Honda XR250 olieverlies?

15 nov 2014
19
0
opwijk
hallo,
toen ik men xr motor de eerste keer startte verloor hij niet zo erg veel olie langs de carterventilatie. maar toch komt er normale rook uit de uitlaat en is de bougie niet verbrand. wat zou dit kunnen zijn? is dit erg? ik dacht aan de schraapveren of de cilinder maar ik twijfel toch.
:/
 
te veel olie alvast niet, ik gebruik 10w40 olie momenteel. of misschien eens in elkaar zetten er goed mee doorrijden, dus echt testen, maar ik wil toch wel zeker zijn. ik hoop dan dat het de schraapveren zijn en niet de cilinder...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welk jaar XR je hebt. Maar als het eentje met een RFVC blok is, is dit mijn eerste gok:

Waarschijnlijk is je keerklep in de retourleiding van je olietank lek. Als de motor stil staat loopt dus
de inhoud van de hoger gelegen olietank in het frame je carter in.

Met de gevolgen die je zojuist beschreef.
 
XR250 is indd met wetsump. De grotere modellen hebben drysump-> olie in frame.

Mocht hij blijven roken en je gaat de zuigerveren controleren, vervang dan sowieso ook de kleprubber. Deze willen ook wel eens uitdrogen.

Hij gaat dan vooral walmen op het moment dat je het gas dicht doet..
 
@Murvie, dat is ook de reden waarom ik echt moet weten wat het is, want de cilinder demonteren is de laatste optie omdat ik dan het kleprubber nog moet vervangen. ik hoop dat het niet de cilinder is want dan heb ik wel groter probleem.
ik ga binnenkort achter fork seals, (op zen dialect burage) voor het voorvork want die zijn ook versleten. dan ff een testrit maken en ik laat het jullie weten. verder heb ik nog een klein vraagje, waar je het darmpje van de carterverluchting op moet aansluiten? ik dacht logischer wijze de luchtfilter maar daar zit geen aansluiting...
 
Terug
Bovenaan Onderaan