ijkrapport??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob-RR

Die hard MF'er
21 sep 2009
459
0
Drenthe
Onlangs ben ik aangehouden, en heb ik mijn rbw moeten inleveren. :(
De heren van een onopvallende KLPD auto hadden mij betrapt op een te hoge snelheid. Ik had 140 km/h (even toppen) gereden waar 60 is toegestaan. Dus na correctie 75 te hard..

Ze konden mij geen beelden laten zien omdat de ‘band’ vol was. Daarom hebben ze de ‘piek’ gepakt.
Ik heb gewacht op de brief met een beslissing van het OM. Daarin stond dat mijn rbw wordt ingehouden tot aan de hoorzitting en/of tot max. 4 maand.

Nu ben ik mijn rbw nergens voor nodig(student), dus een verzet/bezwaar brief zal in mijn geval geen zin hebben. Wel zat ik te twijfelen of het zin heeft een ijkrapport etc. op te vragen. Het volgende heb ik gevonden.

Juridisch • Flitsservice.nl

Weten jullie of ik ook zo kan handelen of denken jullie dat het onmogelijk is omdat 70 en harder niet meer onder Wet Mulder valt.
 
Waarvoor stel je de vraag niet op FS zelf?

Mijn mening is: overtreden is betalen en niet janken
 
Dat ze de pieksnelheid pakken is wel lullig want normaal gaan ze toch op de gemiddelde snelheid af? (als ik kijk naar het kwaliteitsprogramma op sbs6)
 
Ja dat is het idd ja.. als ze het gemiddelde hadden gepakt dan was het veel lager geweest.. Was aan het toppen en daarna reed ik normaal verder..
 
Waarom probeert iedereen hier nu onderuit te geraken? Zelfs al is hun apparatuur niet voldoende geijkt of wat dan ook, je zegt zelf dat je effectief zo hard hebt gereden. Stop met wenen en begin maar al te sparen, en zoek je fietsslot ook maar want rijden met de moto zit er niet direct in. Als je niet kan/ wil betalen, dan moet je ook niet te snel rijden... Je weet toch dat je met de kostprijs van 1 overtreding zoals de jouwe je toch wel een dagje of 2-3 op het circuit kan gaan rijden hé?

Bottomline; iedereen die te snel rijdt, moet niet zagen als ze een boete krijgen. Zoek je nu maar even een andere hobby!
 
Klopt, het is ook eigen schuld.. maar als je er wat tegen kan doen, waarom niet??
 
Klopt, het is ook eigen schuld.. maar als je er wat tegen kan doen, waarom niet??
:^

altijd proberen, nee heb je en ja kun je krijgen ;)

al die zeikers en moraalridders over als je te hard rijd moet je niet piepen als je een bon krijgt :r
 
Of de 'band' nou vol was of niet .. ze mogen je bekeuren op je pieksnelheid, lullig of niet.

Verder heeft het denk ik weinig zin om een ijkrapport op te vragen als je toch niet van plan bent om bezwaar te maken of wil je een plakboek beginnen ? :X

Succes met de afwikkeling!
 
Omdat je nu op de rug van de belastingbetaler justitie aan het werk zet, om toch maar te proberen om jou boete te ontlopen. Jij maakt nu een fout en zorgt ervoor dat iedereen meebetaalt. Héél vriendelijk van je!
Ben je ook zo iemand die na een ongeval doorrijdt? Dan doe je er namelijk ook iets tegen om je verdiende loon te ontlopen...

Grow up en betaal die boete.
 
Ik denk dat ze een pieksnelheid hebben genomen die beduidend lager was, dan je daadwerkelijk gereden hebt. Als je aan het toppen bent, kom je echt wel boven die 140 km/u uit, ze hebben je dus nog behoorlijk gematst...

Dit is weer zo'n gevalletje van "draaien als een drol in de pispot" hopende er onder uit te komen. Mijn gedachte is... "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen"... :W
 
Laatst bewerkt:
Klopt, het is ook eigen schuld.. maar als je er wat tegen kan doen, waarom niet??

Met die gedachte hoop ik dat de straf verdubbeld wordt... you win some, you loose some... :)

Het is een kwestie van de consequenties aanvaarden van je eigen gedrag, als je dat niet kunt, moet je stoppen met verkeersdeelneming en je zooi verkopen. Volwassen gedrag is aanvraarden wat je veroorzaakt...
 
Wat een moraalridders hier zeg! Ieder boete die je kunt ontlopen moet je ontlopen! Zeker als het voor iets stoms als te hard rijden is! Zelf kaart ik ook altijd alles aan en met succes! Vraag ten eerste een ijkrapport etc op (oftewel de standaardbrief van flisservice).
Je krijgt hierop vaak de standaardbrief terug dat het ijkrapport niet tot je dossier behoort. Kaart dat aan bij de kantonrechter. Zeg erbij dat als het ijkrapport niet tot je dossier behoort hun het ook niet in hebben gezien en dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat het apparaat geijkt is geweest, en dus ook niet met zekerheid kunnen zeggen dat de meting rechtsgeldig is geweest!
Voeg hierbij enkele artikelen (zijn op internet te vinden) waarin staat dat justtie betrapt is op het gebruik maken van niet geijkte apparatuur! Zoals onderstaan artikel.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Als jij trouwens even een sprintje trekt tot de 120 dan moet een auto die vele malen langzamer is misschien wel 160 rijden om weer bij je te komen omdat deze veel minder snel optrekt. Meting is dus niet goed verricht!
 
Waarom probeert iedereen hier nu onderuit te geraken? Zelfs al is hun apparatuur niet voldoende geijkt of wat dan ook, je zegt zelf dat je effectief zo hard hebt gereden. Stop met wenen en begin maar al te sparen, en zoek je fietsslot ook maar want rijden met de moto zit er niet direct in. Als je niet kan/ wil betalen, dan moet je ook niet te snel rijden... Je weet toch dat je met de kostprijs van 1 overtreding zoals de jouwe je toch wel een dagje of 2-3 op het circuit kan gaan rijden hé?

Bottomline; iedereen die te snel rijdt, moet niet zagen als ze een boete krijgen. Zoek je nu maar even een andere hobby!


Ik zit met smart te wachten op de dag dat jouw janktopic hier verschijnt. Helaas zal je dan wel niet mans genoeg zijn om het hier neer te durven schrijven. 8-)
 
Je kan sowieso een WOB verzoek doen. Dat is gratis. En wie weet blijkt dat de heren zich niet aan de regels gehouden hebben. Dat heeft niks met janken te maken. Ook de andere kant dient zich aan regels te houden. En dat gebeurd echt niet altijd. Ik heb diverse zaken gewonnen daarmee.
 
Waarom probeert iedereen hier nu onderuit te geraken? Zelfs al is hun apparatuur niet voldoende geijkt of wat dan ook, je zegt zelf dat je effectief zo hard hebt gereden. Stop met wenen en begin maar al te sparen, en zoek je fietsslot ook maar want rijden met de moto zit er niet direct in. Als je niet kan/ wil betalen, dan moet je ook niet te snel rijden... Je weet toch dat je met de kostprijs van 1 overtreding zoals de jouwe je toch wel een dagje of 2-3 op het circuit kan gaan rijden hé?

Bottomline; iedereen die te snel rijdt, moet niet zagen als ze een boete krijgen. Zoek je nu maar even een andere hobby!

Helemaal mee eens! Ik vind het altijd zooo onsportief als weggebruikers onder een boete uit willen komen die ze gewoon terrecht hebben gekregen.
 
Wat pas onterecht is, is het feit dat echte criminelen vrij rond lopen omdat justitie geen tijd heeft om ze te pakken, en ze wel tijd hebben om mensen die een keer een foutje maken wattotaal niet te vergelijken is met echte criminaliteit gelijk genadeloos op de bon slingeren.
Ik heb zat meegemaakt in mijn omgeving om uit ervaring te mogen spreken!
 
Omdat je nu op de rug van de belastingbetaler justitie aan het werk zet, om toch maar te proberen om jou boete te ontlopen. Jij maakt nu een fout en zorgt ervoor dat iedereen meebetaalt. Héél vriendelijk van je!
Ben je ook zo iemand die na een ongeval doorrijdt? Dan doe je er namelijk ook iets tegen om je verdiende loon te ontlopen...

Grow up en betaal die boete.


Deze redenatie snap ik tot op de dag van vandaag niet :')

Je krijgt een boete, die moet je sowieso al zelf gaan betalen. Dan besluit je 'm aan te vechten, terecht of niet. Als je bezwaar onterecht is moet je alsnog betalen, wellicht dat ze voor die boete netto wat minder binnenhalen, maar ze halen dat geld nog steeds bij jou vandaan.

Stel je bezwaar is terecht, mooi, betaal je niks, maar dan pas komt het geld van de belastingbetaler, gezien ze niks van de persoon die (g)een overtreding begaan heeft krijgen.

/zondachtochtendpost :Z
 
Ik zit met smart te wachten op de dag dat jouw janktopic hier verschijnt. Helaas zal je dan wel niet mans genoeg zijn om het hier neer te durven schrijven. 8-)
Ik heb al meerdere boetes gekregen, telkens gewoon betaald. Ook al rijbewijs kwijt geweest, voor de rechter verschenen. Daar ga ik niet over wenen. Ik rij te snel, veel te snel, en dat weet ik :) Maar ik betaal dan ook wel mijn boetes zonder boe of ba, als je je eigen fouten niet durft toegeven, dan zegt dat niet veel goeds vind ik...

Moraalriddergedrag vind ik dit niet, als ik een moraalridder was had ik wel iets gezegd van 'Snelheid is dodelijk, blahdieblah', maar dat doe ik dus niet. Je moet gewoon je schuld accepteren...

Wat pas onterecht is, is het feit dat echte criminelen vrij rond lopen omdat justitie geen tijd heeft om ze te pakken, en ze wel tijd hebben om mensen die een keer een foutje maken wattotaal niet te vergelijken is met echte criminaliteit gelijk genadeloos op de bon slingeren.
Ik heb zat meegemaakt in mijn omgeving om uit ervaring te mogen spreken!
Ben het ermee eens dat er te weinig wordt gedaan aan "echte" criminaliteit, maar als je al op de bon geslingerd bent, en dan gaat zagen, dan zorg je ervoor dat ze nog minder tijd in de echte criminaliteit kunnen steken omdat ze zich moeten bezig houden met iedereen die onder hun boete uit probeert te komen...
 
Laatst bewerkt:
Deze redenatie snap ik tot op de dag van vandaag niet :')

Je krijgt een boete, die moet je sowieso al zelf gaan betalen. Dan besluit je 'm aan te vechten, terecht of niet. Als je bezwaar onterecht is moet je alsnog betalen, wellicht dat ze voor die boete netto wat minder binnenhalen, maar ze halen dat geld nog steeds bij jou vandaan.

Stel je bezwaar is terecht, mooi, betaal je niks, maar dan pas komt het geld van de belastingbetaler, gezien ze niks van de persoon die (g)een overtreding begaan heeft krijgen.

/zondachtochtendpost :Z
Als je ze lang genoeg aan het lijntje houdt dan dekt jouw boete de kosten niet hoor...
 
Als je ze lang genoeg aan het lijntje houdt dan dekt jouw boete de kosten niet hoor...


Dat is dan jammer, de andere partij dient zich ook aan de regels te houden en gezien het aantal bezwaren dat gewonnen wordt, worden er toch echt wel fouten gemaakt. Meest recente voorbeeld is een agent die als hulpofficier van justitie heeft gefunctioneerd, zonder de juiste papieren. Ik heb ook boete's aangevochten, omdat ze onterecht waren uitgeschreven en gelijk gekregen. Andere waren wel terecht en zijn netjes betaald. TS vraagt alleen maar naar de mogelijkheden, niet naar de mening van alle azijnpissers die het Nederlandse taalgebied rijk is.
 
Ik heb al meerdere boetes gekregen, telkens gewoon betaald. Ook al rijbewijs kwijt geweest, voor de rechter verschenen. Daar ga ik niet over wenen. Ik rij te snel, veel te snel, en dat weet ik :) Maar ik betaal dan ook wel mijn boetes zonder boe of ba, als je je eigen fouten niet durft toegeven, dan zegt dat niet veel goeds vind ik...

Moraalriddergedrag vind ik dit niet, als ik een moraalridder was had ik wel iets gezegd van 'Snelheid is dodelijk, blahdieblah', maar dat doe ik dus niet. Je moet gewoon je schuld accepteren...Ben het ermee eens dat er te weinig wordt gedaan aan "echte" criminaliteit, maar als je al op de bon geslingerd bent, en dan gaat zagen, dan zorg je ervoor dat ze nog minder tijd in de echte criminaliteit kunnen steken omdat ze zich moeten bezig houden met iedereen die onder hun boete uit probeert te komen...

ie ben lekker op dreef op dit topic, ofniedan me jonkske
 
Dat hele gezeur om ijkrapporten zou wat mij betreft verboden moeten worden. Of het risico van een verdrievoudiging van de boete, als het onterecht is!
Die mogelijkheid bestaat binnen de wet voor het geval er daadwerkelijk iets fout is gegaan: je rijdt 50, en krijgt een boete voor 80.
TS reed veel te hard, weet dat zelf, en krijgt een boete voor veel te hard. Ga dan niet janken over ijkrapporten maar wees een vent en betaal gewoon!
 
Dat is dan jammer, de andere partij dient zich ook aan de regels te houden en gezien het aantal bezwaren dat gewonnen wordt, worden er toch echt wel fouten gemaakt. Meest recente voorbeeld is een agent die als hulpofficier van justitie heeft gefunctioneerd, zonder de juiste papieren. Ik heb ook boete's aangevochten, omdat ze onterecht waren uitgeschreven en gelijk gekregen. Andere waren wel terecht en zijn netjes betaald. TS vraagt alleen maar naar de mogelijkheden, niet naar de mening van alle azijnpissers die het Nederlandse taalgebied rijk is.
Als er effectief een fout zou gemaakt zijn had hij volledig gelijk om het aan te vechten, maar dat is hier niet echt het geval hé... Als TS een mening vraagt op een forum, kan ie verwachten dat er ook reacties zoals de mijne komen, denk je dat ook niet? :W

ie ben lekker op dreef op dit topic, ofniedan me jonkske
Ja, ga er een beetje hard in op, maar tegenwoordig zie je zoveel topics voorbijkomen van mensen die vinden dat ze hun boete niet moeten betalen terwijl ze wel degelijk in fout waren, word ik een beetje boos van. Er zijn er natuurlijk ook die het volste recht hebben om in beroep te gaan, maar nogmaals, dat is hier niet het geval...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan