Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
een holle pijp is zeer makkelijk, aangezien het alleen maar een holle pijp is... :+

1 zaag demper er af
2 klaar

kan dat nog wel een beetje netjes worden dan? En moet ik hem dan gewoon aant eind afzagen en de demper eruit trekken ofzo?
 
Hallo allemaal,
Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven. Het kaboem geluid is inmiddels verholpen, was gewoon aan een nieuwe ketting toe, het schakelen gaat ook veel beter. Mijn zoon heeft de pakkingen vervangen, rem bijgesteld en koppeling afgesteld. Ik kan niet echt meepraten met alle technische verhalen. Lezen doe ik wel alles. Het is voor mijn man en mijzelf erg prettig dat onze zoon ons hierbij kan helpen.
Vorige week voor het eerst gevallen. Niet ernstig eigenlijk heel dom. Ik was op de motor van mijn man die voor mij iets te zwaar is, moest links af maar moest wachten op een auto waar mijn zoon in bleek te rijden. Ik wilde wegrijden maar stond nog in z'n 2 dus sloeg af en ik viel in slowmotion omver. Het goede was dat mijn zoon dit zag en mij overeind kon helpen. Toch wel even schrikken. Maar goed ik blijf maar bij mijn rebel.
groetjes Ineke
 
Holle pijpen kun je gewoon bestellen bij de dealer
Van highway hawk kosten ze ong 100 euro per 2
Moet je ze alléén op de bochten monteren
Klinkt zooo mooi veel Suc6
 
hallo allemaal
ondanks dat ik regelmatig dit forum lees, heb ik toch nog een vraag.
mijn rebel 250 rijdt perfect, alleen met 2 personen komt mijn kenteken plaat op de band
bij bijna elke bobbel. de schokbrekers staan op het zwaarst is dit normaal of ben ik toe aan andere schokbrekers.
het gewicht is ongeveer 150 kg verdeelt over 2 personen.
en zijn er nog andere ideen om dit probleem te verhelpen.
gr paul
 
hallo allemaal
ondanks dat ik regelmatig dit forum lees, heb ik toch nog een vraag.
mijn rebel 250 rijdt perfect, alleen met 2 personen komt mijn kenteken plaat op de band
bij bijna elke bobbel. de schokbrekers staan op het zwaarst is dit normaal of ben ik toe aan andere schokbrekers.
het gewicht is ongeveer 150 kg verdeelt over 2 personen.
en zijn er nog andere ideen om dit probleem te verhelpen.
gr paul
Als hij origineel bevestigd is dan kan hij haast niet tegen de band komen kijk maar op deze foto dit was de eerste motor van Rebella, en anders denk ik toch dat de schokbrekers aan vervanging toe zijn.
full
 
Kijk even of de schokbrekers in de hoogste stand gezet zijn. Zo heb ik jaaaaren rondgereden terwijl ik ze eigenlijk wat hoger wilde hebben (bloos). bij m'n eerste rebel meeting wist iemand me te vertellen waar die sleutel voor was waar ik al jaaaaren mee rondgereden had <oopsie>
 
Hallo allemaal,

Kleine update van mijn vorderingen :
- nieuwe tank geplaatst
- carburator los geschroefd
- carburator + kraantje volledig gereinigd
- alles gemonteerd
- beetje benzinne in de tank gegoten
- aan de accu van de wagen gekoppeld
- choke aan
- gestart.....*o*.........en hij was van de eerste maal weg
- ..............maar zo gauw ik de choke afzet valt hij stil 80(

iemand een idee ?
 
Woehoee!
Net eerste paar rondjes gereden :) bijna zo goed als afgesteld (aanlopen is toch gelukt)
Morgen krijg ik de accu binnen, dan hoef ik niet meer zo moeilijk te doen ;)
Luchtfilter gecheckt.. die is zo goed als vergaan, dus daar moet ik ff nieuwe voor halen..
wil nu goed stationair lopen zonder choke :) af en toe wil die nog wel eens inzakken en soort van verzuipen en dan valt die uit. Dat is nog wel vreemd.. ff op letten. Maar de eerste meters zijn gemaakt! :D
 
Hoi allemaal,

Weer een paar mooie dagen, jammer genoeg op werkdagen. Dus dan maar genieten van woon/werk rijden.

@Baarts: ziet er mooi uit! Ik had eerder moeten reageren: Ik heb mijn accu bij Motozoom gehaald, die zit in Utrecht. Vind ik een erg fijne winkel, en wat ze niet direct op voorraad hebben kun je online bestellen en ophalen in Utrecht. Ik heb er ook hoes, helm, handschoenen, zadeltassen en nog veel meer gehaald.

Ik ben heel trots op mijzelf, want heb gisteren zelf de spanning van mijn ketting aangepast. Bij een check vorige week vond ik hem wel heel erg slapjes. Met behulp van mijn Clymer manual heb ik het aangepast. Bleek eigenlijk niet veel anders dan bij een fiets. *D Werd wel nog even verrast door de achterrem: die moest ik natuurlijk ook bijstellen.
En wat blijkt: die rare onregelmatige tik is er nu uit! *O* Blijkbaar liep de ketting ergens aan.
Hij lijkt nu wel wat meer moeite te hebben bovenin de versnellingen, meer getril en wat geratel. Zou dat met de afstelling te maken kunnen hebben? Misschien heb ik de wielmoer wel te strak aangedraaid ofzo....

Ik heb nog steeds goede hoop erbij te zijn op 10-10-10...
 
hoi allemaal
bedankt voor de reacties betreffende mijn schokbrekers. ik heb ze nog een tandje zwaarder kunnen zetten
gr paul
 
Hoi allemaal,

Weer een paar mooie dagen, jammer genoeg op werkdagen. Dus dan maar genieten van woon/werk rijden.

@Baarts: ziet er mooi uit! Ik had eerder moeten reageren: Ik heb mijn accu bij Motozoom gehaald, die zit in Utrecht. Vind ik een erg fijne winkel, en wat ze niet direct op voorraad hebben kun je online bestellen en ophalen in Utrecht. Ik heb er ook hoes, helm, handschoenen, zadeltassen en nog veel meer gehaald.

Ik ben heel trots op mijzelf, want heb gisteren zelf de spanning van mijn ketting aangepast. Bij een check vorige week vond ik hem wel heel erg slapjes. Met behulp van mijn Clymer manual heb ik het aangepast. Bleek eigenlijk niet veel anders dan bij een fiets. *D Werd wel nog even verrast door de achterrem: die moest ik natuurlijk ook bijstellen.
En wat blijkt: die rare onregelmatige tik is er nu uit! *O* Blijkbaar liep de ketting ergens aan.
Hij lijkt nu wel wat meer moeite te hebben bovenin de versnellingen, meer getril en wat geratel. Zou dat met de afstelling te maken kunnen hebben? Misschien heb ik de wielmoer wel te strak aangedraaid ofzo....

Ik heb nog steeds goede hoop erbij te zijn op 10-10-10...
Hoi Rozemarijn,
Kijk hier hebben we wat aan zelf je ketting gesteld! De wielmoer kan je eigenlijk niet te strak aandraaien war wel mogelijk is dat je in je enthousiasme de ketting een pietsje teveel hebt gespannen wat mogelijk dar geratel veroorzaaakt. Over kettingen spannen
zijn hele dikke boeken geschreven want hij moet natuurlijk niet te slap maar zeker niet
te strak staan want dan beschadig je het lager wat in het blok zit. Wat je als eerste
nu kan doen is een kwastje met (dunne) olie nemen en je ketting helemaal ermee insmeren. De olie lost een hoop troep op die tussen de schalmen zitten en na een paar
keer rijden zul je waarschijnlijk merken dat je ketting vanzelf iets slapper is gaan staan
en dat het geratel is opgehouden. Probeer het maar,
Groet frits
 
Hallo mannen en vrouwen,

ik heb besloten om mijn rebel 250 te verkopen. vind het nogsteeds een leuke motor, maar ze heeft gewoon te weinig vermogen.

en een rebel 450 heeft weer net té veel vermogen voor mijn 25kw rijbwijs:(

heeft er nog iemand behoefte aan een rebel 250? hij is werkelijk in top conditie.

bouwjaar 1990
kilometerstand: 14.000 ongeveer
gloed nieuwe bandjes + olie


geen problemen mee gehad.
full



met zijtas en heb er ook nog een mooie orginele sissybar op bevestigd.

vaste prijs: 850,- (is aan de hoge kant, maar het is ook een hele mooie motor die nog lang mee kan)

full
 
Jammer dat je hem verkoopt! Hij ziet er nog perfect uit!

Zo! De accu is er dan eindelijk, half 8 werd die bezorgd!
Heb hem gelijk gevuld, nu half uurtje rusten en dan kan ik hem aansluiten!

In de handleiding staat dat het wel aan te bevelen is de accu eerst op te laden voor te installeren..
Moet dit persé? Kan ik niet gewoon een flink rondje gaan rijden?
 
Hallo mannen en vrouwen,

ik heb besloten om mijn rebel 250 te verkopen. vind het nogsteeds een leuke motor, maar ze heeft gewoon te weinig vermogen.

en een rebel 450 heeft weer net té veel vermogen voor mijn 25kw rijbwijs:(

heeft er nog iemand behoefte aan een rebel 250? hij is werkelijk in top conditie.

bouwjaar 1990
kilometerstand: 14.000 ongeveer
gloed nieuwe bandjes + olie


geen problemen mee gehad.
[afbeelding]


met zijtas en heb er ook nog een mooie orginele sissybar op bevestigd.

vaste prijs: 850,- (is aan de hoge kant, maar het is ook een hele mooie motor die nog lang mee kan)

[afbeelding]
Hoi Poedelschaap,
Jammer dat je hem verkoopt het is een pracht motor!
Misschien kom ik er na het week-end op terug ik wil namelijk nog een Rebel voor Amsterdam erbij hebben maar moet eerst dit week-end wat andere spullen zien kwijt
te raken. Je hoort van mij. Groet frits
 
Net dik uur gereden, ff ding uitproberen!
Accu wil alleen nog niet opladen ofzo :S maar aanlopen gaat gelukkig aardig makkelijk..
Soms komt er ook een knal uit de uitlaat! Volgens mij moet ik dan de kleppen stellen??
iemand die daar verstand van heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan