Doe al een paar jaar mee met mobylettencrossen met een Honda Sky. Winnen zit er helaas niet in want ik ben geen crosser, maar de fun is er niet minder door
mijn ultiem persoonlijk doel : blokje moet zo goed worden dat ik een klacht aan mijn been krijg dat het geen 50cc meer zou zijn
ben dus aan een nieuw blokske begonnen. grootste probleem met het blok : veel te kleine inlaat. op achtergrond het inlaatblok dat ik gefreesd heb met 4 readvalves.
nieuwe inlaat :
om genoeg plaats te hebben, moet het carter omhoog komen om een groter gat te maken. plaat van 10mm alu op gelast. ter compensatie ga ik een 8mm langere drijfstang van een MTX80 in de krukas steken. extra 2mm want plaat wordt nog gefreesd om timing van de cylinder goed te krijgen
pasvlak carterhelften weer gelijk frezen
gat voor read-valve blok frezen
blok ongeveer op zijn plaats
moet het helaas schuiner zetten dan gehoopt (onder het blok moet genoeg plaats overblijven voor de vario en riem)
mijn ultiem persoonlijk doel : blokje moet zo goed worden dat ik een klacht aan mijn been krijg dat het geen 50cc meer zou zijn
ben dus aan een nieuw blokske begonnen. grootste probleem met het blok : veel te kleine inlaat. op achtergrond het inlaatblok dat ik gefreesd heb met 4 readvalves.
nieuwe inlaat :
om genoeg plaats te hebben, moet het carter omhoog komen om een groter gat te maken. plaat van 10mm alu op gelast. ter compensatie ga ik een 8mm langere drijfstang van een MTX80 in de krukas steken. extra 2mm want plaat wordt nog gefreesd om timing van de cylinder goed te krijgen
pasvlak carterhelften weer gelijk frezen
gat voor read-valve blok frezen
blok ongeveer op zijn plaats
moet het helaas schuiner zetten dan gehoopt (onder het blok moet genoeg plaats overblijven voor de vario en riem)