteld voor 2 à 3 tientjes 32GB. Daar kan je genoeg filmmateriaal mee maken ;)
 
Ik heb ff een vraag voor alle mensen met een sport (GoPro) camera.

Welke accessoires raden jullie me aan bij een 3 White Edition te kopen? En hoeveel GB geheugenkaartje? Want ik wil natuurlijk niet dat me kaartje al na een halfuurtje vol zit natuurlijk.

Bij voorbaat dank :)
Zou sowieso eerst kijken of je voor de prijs van een White niet een Hero 2 kan kopen. Die is namelijk beter dan de White.

Verder is veel accessoires bruikbaar. Denk aan de plakkers (op o.a. voorspatbord, achterbrug, kont, helm, enz...) Chest harness moet ook wel een vet beeld geven, en een zuignap is ook altijd wel handig. Mocht je eventueel al gebruik maken van RAM mounts i.v.m. navi dan kan je ook RAM mount adapter voor GoPro kopen.

EDIT: owja en betreft geheugenkaart, in de Hero 3 kan maximaal 64gb microSD, meer dan zat en hoef je niet elke keer een kaart te wisselen (denk wel de accu een paar keer... :') )
 
Laatst bewerkt:
Gijs , kan je mijn foto weghalen die je plaatste op de openingspagina en vervangen a.u.b door deze , want zo ziet mijn Hornet er momenteel uit na wa spuitwerk die ik liet uitvoeren , het zadel liet ik onder handen nemen van:remco@tijgerleathers.nl
Thnks Panky *D
full
 
hehe ik ben ook weer bij gelezen!

rene ik kom inderdaad uit asten, keer een toertje laat maar weten ben ik altijd voor in!
wat betreft de eifel, ik kan al die datums nog geen garantie geven, vrouwtje gaat rond de 14e juli bevallen van onze eerste kleine....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan