Paar weekjes geleden een mooie *volledig gereviseerde* XR600r gekocht die goed liep en er goed uitzag.
Mee naar huis gereden (130km over de snelweg.. gangetje van 80-110km/u) en daarna nog een weekje mee rondgereden. Geweldig hoe dat ding rijd!
Gedurende dat weekje een keer een *clunk* gehoord...af en toe wat pufjes rook(weinig) en op het laatst zat het schakelpedaaltje een keer "vast". Bewoog wel op en neer maar schakelde niet meer.
Gisteravond het blok uit elkaar getrokken......
Zucht.... here we go again..
-Zuiger moet vervangen worden denk ik....
-Krukas heeft geen voelbare speling, maar is wel flink verkleurd.....wat moet ik hiermee aan?
-Drijfstang small-end is volgens mij bekleed met een gehard laagje. Je ziet dat er een stukje koperkleurig is geworden.. Ook kapot/versleten denk ik?
-Nokkenaslager lijkt ok. Je ziet wel een *afdruk* maar is niet voelbaar of zichtbaar ingesleten. Advies?
-Nikasil is bekrast... Valt me nog mee eigenlijk gezien de zuigerschade.. Zo te zien zit er een aluminium bus in met nikasil erop. Op ebay staan cilinderbussen te koop voor deze bouwjaren..
-Van de nokkenas zijn 3 nokken perfect, en 1 nok is afgesleten... Maar lijkt net alsof dat al was en opnieuw gehard is ofzo... Ga ik ook vervangen denk ik.
Ben op ebay spulletjes aan het verzamelen...ik koop nooit meer een *volledig gereviseerde motor*. Voortaan doe ik het lekker zelf.
Trouwens, ik reed er nog gewoon op rond. Heb hem uit elkaar gehaald omdat ik een schurend geluid hoorde wanneer ik hem vooruit rolde met de koppeling in, en omdat het schakelpedaaltje af en toe vast ging zitten..
Mee naar huis gereden (130km over de snelweg.. gangetje van 80-110km/u) en daarna nog een weekje mee rondgereden. Geweldig hoe dat ding rijd!
Gedurende dat weekje een keer een *clunk* gehoord...af en toe wat pufjes rook(weinig) en op het laatst zat het schakelpedaaltje een keer "vast". Bewoog wel op en neer maar schakelde niet meer.
Gisteravond het blok uit elkaar getrokken......
Zucht.... here we go again..
-Zuiger moet vervangen worden denk ik....
-Krukas heeft geen voelbare speling, maar is wel flink verkleurd.....wat moet ik hiermee aan?
-Drijfstang small-end is volgens mij bekleed met een gehard laagje. Je ziet dat er een stukje koperkleurig is geworden.. Ook kapot/versleten denk ik?
-Nokkenaslager lijkt ok. Je ziet wel een *afdruk* maar is niet voelbaar of zichtbaar ingesleten. Advies?
-Nikasil is bekrast... Valt me nog mee eigenlijk gezien de zuigerschade.. Zo te zien zit er een aluminium bus in met nikasil erop. Op ebay staan cilinderbussen te koop voor deze bouwjaren..
-Van de nokkenas zijn 3 nokken perfect, en 1 nok is afgesleten... Maar lijkt net alsof dat al was en opnieuw gehard is ofzo... Ga ik ook vervangen denk ik.
Ben op ebay spulletjes aan het verzamelen...ik koop nooit meer een *volledig gereviseerde motor*. Voortaan doe ik het lekker zelf.
Trouwens, ik reed er nog gewoon op rond. Heb hem uit elkaar gehaald omdat ik een schurend geluid hoorde wanneer ik hem vooruit rolde met de koppeling in, en omdat het schakelpedaaltje af en toe vast ging zitten..
Laatst bewerkt: