IJzel op het voetpad, rijden jullie nu nog?

chimaera020

Die hard MF'er
2 jun 2013
630
1
Amsterdam
Ik liep vanochtend met mijn hondjes een rondje en zag dat er ijzel op de grond lag, nu vraag ik me als iemand met net een paar maanden zijn rijbewijs, of jullie nu nog doorrijden of dat dat niet meer slim is.

Zelf wil ik zo op de motor stappen maar dacht laat ik het toch ff checken.
 
Zolang je niet over het voetpad rijdt, geen probleem ;)
Het wegdek is vaak (door intensiever gebruik) wat warmer en er wordt gestrooid...
Let wel, pekel is een naar goedje :Y
 
Ik rijd nog steeds rijd nu +/- 2 jaar en heb reuma op zich prima te doen, maar ga niet met je knie over de grond heen.

Vanochtend ook opgestapt en heerlijk gereden!
 
Oja goeie... uuuh aangevroren wit is het. Dus niet dat het spekglad is op het asfalt of tegels maar alles wat erboven uitsteekt is wit aangevroren.

haha ik blijf netjes binnen de witte lijntjes ;)
 
Gewoon rijden. Beetje oppassen in de bochten maar verder niks aan de hand. Ik ben vanmiddag vrij en ik ga lekker een stuk genieten, wat een prachtig weer!!
 
Als je anderen laat beslissen of je nog kan rijden kan je beter niet opstappen. Je moet zeker op de motor zitten. Even wachten tot je iets meer ervaring hebt en dan zelf het besluit maken om wel of niet te gaan rijden.
 
Lekker op de motor; frisse neus, hvv aan, muziekje in de helm, lege droge weg, weinig politie die vervelend doet, lekker knallen.
 
Mooi helder weer vanochtend, dus dacht ik doe de binnendoor route naar het werk. Maar eerlijk gezegd was het op de dijk wel redelijk spannend af en toe, ijzel, achter wielspin op zoek naar grip, dus maar snel weer aangezwaaid richting N wegen. Daar was het prima te doen.

2mnk481.jpg
 
Ik had ook de intentie om vanochtend met de motor naar mijn werk te gaan (gisteren wel gedaan). Maar toen ik gisteravond zag dat ze enthousiast liepen te strooien en tevens vanmorgen zag dat het hier en daar aardig aangevroren was, toch maar besloten om de sport/toer buikschuiver thuis te laten en met het OV te gaan.
 
ja nog gereden, gisteravond niet verwacht dat er n laagje over de weg lag dus gewoon op de motor gegaan. Wel heel voorzichtig teruggereden!
 
IJzel is regen die bevriest zodra het gevallen is, bijvoorbeeld na een vorstperiode.
Daar kun je niet eens op lopen.
TS bedoelt rijp, dat onder je schoenen nog relatief stroef is.
 
Ik voelde me achterwiel vanochtend ook redelijk glijden op sommige plekken. Toen ik Middelburg inreed lag er een goeie laag zout op de weg. Dit was het laatste dagje voor mij. B|
 
Met prachtig weer is het een genot om een rondje te maken, maar voor woonwerk (lees: in het donker en de drukte) zit ik liever in een warm koekblik :)
 
Ik vond 't nogal meevallen vanochtend op de A10/A4/N201. Wel oppassen met de bochten, al die teerstrepen en die rare bochtjes in de op- en afritten A4<->N201 waar je geforceerd in een scherpe bocht van rijstrook moet wisselen wegens de verbouwing (met vrolijk het opvul-teer met kwistige hand over de witte strepen heen gesmeerd waardoor ze toch al extra gevaarlijker zijn) zijn echt geen geintjes met dit weer.

Wel blij dat ik toevallig gisteren in een opwelling stuurmoffen gekocht heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan