iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

We komen er wel uit, nieuwe afbeelding van "optie 2"
knoppen iets kleiner (3pix.) tekst nog steeds even groot, huidige straat ook iets groter dus nu duidelijk leesbaar (voorheen eigenlijk te klein) en als je denk NEE NEE NEE en verder in tranen uitbarst van deze wijziging: In font opties kun je alles van groot naar klein zetten en het is weer als "vanouds" :+

2q99xcn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenste foto ff "geshopped" met een "record" icoon aan de rechterkant. Is dat nog een idee? Momenteel geeft hij, mits je daarvoor kiest in de extra instellingen van de ritmonitor, een klein rood stipje links in het vak van de snelheid. Nauwelijks zichtbaar dus wellicht is dit hierboven een optie zodat je weet dat hij de route opneemt?
 
Persoonlijk vind ik het wat druk worden met al die informatie die het op scherm komt
( Hoop wel dat je het allemaal uit kan zetten )

Wat de rit monitor betreft misschien een spoor achter laten waar je gereden heb ?
Transparante icoontjes ?
 
Laatst bewerkt:
Druk valt opzich wel mee, ik heb nu alles aan, das meer om te kijken wat er eventueel fout gaat. Maar zoals je zelf al zegt, je kan alles uitzetten
 
Bovenste foto ff "geshopped" met een "record" icoon aan de rechterkant. Is dat nog een idee? Momenteel geeft hij, mits je daarvoor kiest in de extra instellingen van de ritmonitor, een klein rood stipje links in het vak van de snelheid. Nauwelijks zichtbaar dus wellicht is dit hierboven een optie zodat je weet dat hij de route opneemt?

Voor mij is dit wel een prettige optie om mooie stukken weg vast te leggen, o.i.d. :)
 
Graag zou ik nog eens wat opties willen bespreken met jullie. Met name de optie snelwegdiensten omdat het er op lijkt dat deze vanochtend een vervelende bug veroorzaakte. Nog los van het feit dat voor het kleine knopje van de snelwegdiensten nauwelijks plaats is op het scherm
Maar goed, ik zou graag van jullie willen weten of er goeie argumenten zijn om de volgende opties te behouden:

Snelwegdiensten:
2ebctwo.jpg

Status: geeft problemen met weergave icoon. Als ik zelf iets langs de snelweg zoek gebruik ik gewoon -> Quickmenu -> Nuttige plaatsen


Omweg bij file:
2ywd4qw.jpg

Is dit nuttig? we rijden er vaak toch doorheen. "Detecteerd" files wanneer op de snelweg enige tijd ver onder de snelheids limiet wordt gereden. Veroorzaakt geen bugs.


Parkeerplaats op bestemming
33x93ck.jpg

Nuttig? Veroorzaakt geen bugs



Actuele alternatieve route aanbieden
j5h2co.jpg

Geeft vaak alternatieve routes tijdens het rijden, kan behoorlijk irritant zijn en ik vraag me af of dit echt een toegevoegde waarde is. Veroorzaakt geen bugs


Aanwijzingen bij omweg
21m7z9d.jpg

Geen idee, nooit gebruikt, zal nog eens in de code kijken of dit niet gelinkt is aan TMC (welke op onze units ontbreekt). Veroorzaakt geen bugs
 
Laatst bewerkt:
Ik heb standaard de snelweg diensten uitgeschakeld. In de praktijk worden tankstations e.d. al kilometers van te voren aangegeven. Ik beslis op basis van de km-stand wel of ik tank of niet.

Omweg bij file: lijkt mij onbetrouwbaar omdat we geen TMC hebben en het systeem geen inschatting kan maken hoever de omleidingsroute moet zijn om filevrij te rijden. Gebruik ik dus ook niet.

Parkeerplaats op bestemming: ik gebruik het niet. Als ik op zoek ben naar een parkeerplaats doe ik dit via de POI. Of ik zet de motor op een willekeurige plek.

Alternatieve routes: staat bij mij uit. Ik wil niet dat het systeem voor mij denkt. Daarbij wijk ik zelf regelmatig af van de route als ik alleen rijd.

aanwijzing bij omweg: ik gebruik het niet.

Een alternatieve optie zou mijns inziens wel handig zijn en dat is dat je het systeem de opdracht kan geven om een omweg te berekenen als je voor een weggedeelte staat dat afgesloten is voor motoren of afgesloten wegen i.v.m. onderhoud. Ik denk dan aan de optie omweg berekenen voor x-kilometers. Bij voorkeur niet diep weggestopt in de menustructuur.

:)
 
....
....
Een alternatieve optie zou mijns inziens wel handig zijn en dat is dat je het systeem de opdracht kan geven om een omweg te berekenen als je voor een weggedeelte staat dat afgesloten is voor motoren of afgesloten wegen i.v.m. onderhoud. Ik denk dan aan de optie omweg berekenen voor x-kilometers. Bij voorkeur niet diep weggestopt in de menustructuur.

:)

Deze optie bestaat al:
Bewerk het "Quickmenu" en wijs een knop toe aan "Vermijden".
Open dan het Quickmenu, klik op Vermijden en je kan instellen wat je wil vermijden en daarna welke afstand.

Even wat screenshots om het visueel duidelijk te maken:

Links onder heb ik het icoon "Vermijden" geplaatst in het Quickmenu:
30j45te.jpg


Klik daarop, dan komt het volgende optiescherm:
2moro9h.jpg


Als je een stuk voor je neus wil overslaan, kies je voor "Te benaderen route vermijden"
Dan krijg je vervolgens een scherm met 2 pijlen rechts waarmee je de afstand kan instellen welke je wilt vermijden:
9tjpfs.jpg


Ook is visueel in beeld welk stuk er dan vermeden wordt en wat de nieuwe route is, alleen heb ik tijdens het screenshot met mn dikke vingers de kaart verschoven zo blijkt
 
Laatst bewerkt:
Snelweg diensten, altijd al afgevraagd wat dit doet. Poi iconen tonen op de kaart? Of gebeurd dat ook als je het hebt uitgeschakeld?

Omweg bij file aanbieden, als het systeem merkt dat de gemiddelde snelheid op de snelweg laag is en dan een voorstel doet, dat vind ik wel ideaal. Gebruik het systeem ook in de auto. Bij gebruik op de motor zal deze optie denk ik niet eens in beeld komen omdat je toch wel tussen de file door rijdt.

Parkeerplaats voegt naar mijn idee weinig toe. Kan ook via poi.

Die alternatieve routes zijn grappig maar hij komt altijd binnen een veel te korte afstand met deze melding.
 
Snelweg diensten, altijd al afgevraagd wat dit doet. Poi iconen tonen op de kaart? Of gebeurd dat ook als je het hebt uitgeschakeld?
.....
.....

Wat het doet is een klein icoontje tonen aan de rechterkant, kun je vervolgens aanklikken en zien welke services er op de snelweg worden aangeboden de komende afritten.

En dat vinkje kun je wel weghalen, maar als iemand het wel gebruikt gaat er van alles mis. Ik kan dit fixen, maar vraag me af of het de moeite waar is voor ons als motorrijders. Daarbij zijn er genoeg andere opties (kijk op de kaart of Nuttige Plaatsen aanklikken)
 
Wat het doet is een klein icoontje tonen aan de rechterkant, kun je vervolgens aanklikken en zien welke services er op de snelweg worden aangeboden de komende afritten.

En dat vinkje kun je wel weghalen, maar als iemand het wel gebruikt gaat er van alles mis. Ik kan dit fixen, maar vraag me af of het de moeite waar is voor ons als motorrijders. Daarbij zijn er genoeg andere opties (kijk op de kaart of Nuttige Plaatsen aanklikken)
eensch! :Y (dus kicken :P)
 
Terug
Bovenaan Onderaan