Honda Shadow VT 1100 C 1985 STOPT TIJDENS RIT

stones2

Rookie
30 jul 2013
21
0
Gelderland
Hallo,

Mijn pas gekochte honda shadow VT 1100 C uit 1985 stopt binnen 2 km met rijden.
Dan kan ik 10min stilstaan en weer een paar honderd meter rijden.

Heb er een nieuwe accu, gereviseerd CDI ingezet.
Denken nu aan de pulsgevers.................


Iemand anders nog ideeen of tips????
 
Het bezinepompje wel gevonden nog niet verder nagekeken.

wil eerst de vlotterbakjes aftappen maar.........
Kan het bakje en het schroefje zoals litter monkey omschrijft niet vinden.
Ik weet niet eens waar de carb's zich bevinden, pas een beginner he hahahaha
 
Ik heb even gezocht en heb zoals de foto laat zien wat gevonden.
Het bevindt zich onder de tank bij de carb's

dsaco.jpg



Heb het in ieder geval getest en er komt een straal aan bezine uit.
Ongeveer een bodem van 3 cm (bodem cola fles 1/5 L)

Dus dat loopt lekker door.......
Dus zal het filter of de pomp goed zijn?????

ps. loopt deze vanzelf weer vol??
 
Laatst bewerkt:
Yep , nou dan lijkt mij dat het benzine gedeelte ok is .
Maar het kan tankontluchting probleem zijn , een benzine kraan of pomp die dan wel en dan niet werkt . Je zou eigenlijk als de motor afslaat de vlotterbakjes na moeten kijken of er dan nog benzine in zit . Of het is een elektrische storing . Tis een beetje een K..probleem dan wel en dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Het nu zo dat de motor niet eens meer doorstart.
Als ik de startknop in druk loopt ie niet meer dan een paar seconde.
Kan er dus NIET mee rijden.......

Kan dus paar keer starten en dan de vlotterbak controleren maar of dat meer waarde heeft??
 
Zit na het starten, aantal keer, wel weer benzine in de vlotter. NIet gek veel maja hij loopt ook niet ....

Moet de choke altijd al open zetten om te starten, die staat dus helemaal open.

Gashendel half (choke dicht) heb ik nog niet eerder geprobeerd.
Wat zou dit terweeg brengen, komt er dan meer benzine??

Moet ik nog iets afstellen aan de carb's???

Heb de bougies nog niet getest he geen bougiesleutel........


Dat met de tankontluchting verstopt hoe kan ik dat uitvogelen??
 
Laatst bewerkt:
Hij moet tijdens het starten toch vlot vol lopen hoor en niet een klein beetje . Ik zou de slang van de benzinepomp bij de carburateur loshalen en deze slang in een jerrycan oid stoppen en dan starten en kijken of de benzine er flink uit komt . Doet tie goed ook na 5 minuten er na nog starten dan kun je de pomp en benzine kraan uitsluiten . Daarna de carburateurs loshalen om te kijken of er toestanden zoals naalden blijven hangen of sproeiers die vervuild zijn of dicht zitten . PS wel buiten doen ivm brandgevaar en heeft dat ding lang stilgestaan en hoe reed dat ding tijdens je proefrit ? .
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoelang die stil heeft gestaan heb hem.via veiling opgekocht
Dus heeft bij mij nooit goed gelopen
Moet ik hem dus 5 min achter elkaar telkens starten???
Want blijven lopen doet ie niet........
 
Is het niet gewoon troep in je carburateurs dat bij vollopen voor de sproeier/erin gaat zitten? en misschien doordat hij een poos niet gelopen heeft komt er zo nu en dan nog wel wat troep bij uit je tank... gewoon zoals men al zij je carb lostrekken dus..
 
Klopt tankdop open heb ik gedaan maar loopt dan nog niet, tijdje laten draaien lukt niet omdat ie naar paar seconde weer stopt.

de carb lostrekken is voor mij denk ik een hele klus......

Ga eerst de bougies nog een testen dan denk ik dat ik hem weg breng en laat nakijken
 
Laatst bewerkt:
Dus dikke kans dat de motor misschien wel een jaar of meer stilgestaan heeft.
Dan kun je er bijna donder op zeggen dat de boel in de carburateurs schoongemaakt dient te worden.
 
Ik kan volgende week zaterdag bij THEBA motoren in Kilder terecht.
Deze man wil de motor verder nakijken, want de carburateurs nakijken gaat me alleen denk ik niet lukken.

De bougies eruit draaien lukt pas aankomende zaterdag dan heb ik de juiste sleutel (hoop ik )


Zou dit probleem dus aan de carburateurs kunnen liggen.......
das is dan een lange zoektocht geweest voor iets voor hand liggend, als dat het dan is.
 
@stones 2

Ik bedoel een hele zuinige uitvoering.
Hij verbruikt immers weinig benzine op deze manier maar ja je komt ook niet zo ver met dit probleem. Was als grapje bedoelt maar komt bij uitleg natuurlijk niet meer zo over.

P.s. heb je hem alweer aan de praat?
 
Dank jullie voor jullie hulp.
Ik heb hem bij THEBA gehad en deze heeft de carberatuers 2x gereinigd en de bougies vervangen. NU loopt ie weer.

Heb er nieuwe bezine in gedan en olie.

Heb wel het idee dat ie met optrekken iets inhoud als je het gas open trekt.
Even later pakt ie hem wel????
 
Dank jullie voor jullie hulp.
Ik heb hem bij THEBA gehad en deze heeft de carberatuers 2x gereinigd en de bougies vervangen. NU loopt ie weer.

Heb er nieuwe bezine in gedan en olie.

Heb wel het idee dat ie met optrekken iets inhoud als je het gas open trekt.
Even later pakt ie hem wel????
Dan is het toch nog steeds niet helemaal goed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan