Iedere motorrijder wel eens onderuit?

onderuit of niet

  • ja

    Stemmen: 108 65,9%
  • nee

    Stemmen: 56 34,1%

  • Totaal aantal stemmers
    164

Luigibernau

Swing met mij mee!
30 okt 2003
16.069
7
den Haag
Als motorrijder ktijg ik van niet motorrijders vaak te horen dat 'iedere motorrijder wel eens onderuit gaat'. Nu mag ik toch hopen dat die stelling onzin is, met name omdat ik zelf nog nooit op mn plaat ben gegaan maar hier op MF zie ik toch aardig wat Crash topics voorbij komen :X

Hoe zit het nu hier op MF, is het grootste gedeelte weleens onderuit gegaan of valt het reuze mee?
 
Nog maar 1x keer in 5 jaar. Was net toen ik overstapte van 25kw naar 100kw, dus toen ik aan een andere motor moest wennen.

Ging gelukkig niet zo hard.

blij dat mijn brommertijd niet meeteld       
;)
 
Is t niet door je eigen schuld dan wel door die van iemand anders zoals ik zelf heb mogen ervaren helaas B|
 
je hoort er pas bij als je op je plaat gaat en weer opstaat

iig denk ik wel dat ieder een keer gaat
 
ach er zijn 2 groepen motor rijders de genen die zijn gecrasht en je hebt de genen die nog zullen crashen. en als je al bent gecrasht wil dat niet zeggen dat het niet nog een keer zal gebeuren. dus berijd je maar alvast voor met goede kleding enzo want je kunt alleen de schade beperken als je gaat.
 
ik ben een tijdje geleden onderuit gegaan,en het stomme was dat ik in ene luchtig sportbroekje reed...en alleen omdat ik mijn voorrem te hard indrukte...
 
ach er zijn 2 groepen motor rijders de genen die zijn gecrasht en je hebt de genen die nog zullen crashen. en als je al bent gecrasht wil dat niet zeggen dat het niet nog een keer zal gebeuren. dus berijd je maar alvast voor met goede kleding enzo want je kunt alleen de schade beperken als je gaat.

Precies. Op de brommer 4 keer onderuit. Op de motor nog niet gelukkig, maar ik rij dan ook nog maar een paar jaar. Mijn vader rijdt al zo'n 40 jaar en heeft er een paar gehad. En ik lees hier ook regelmatig verhalen van mensen die na 20 jaar schadeloos nog eens op zijn plaat gaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
 
De 1e keer doordat een auto rechts van me, links afsloeg.
De 2e keer bij het begin van een oprit door zand onderuit.
De 3e keer door eigen stomme schuld uit de bocht frontaal op auto.
De 4e keer, komt vast nog wel.
 
Ik heb m'n rijbewijs nog niet zo lang en de enige keer dat ik onderuit ging was tijdens het lessen omvallen omdat de motor afsloeg :P Ik lees hier juist altijd van motorrijders dat iedere motorrijder wel een keer onderuit gaat. Van niet motorrijders hoor ik alleen maar dat het gevaarlijk is :Z :+
 
Ik heb nu 13 jaar m'n motorrijbewijs en ik ben gelukkig nog nooit onderuit gegaan :) hmm,13 is wel een ongeluksgetal toch? :?
Ook met lessen niet gevallen.
Denk dat ik met de brommer te vaak onderuit gegaan ben.
 
Rij nu +/- 10jaar (ss) motoren en ben gelukkig nog nooit onderuit gegaan!!!!!(klop,klop) (zie engeltje!).
engelen07.gif
 
1 keer met 120km (speed woggle) gelukkig alleen de valbeubels beugels beschadigd maar motor nog heel pakkie was ook flink kapot trouwens en ik had een hoop brand blaren.
De tweede keer met m'n voorwiel door een hoop strond geslipt in de bocht.
Ik had de valbeugels d'r af gehaald omdat ze beschadigt waren maar na die hoop strond was de motor helemaal kapot (honda cb400f).
 
gelukkig nog nooit echt onderuit gegaan. Wel twee keer bijna door rommel op de weg gleed het achter wiel weg. Maar kon nog net "aala" motorcros met mijn been de motor weer recht trappen. Was op mijn RF600R gelukkig.
1 keer met een shadow750 omgevallen. Je hebt van die stepjes waarbij je met je schoen onder moet haken. Was net te krap dat merkte ik pas toen ik stil stond en niet meer mijn schoen er tussen uit kreeg. Niet snel genoeg igg dus daar ging Bear :+ We hebben met ze alle eventjes flink gelachen want het zag er echt heel lullig uit.

Oo ja van het weekend nog 3 keer bijna in de bocht omgevallen tijden een tests rit met een BMW1200RT. Een achtelijk groot slagschip waarbij je helemaal recht op zit + nog het fijt dat ik bij krappen bochtjes gewend ben om met me poten van het gas af te blijven omdat die TLR er anders vandoor gaat. Dan is dat echt eventjes wennen. Wel lullig om tijdens een toer rit met 10 anderen rijders de eerste 3 krappen haaksen bochten een beetje wankelent en twijfelent te nemen.
 
Een uur voordat ik af moest rijden, een haakse bocht, die omhoog loopt, waar ik voorrang had, maar niet kreeg.................. daar lag ik............
Helemaal in de stress natuurlijk voor het afrijden, maar wonderlijk genoeg ging dat dus wel!

En een keer toen ik een opritje te dicht bij de stoeprand op wilde rijden, kon niet met m'n pootjes bij de grond (motor van m'n man Cbr600) en boem.... daar lag ik.
Manlief niet echt blij toen geloof ik.......
 
een jaar of 4 geleden met 140+ onderuit TOTAAL geen schade, ik nam een bocht met de sm op de grens en jawel in de bocht heb je een uitrit van een woonhuis en daar reed een tractor de weg op en boem daar ging ik maar ik en de motor hebben pas in het gras contact gemaakt met de grond en we hebben zonder omslaan gegleden, alleen voorrem handel was krom.
Afgelopen sept stak er spontaan een fietser voor me over kon nog net remmen maar schoot net voor stilstand voorover van mijn FZR af en kreeg daarna de motor op mijn hiel, schade aan de motor viel best mee gelukkig, omdat ik eronder lag ;( nog nooit zo veel pijn gehad en nog niet 100% dat voetje
Ik heb wel alles vergoed gekregen dus OOK van fietsers kun je het winnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan