Info Garmin nuvi 510 *O*

Gister in de auto nog even gebruikt en de batterij raakte leeg nadat ik 'm al een tijdje niet gebruikt had. Als je de melding krijgt dat de batterij leeg is (en BT staat uit en scherm van 20% naar 10%) dan gaat ie ongeveer nog een half uur mee. Daarna krijg je geen waarschuwing meer en is het meteen *plop* op zwart.

Nu laad ik 'm weer op aan de PC, uiteraard zat er geloof ik ook een 12v kabel enz. in de doos, maar ik heb ook nog een oplader van een GSM met USB poort. Deze sloot ik even aan, werkt wel, maar ik heb geen indicatie dat ie aan het laden is.

Hoe laden jullie de Nuvi op? Via PC of gewoon op een 12v aansluiting van je motor/auto of ook met zo'n losse USB lader? Ik vraag me dus af of die losse USB lader werkt, na een minuutje aangesloten te hebben trok ik 'm los en meteen gaf ie aan dat ie uit zou worden geschakeld binnen 30 sec. Nu is dat natuurlijk een véééél te korte test, maar ik heb ook geen zin om eerst een paar uur zo op te laden en erachter te komen dat ie helemaal niet laad, maar puur spanning erop houd om te navigeren...
Ik laad die van mij altijd op via de auto, via USB kabel niet met de meegeleverde USB stekker (die direct al kapot was).

Het voordeel van zo'n universeel USB 12v autolaadgeval is dat ik daar ook mijn telefoon mee kan opladen, dus de Garmin en mijn telefoon mogen om de beurt aan de lading (Garmin alleen als ie écht leeg is)

Hij vliegt altijd uit als de stroom verbroken word. Dat is dus bijvoorbeeld makkelijk in de auto. Als ik dan uitstap en vergeet de Garmin uit te schakelen, gaat ie vanzelf uit na 30 seconden. Moet de Garmin aanblijven hoef je dat alleen maar even te bevestigen.

Als de garmin uitstaat en hij gaat dan aan de lader heeft ie een paar seconden heel licht een melding weer dat de garmin aan de lader staat. Dit verdwijnt maar hij laadt echt wel hoor! Verder kun je geen indicatie zien, maar ik verzeker je dat hij gewoon door laadt.
 
Wie weet er of de standaard houder die is meegeleverd, deze dus:

[afbeelding]

Op een houder past van RAM mount? Of moet ik dan ook deze bijbestellen als ik wat van RAM mount wil hebben?

[afbeelding]

P.s. is de 500/550 hetzelfde qua maten als de 510? Ja toch?
Antwoord op de eerste vraag... past niet. Ik ben in Notter bij GPS.nl geweest.

Er zijn dus blijkbaar al meerdere Nuvi's van de houder afgedonderd. Ik ga dus voor het spul van RAM om het te bevestigen (kan ik mijn camera ook monteren)

Heeft er iemand hier ook al RAM spul gebruikt om het te bevestigen? Zo ja, waar hebben jullie het gehaald?
 
Antwoord op de eerste vraag... past niet. Ik ben in Notter bij GPS.nl geweest.

Er zijn dus blijkbaar al meerdere Nuvi's van de houder afgedonderd. Ik ga dus voor het spul van RAM om het te bevestigen (kan ik mijn camera ook monteren)

Heeft er iemand hier ook al RAM spul gebruikt om het te bevestigen? Zo ja, waar hebben jullie het gehaald?

Ja ik heb een RAM mount aangeschaft omdat ik met de bijgeleverde houder niet kon navigeren als ik mijn tanktas op de tank had zitten. Heb er geen problemen mee gehad dat de Nuvi niet vast zat ofzo, maar ik vind toch wel de RAM mount makkelijker. Hij zit voor mij nu meer in het zicht dan met de andere houder. Eerst moest ik helemaal naar onder kijken, nu zit hij net in mijn gezichtsveld dus hou ik meer overzicht op het verkeer bij navigeren :)

RAM mount is wel ideaal moet ik zeggen!

Heb hem gewoon via gps.nl besteld. € 50 incl. verzenden.

RAMB149ZGA32.jpg
 
Ja ik heb een RAM mount aangeschaft omdat ik met de bijgeleverde houder niet kon navigeren als ik mijn tanktas op de tank had zitten. Heb er geen problemen mee gehad dat de Nuvi niet vast zat ofzo, maar ik vind toch wel de RAM mount makkelijker. Hij zit voor mij nu meer in het zicht dan met de andere houder. Eerst moest ik helemaal naar onder kijken, nu zit hij net in mijn gezichtsveld dus hou ik meer overzicht op het verkeer bij navigeren :)

RAM mount is wel ideaal moet ik zeggen!

Heb hem gewoon via gps.nl besteld. € 50 incl. verzenden.

[afbeelding]
Ok thnx! Ik kan helaas geen tanktas bevestigen (naar mijn zijn) dus dat probleem heb ik niet. Het naar beneden kijken probleem ken ik, ook daarom kijk ik naar een ander systeem (de file komt ineens heel dicht bij als je met 120 doorrijdt en dan opkijkt van je navigatie).

Ik wil graag zo'n systeem voor in mijn balhoofd, dan blijft er het minst achter als het spulletje eraf is en het zit mooi centraal.

Hoe zit het met het trillen? Ik wil mijn camera ook graag bevestigen op mijn RAM mount. Heb het nu ook al eens geprobeerd met een zuignap geval aan het kuipruitje maar dan heb ik alleen trillingsvrij beeld als ik de koppeling intrek.
 
Laatst bewerkt:
Ok thnx! Ik kan helaas geen tanktas bevestigen (naar mijn zijn) dus dat probleem heb ik niet. Het naar beneden kijken probleem ken ik, ook daarom kijk ik naar een ander systeem (de file komt ineens heel dicht bij als je met 120 doorrijdt en dan opkijkt van je navigatie).

Ik wil graag zo'n systeem voor in mijn balhoofd, dan blijft er het minst achter als het spulletje eraf is en het zit mooi centraal.

Hoe zit het met het trillen? Ik wil mijn camera ook graag bevestigen op mijn RAM mount. Heb het nu ook al eens geprobeerd met een zuignap geval aan het kuipruitje maar dan heb ik alleen trillingsvrij beeld als ik de koppeling intrek.

Trilling valt wel mee, heb hier een filmpje. Een paar weken geleden gemaakt met een crappy digitaal fototoestelletje, maar heb je een idee.

De trilling is wel aanwezig, maar kan ook aan mijn eigen gefabriceerde steuntje liggen :p (Boutje met 2 revetjes met daaromheen een rubber :P)
 
Laatst bewerkt:
Trilling valt wel mee, heb hier een filmpje. Een paar weken geleden gemaakt met een crappy digitaal fototoestelletje, maar heb je een idee.

De trilling is wel aanwezig, maar kan ook aan mijn eigen gefabriceerde steuntje liggen :p (Boutje met 2 revetjes met daaromheen een rubber :P)
Mooi zo, thuis even kijken. Kan op 't werk hier geen JoeTjoep bekijken.

Mijn camera heeft gewoon dat standaard cameraschroefdraad. Dan wou ik deze onderdelen bestellen. Dus gewoon een balletje voor de camera, en een apart houdertje voor de Garmin, kan ik zo wisselen!

full
 
Mooi zo, thuis even kijken. Kan op 't werk hier geen JoeTjoep bekijken.

Mijn camera heeft gewoon dat standaard cameraschroefdraad. Dan wou ik deze onderdelen bestellen. Dus gewoon een balletje voor de camera, en een apart houdertje voor de Garmin, kan ik zo wisselen!

[afbeelding]

Moet ik ook nog een keer een halen, was even een nood-oplossing :p
 
Moet ik ook nog een keer een halen, was even een nood-oplossing :p
Ik haal 't spul waarschijnlijk rechtstreeks bij RAM-Mount uit USA. Dat scheelt me meer als de helft (in euro's). Ook interesse in zo'n balletje? Kunnen we eventueel de verzendkosten delen...

Laat maar horen (of stuur maar een PB'tje)
 
Sorry voor de late reactie.
Mijn accu is nog goed, de Nuvi is van juli 2009. Ik gaf alleen aan dat als je een melding krijgt dat de batterij bijna leeg is, dat als je je scherm naar 10% zet en BT uit, dat je nog een half uur kunt doornavigeren. Misschien handig als je net die 30 min. nodig hebt.

Maar met een gewone lader met mini USB stekker werkt het wel? Mooi. Scheelt me weer 'm aan de PC te hangen en kan ik onderweg gewoon zo'n ding meenemen.


@Jama:
Er zijn dus blijkbaar al meerdere Nuvi's van de houder afgedonderd. Ik ga dus voor het spul van RAM om het te bevestigen (kan ik mijn camera ook monteren)

Lees ik hier dat er Nuvi 510's uit de scooterhouder kunnen donderen? Voorbeelden? Links naar bronnen?
 
Sorry voor de late reactie.
Mijn accu is nog goed, de Nuvi is van juli 2009. Ik gaf alleen aan dat als je een melding krijgt dat de batterij bijna leeg is, dat als je je scherm naar 10% zet en BT uit, dat je nog een half uur kunt doornavigeren. Misschien handig als je net die 30 min. nodig hebt.

Maar met een gewone lader met mini USB stekker werkt het wel? Mooi. Scheelt me weer 'm aan de PC te hangen en kan ik onderweg gewoon zo'n ding meenemen.


@Jama:Lees ik hier dat er Nuvi 510's uit de scooterhouder kunnen donderen? Voorbeelden? Links naar bronnen?
Zoals ik al zei, ik ben bij GPS.nl geweest in Notter. De verkoper daar wist mij dat te vertellen. Nu kan het natuurlijk ook een stukje marketing zijn om ander spul te verkopen maar goed.

Ik wil toch een andere houder omdat ikzelf de scooter houder ook ruk vind.
 
Hier wordt ook gebruik gemaakt van de scooterhouder. Het doet wat ielig aan, maar het heeft zich wel bewezen. Drempels geen probleem, stuiterwegen geen probleem en zelfs met een valpartij blijft de Nuvi er netjes inzitten. Je moet alleen goed opletten dat je 'm er goed inklikt, dat is alles.
Een RAM mount heb ik ook al liggen, maar die moet ik nog een keertje gaan monteren, wanneer is een goeie vraag :P
 
Hier wordt ook gebruik gemaakt van de scooterhouder. Het doet wat ielig aan, maar het heeft zich wel bewezen. Drempels geen probleem, stuiterwegen geen probleem en zelfs met een valpartij blijft de Nuvi er netjes inzitten. Je moet alleen goed opletten dat je 'm er goed inklikt, dat is alles.
Een RAM mount heb ik ook al liggen, maar die moet ik nog een keertje gaan monteren, wanneer is een goeie vraag :P
Kijk dat is al wel een geruststelling. Ik wil graag een RAM-mount omdat de houder bij mij altijd naar "beneden" trilt zodat ik geen zicht meer heb op het scherm. En wat ook beroerd is dat ik de houder eigenlijk alleen maar op mijn stuur kan monteren, en dat houdt in bij een supersport dat je naar beneden moet kijken. En dat is niet echt bevorderlijk op de anticipatie op wat voor je gebeurt.
 
Scooterhouder is getest tot 259 km/u + hobbels en bleef goed zitten.
Alleen (dan) wel uit de wind monteren. Achter kuipruitje etc. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok dan heb ik er weer het volle vertrouwen in! :+
Maar bij mij zit ie dan alleen ook op een 150cc motorscooter (en af en toe op de ruit van de auto), dus dan doet die houder wel weer z'n eer aan. Als ie zelfs met een valpartij blijft zitten is het goed spul. Gewoon inderdaad er goed in klikken. Ik vind die scooterhouder beter dan die voor de auto.
 
Weet misschien iemand hoe je tankstations permanent op de kaart zichtbaar maakt ,

Ik vind het wel handig tijden een toer op binnenwegen,om te zien of er een pomp aankomt langs de route.
 
Ik ben mijzelf aan het orienteren op de aanschaf van een navigatie-systeem.
Op dit moment denk ik eraan een Garmin Nuvi 510 aan te schaffen.
Wat ik graag zou willen weten is: Heeft de Nuvi 510 ook de mogelijkheid om tijdens de rit te "loggen" en later weer te geven.
 
Ik ben mijzelf aan het orienteren op de aanschaf van een navigatie-systeem.
Op dit moment denk ik eraan een Garmin Nuvi 510 aan te schaffen.
Wat ik graag zou willen weten is: Heeft de Nuvi 510 ook de mogelijkheid om tijdens de rit te "loggen" en later weer te geven.

Niet zo zeer de mogelijkheid het gebeurt automatisch en dan kan je thuis met div (nog te downloaden gratis) garmin programma's je route bekijken/opslaan/bewerken enz. Je kan het dus niet aan of uit zetten en je kan (voor zo ver ik weet) vanuit het toestel zelf er ook niet mee aan de slag , wel thuis met een pc
 
Niet zo zeer de mogelijkheid het gebeurt automatisch en dan kan je thuis met div (nog te downloaden gratis) garmin programma's je route bekijken/opslaan/bewerken enz. Je kan het dus niet aan of uit zetten en je kan (voor zo ver ik weet) vanuit het toestel zelf er ook niet mee aan de slag , wel thuis met een pc


Thnx :)
 
Ik haal 't spul waarschijnlijk rechtstreeks bij RAM-Mount uit USA. Dat scheelt me meer als de helft (in euro's). Ook interesse in zo'n balletje? Kunnen we eventueel de verzendkosten delen...

Laat maar horen (of stuur maar een PB'tje)

Heb dat balletje niet zozeer nodig, wordt pas volgend jaar mei dat ik ga filmen op weekend in de Eifel, dus rij dan van te voren wel even langs Waypoint in Vessem. Heb ik weer een doel om heen te rijden :)

Thanx anyway!
 
.....................
Oh, nog een tip: Mapsource kun je ook gebruiken in combinatie met de openstreet mappen van NL. Hoef je niets te kopen/illegaal te gebruiken en heb je toch mapsource + redelijk degelijke kaart.


Ik ben van plan om een Nuvi 510 aan te schaffen.

Om mijzelf wat te orienteren heb ik reeds Mapsource op de PC staan, zonder gedetailleerde kaarten uiteraard.

Hoe krijg ik de kaarten van openstreet in Mapsource?

Vosje
 
Laatst bewerkt:
Nu is er ook nog een NUVI 550.

Is die vergelijkbaar met de Nuvi 510 of zijn er wezenlijke verschillen?

Wat jammer is van de NUVI reeks is dat je het Automatisch herberekenen van zelf ingeladen routes niet kunt uitzetten.
Bij de ZUMO 550 en 660 is dit in latere firmware updates gelukkig wel mogelijk geworden, maar die toestellen zijn een beetje te prijzig.
Ik heb nu trouwens nog een Quest 1 en die heeft alleen het nadeel dat die soms wat langzaam rekent en en klein schermpje heeft.
 
510 heeft Benelux + Frankrijk, 550 heeft heel Europa
510 heeft Bluetooth, 550 niet!
Vooral het laatste is belangrijk, aangezien je zonder Bluetooth (en apart aan te schaffen headset) geen gesproken aanwijzingen in je helm kunt krijgen.
 
510 heeft Benelux + Frankrijk, 550 heeft heel Europa
510 heeft Bluetooth, 550 niet!
Vooral het laatste is belangrijk, aangezien je zonder Bluetooth (en apart aan te schaffen headset) geen gesproken aanwijzingen in je helm kunt krijgen.

Bedankt!

Ik heb wat reviews van de 550 gelezen en die waren niet allemaal even positief, veel vastlopers en spontane restarts.
Hoe is dat met de 510 ?
Ook wel benieuwd naar de afleesbaarheid bij fel zonlicht, want dat is toch wel belangrijk op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan