Ik zoek een Harley en de "Harley internet"-test was shit

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Zoals de meesten van dit deel van MF wel weten, ben ik al geruime tijd om; de shadow gaat er uit en er moet een HD in. Maar het is lastig zoeken tussen al die modellen. Dus even in het kort: ik heb even wat advies nodig, naar welke modellen ik het beste kan kijken.

Mijn eisen:

  • Een big twin blok, géén sportster.
Het liefst wil ik een oldtimer shovelhead, maar ik doe 600 km per week woon-werk. Ik kan aardig sleutelen, maar om dit elke week bij te houden vind ik te ver gaan. Zelf zit ik te denken aan een evo blok. Een twin cam blok vind ik niet zo mooi.

  • Carburateur
Géén injectie. Ik wil zelf sleutelen en niet bij elke verandering naar de garage om de mapping aan te passen. Bovendien heeft een carburateur voor mij een persoonlijke charme.

  • Het liefst 5 versnellingen.
Ik doe dus 600 km woon werk per week. Voornamelijk snelweg. Een 5e versnelling zou fijn zijn ivm benzine verbruik.

  • Geen rubbers.
Ik vind dit er niet uit zien.

  • Dyna of soortgelijk frame.
Dus met vering. Een softtail kan mooi zijn, maar vind het meestal toch nét niet. Een FXR frame vind ik ook niets.

  • Een X-voorvork
Sportster stijl, kale voorvork. Bates achtige koplamp, geen hondenkop.

  • Een kort achterspatbord.
Persoonlijk vind ik dat je wel wat achterband mag zien.

  • Budget
Ik ben nog flink aan het sparen, maar laten we in eerste instantie het onder de 10.000 euro houden. Ook afhankelijk hoeveel ik voor de shadow nog kan krijgen.

  • Optioneel, maar mooi meegenomen
forward controls, open uitlaat shotgun stijl, beetje FX lowrider model, dubbele remschijven voor. Als het een oud model betreft: gietwielen. Verder hou ik van kaal en minimaal.

Alvast bedankt.
Murph: sorrie je shovel komt dus niet meer in aanmerking. =)
 
Laatst bewerkt:
Dyna Wide glide heeft de koplamp op de onderste kroonplaat staan en dus lekker kaal. En met een dyna kan je ook nog redelijk sturen :) voor jouw budget moet je toch een late evo of misschien zelf eerste type Twincam kunnen vinden.....(sorry murph)
 
ik rijd zelf op een Street Bob (6 versnellingen) voor mijn w-w. Makkelijk hanteerbaar, ook tussen de file :) en binnen het budget :Y
 
Ik zou absoluut voor een FXR Evo gaan.
Iets verlagen voor en achter en strak streetfighter stuurtje erop en knallen.
 
Sorry murph, maar ik ben niet zo gecharmeerd van de FXR. Ik geloof dat ze fijn sturen, maar ik kan het toch niet eens worden met de looks. En dan bedoel ikd at driehoek in de frame onder het zadel.

Is een streetbob in Evo uitvoering verkrijgbaar ?
Overigens ik wil géén injectie. Het moet een met carburateur zijn.
 
GA DAARVOOR DAN

Staat toch ergens nog zo'n hok te koop ?

Deze geloof ik.

005-10-1.jpg


Wel van een onbetrouwbare gast.
Zou er niet aan beginne.

Kaal en minimaal.Zitten ook nog gietwielen bij.9800 euro.
Als je hem koopt krijg je een jaar ANWB erbij,mijn 5 pondshamer en 5 euro beltegoed .
Elke rit is een avontuur. _O- :W
 
Laatst bewerkt:
die bovenstaande moet je niet kopen...

ik heb de eigenaar al tig keer aangegeven interesse te hebben,
maar hij is erg onredelijk en wil de hoofdprijs..... pffff
 
zoiets zoek je dus, achterspatbord ff afzagen en iets verlagen :)
117274d1274240869-street-bob-pipes-2010-05-16-15.12.09.jpg
 
Laatst bewerkt:
zoiets zoek je dus, achterspatbord ff afzagen en iets verlagen :)
[afbeelding]


Alleen dan wel een evo. En nog wat persoonlijke dingetjes. Vind een TC niet echt mooi om de een of andere reden. Vandaag nog eens goed overnagedacht en het een en ander besproken met shovel eigenaren. Eigenlijk is een shovel niet te doen, als woon werk motor met zoveel km's.

Street bob's komen niet als evo volgens mij. En zekers niet onder de 10000 euro.
 
ouwe nighttrain evo niks?

altijd al cool gevonden.

Ik wist niet dat die in evo kwamen!
Ik zal even opzoeken. Stoor me wel altijd aan het dunne voorbandje, maar dat kan je nog wel makkelijk verhelpen.
 
Ik wil overigens, als ik de keuze heb vastgepint tot enkele modellen, nog wat testrijden hier en daar. MAar ter informatie, is er nog verschil in stuurgedrag tussen een dyna en softtail frame ?
 
Waarom bouw je zelf eigenlijk niks?
Je ziet Evo's en 5 bakken nog wel eens voorbij komen.
Rijgedeelte zoeken wat je wilt.Bijv. oud shovel FX frame met papieren.En dan afbouwen zoals je hem zelf wilt.

:Y

Dit zou dan de sleeer brommer zij evt met XL frontje.
Alhoewel ik de nacelle wel mooi vind hierzo.Maar met ander lampie erop heb je gelijk een ader gezicht.

fltje-1.jpg

Volgens mij is dat een ouwe superglide tank die hier op zit.
Nice. :+
 
Laatst bewerkt:
ja idd en die ossekop kan er ook gewoon af....zitten gewone zwarte wideglide platen over met een paar bevestegingsoogjes voor de verwijderde ossekop.......slijptolen klaar ben je.

der zit een wereld van verschil tussen die softail en een dyna.dyna stuurt messcherp in vergelijking met een softail.
ik vind een softail gewoon een uitgesproken belabberd sturend frame en dan ook nog voor prijzen dat ik denk hoe durf je het ervoor te vragen.....

jij wil een evo ,niet te duur,fatsoenlijk sturen,geen sportyfatsoenlijk uiterlijk....want je vind een shovel stiekum erg mooi....

kom ik uit op een vergeten model van h-d
de mid jaren tachtig wideglides en lowriders
kosten niet heel er veel hebben een evoblok in een vierbak(shovel) frame en meestal een kickstart vierbak...

dr bral heeft zo´n ding gehad.en kompleet omgebouwd
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan