Info Garmin nuvi 510 *O*

Op de Bluetooth module na zijn ze hetzelfde, maar van problemen heb ik eigenlijk nog niet gehoord.
Wat betreft de afleesbaarheid: weet ik niet, ik heb er zelf geen. Van wat ik begrepen heb is het minder dan bij de Zumo's. Misschien dat een ervaringsdeskundige hierop kan antwoorden?
 
Op de Bluetooth module na zijn ze hetzelfde, maar van problemen heb ik eigenlijk nog niet gehoord.
Wat betreft de afleesbaarheid: weet ik niet, ik heb er zelf geen. Van wat ik begrepen heb is het minder dan bij de Zumo's. Misschien dat een ervaringsdeskundige hierop kan antwoorden?

De afleesbaarheid bij zonlicht valt wat tegen hoewel het niet slecht is maar je merkt dan gewoon dat je geen duurdere zumo hebt. Vastlopers of spontane resets heb ik nog niet gehad. Heb wel een keer gehad dat ie geen geluid meer via de speaker wilde geven (auto) omdat de nuvi dacht nog aan de bluetooth te hangen , maar na een uurtje was dat ineens weer goed :? Daarna nooit meer gehad
 
Help...ik hebinmiddels een Nuvi 510 aangeschaft en nu wil ik gebruik maken van de kaart update.

Downloaden lukt nog wel maar bij 100% gedownload en daarna op launch klikken gebeurt er niks.
ook als ik rechstreeks op het gedownloade bestand klik gebeurt er niks!
 
Help...ik hebinmiddels een Nuvi 510 aangeschaft en nu wil ik gebruik maken van de kaart update.

Downloaden lukt nog wel maar bij 100% gedownload en daarna op launch klikken gebeurt er niks.
ook als ik rechstreeks op het gedownloade bestand klik gebeurt er niks!


Eindelijk gefixt!

Toch maar blijven proberen.......................en na de zoveelste x paktie'um.

De update is trouwens wel alleen de BeNeLux en Fr. Wat wel geheel Europa is, is de kaart in Mapsource.
 
Eindelijk gefixt!

Toch maar blijven proberen.......................en na de zoveelste x paktie'um.

De update is trouwens wel alleen de BeNeLux en Fr. Wat wel geheel Europa is, is de kaart in Mapsource.
Je kan wel andere delen van de kaart installeren hoor, maar dan zit je weer zonder de Benelux, totdat je weer omwisselt. Zou je op vakantie wel even via een laptop kunnen doen.
Alleen ik heb gewoon alle kaarten later erbij genomen. :)
 
Help...ik heb inmiddels een Nuvi 510 aangeschaft en nu wil ik gebruik maken van de kaart update.

Downloaden lukt nog wel maar bij 100% gedownload en daarna op launch klikken gebeurt er niks.
ook als ik rechstreeks op het gedownloade bestand klik gebeurt er niks!

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en welke set je hebt aangeschaft?
Ik neem aan dat je niet veel meer nodig hebt dan de Nuvi, Bluetooth headsetje en de scootersteun.
Ook nog een 2 of 4GB micro SD kaartje erin en dan rijden maar.
 
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en welke set je hebt aangeschaft?
Ik neem aan dat je niet veel meer nodig hebt dan de Nuvi, Bluetooth headsetje en de scootersteun.
Ook nog een 2 of 4GB micro SD kaartje erin en dan rijden maar.


Tuurlijk mag je dat vragen.
Probleem met de kaart update is overigens al opgelost :)
Gekocht via internet bij Pixmania dit incl. de scootersteun
Bluetooth-headsetje Jabra BT3030
Micro SD HC 4 Gb kaartje is al besteld

Ik mag'm aleen nog niet gebruiken van mijn vrouw |( Het is een kerstkadootje *O*
 
Tuurlijk mag je dat vragen.
Probleem met de kaart update is overigens al opgelost :)
Gekocht via internet bij Pixmania dit incl. de scootersteun
Bluetooth-headsetje Jabra BT3030
Micro SD HC 4 Gb kaartje is al besteld

Ik mag'm alleen nog niet gebruiken van mijn vrouw |( Het is een kerstkadootje *O*

Als ik op de site ga kijken volgens je link, kom ik een nuvi 510 tegen voor de prijs van 199,-
De scootersteun of motorsteun met voeding kost volgens mij 40 Euro:
Pixmania
Welke houder is nu aan te raden de motorhouder of de scooterhouder?
Pixmania

Of is het echt zo dat je voor die prijs (199) toch al deze accessoires er ook bij hebt:
Meegeleverde accessoires: 12/24 V sigarettenladerkabel, scooterhouder, autohouder, snelle opstart-handleiding.

Dat zou wel een redelijk scherpe aanbieding zijn.

Maar ja, wat is wijsheid als je al een Garmin Quest hebt liggen...
 
@damted
Mijn 510 heb ik bij Pixmania aangeschaft. Voor de veiligheid heb ik er een tasje bij gekocht ter bescherming. LET OP: de scootersteun zit standaard al in de doos van de 510! Deze hoef je er dus niet los bij te kopen. De scootersteun is overigens ook prima te gebruiken op de motor. De schroeven zijn tekort, maar als je een paar RVS inbusjes pakt, dan kom het prima uit. Door de rubberen voering van de steun blijft de stuurbuis ook nog netjes/heel.

Bij levering kreeg ik:
-Boekjes
-12v autolader
-Scootersteun (die ik gebruik op de motor)
-autohouder

De scootersteun is makkelijk, goedkoop en werkzaam. Maar de RAM mount is degelijker, zit een lader bij en is ook te combineren met andere RAM producten. De scootersteun is namelijk niet compitable met RAM. Bij de RAM set krijg je overigens nog geen RAM delen om 'm op de motor zelf vast te zetten, die zal je er los bij moeten kopen.

Wat is wijsheid?
Tjah, de 510 bevalt mij erg goed, zeker door het duidelijke scherm en de lange accuduur. Maar als de Quest zijn werk ook goed doet, dan is er niks aan de hand. Het voordeel is wel dat de reeds aangeschafte kaarten voor Mapsource zo op de Nuvi te zetten zijn.
 
@damted
Zoals Paul_k hierboven al beschrijft is de RAM houder beter. Ik heb er zelf ook een aangeschaft en is in het gebruik makkelijker dan de scooterhouder. Met de Ram steun zit de Nuvi meer in het zicht dan wanneer je hem in het midden van je stuur moet vast maken. Hoef je niet telkens naar beneden te kijken, en is dus veiliger voor jezelf!
 
@WLF46:
bedankt voor ook deze tips.
Ook Paul_k nog bedankt!

Ik heb toch maar besloten om mijn Quest weer uit het stof te halen en heb wat stekkertjes vervangen omdat mijn oortjes nogal kraakten en soms wegvielen.
Zo moet die er wel weer even tegen kunnen. :+

Ik rijd nog even door met mijn Quest 1 want ondanks het kleine schermpje en de wat minder krachtige processor, is het wel een GPS die met name voor route rijden heel geschikt is.


P.S. Als er nog mensen een Quest 1 zoeken, ik zag er nog 3 op marktplaats.
 
Vraagje: weet iemand wat ik het verschil is tussen de nuvi 510 en de Garmin Zumo 550? Zelf heb ik de eerste maar een vriend van me wil de Zumo aanschaffen, .

Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden, is dat de 'route herberekenen' op de nuvi 510 niet kan worden uitgezet en op de Garmin Zumo 550 wel. Is dat het enige veschil?
 
@Robbes
De Zumo heeft aan de zijkant, naast het scherm, een rij met dikke knoppen, die je ook tijdens het rijden nog kan bedienen. De nuvi 510 heeft alleen het aanraakscherm. Het aanraakscherm is redelijk te bedienen met je handschoen aan, maar tijdens het rijden kan je 't schudden. Verder komt de Zumo standaard al met een stuk meer accesoires dan de nuvi 510. Zo zit er bij de Zumo ook al meteen een kaartmapCD voor heel Europa, de 510 heeft alleen Benelux. Ook zit er op de 550 nog iets van een muziekspeler. Kortom: 510 heeft het minimale wat je nodig hebt, de zumo 550 heeft een hoop luxe en extra's.

Zumo 550:
Garmin Zumo 550 EU
In de doos:
Voorgeprogrammeerde kaart van Europa
DVD MapSource® City Navigator Europe
Motorfietssteun inclusief montagemateriaal
Voertuigzuignapsteun met ingebouwde luidspreker
Dashboardschijf
Autolader
Netlader
Motorfietsvoedingskabel
USB-kabel
Draagtas
Veiligheidsschroevendraaier
Snelstartgids

Nuvi 510
Garmin Nuvi 510
De garmin Nuvi 510 wordt standaard geleverd met :
Wegenkaart van Benelux + Frankrijk in het geheugen geprogrammeerd
zuignap bevestiging
Dasboardschijf voor installatie op dashboard
voedingskabel ( 12 V / 24 V )
fietsstuur / scooter / motor bevestigingsbeugel

Als je kijkt naar de 510 bij Pixmania, dan heb je een goedkope GPS, met een hele berg functies voor zijn geld. Een paar maanden geleden heb ik er grof meer voor moeten betalen, maar ook toen was hij het geld zeker waard. Standaard wordt hij welliswaar redelijk kaal geleverd, maar als je zelf een RAM-mount, laadsnoertje, USB-kabeltje en (via internet) een kaartenbestand kan versieren, dan heb je voor weinig geld een hele leuke GPS!
 
Vraagje: weet iemand wat ik het verschil is tussen de nuvi 510 en de Garmin Zumo 550? Zelf heb ik de eerste maar een vriend van me wil de Zumo aanschaffen, .

Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden, is dat de 'route herberekenen' op de nuvi 510 niet kan worden uitgezet en op de Garmin Zumo 550 wel. Is dat het enige veschil?

Er bestaat bij de 510 de mogelijkheid om het geluid via blauwetand te verzenden en bij de 550 niet , zit alleen een luidspreker op .

Ik heb de 550 er op zitten en bevalt prima , ook met route`s rijden en zelf maken geen probleem.
 
Er bestaat bij de 510 de mogelijkheid om het geluid via blauwetand te verzenden en bij de 550 niet , zit alleen een luidspreker op .

Ik heb de 550 er op zitten en bevalt prima , ook met route`s rijden en zelf maken geen probleem.
Om de verwarring compleet te maken bestaat er zowel een ZUMO 550 als een NUVI 550.
Daar zit wel een groot verschil tussen!

De echte motor GPS zijn de ZUMO 550 en 660, de NUVI modellen 510 en 550 kun je ook outdoor gebruiken, maar dat zijn meer allround GPS systemen.
 
Nuvi 510 = met Bluetooth, alleen kaartmap Benelux
Nuvi 550 = geen Bluetooth, kaartmap Europa
Zumo 550 = wel bluetooth, kaartmap Europa

Kijk ook eens op de website van Garmin zelf en vergelijk daar de specificaties ;) . Voor zo ver ik weet zijn de Nuvi 510/550 dezelfde GPS'en, maar zit er alleen een verschil in BT en kaarten. Die kaarten kan je vrij makkelijk bemachtigen via internet (voor de mods: nee, ik doel in zijn geheel niet op illegaal spul ;) }) )

@Crazy600
Beter lezen, we hebben het nu over Zumo/Nuvi vergelijkingen ;)
 
thanks allen voor de reacties. De verschillen tussen de nuvi 510 en de zumo 550 zijn me nu duidelijk!

Toch nog één vraag: is de snelheid van beide apparaten in gebruik gelijk?
 
Laatst bewerkt:
thanks allen voor de reacties. De verschillen tussen de nuvi 510 en de zumo 550 zijn me nu duidelijk!

Toch nog één vraag: is de snelheid van beide apparaten in gebruik gelijk?


Hier een stukje uit een review op 510 op de motor
Werking
Wat direct opvalt is dat de Nuvi 510 zeer snel een fix heeft. De Nuvi 510 beschikt dan ook over een zeer gevoelige antenne en dit resulteert erin dat ook in huis het ontvangst nog sterk is. De Nuvi 510 doet dan ook niet onder aan de Zumo 550 die al een goede reputatie heeft opgebouwd met zijn sterke ontvanger. De afleesbaarheid van de Nuvi 510 is in zonlicht wel minder dan de Zumo 550, maar nog steeds van een goede kwaliteit. De weergave van de kaart op het 3,5 inch scherm ziet er ook gelikt uit en is volgens de huidige generatie waarbij linksboven in beeld de afstand tot de volgende afslag vermeld staat. De opbouw van de kaarten, de weergegeven details verloopt vloeiend wat betekent dat de Nuvi 510 beschikt over een vlotte processor.
 
Nuvi 510 = met Bluetooth, alleen kaartmap Benelux
Nuvi 550 = geen Bluetooth, kaartmap Europa
Zumo 550 = wel bluetooth, kaartmap Europa

Kijk ook eens op de website van Garmin zelf en vergelijk daar de specificaties ;) . Voor zo ver ik weet zijn de Nuvi 510/550 dezelfde GPS'en, maar zit er alleen een verschil in BT en kaarten. Die kaarten kan je vrij makkelijk bemachtigen via internet (voor de mods: nee, ik doel in zijn geheel niet op illegaal spul ;) }) )

@Crazy600
Beter lezen, we hebben het nu over Zumo/Nuvi vergelijkingen ;)

ehm sorry mijn fout :$
 
Thans @Vos-je voor je reactie!

Helder verhaal. Hij kan nu zelf ene keuze maken. Handig die review trouwens op gps.nl tussen de zumo 550 en de nuvi 510/550.

Echt een wezenlijk verschil heb ik dus niet kunnen ontdekken tussen beide apparaten. Beide prima lijkt het.

@Crazy600 geeft niet. ;-)
 
Nuvi 510 is binnen. De 'scootermount' die standaard meegeleverd wordt is inderdaad een beetje krap bemeten met de schroeven. Ze doen er twee hele korte setjes bij. Had hier gelukkig nog wat mooie lange zwarte imbussen liggen. Die heb ik 5mm ingekort en die maar gebruikt. Het geheel zit nu heel netjes op een stuurbuis van 22mm. De USB poort is ook nog mooi vrij. Ik heb de RAM mount ook al besteld, maar die is dus niet meer nodig.


Ik heb mijn nüvi 510 nog niet op de motor uitgeprobeerd, tsja een witte Kerst is ook mooi O-)
Mijn vraag is: Zit de nüvi wel goed vast met de scootersteun?
Ik heb op dit forum iets gelezen over "eruit vallen, los trillen".

Heeft iemand slechte of juist goede ervaringen met de bijgeleverde steun op een 22 mm stuur gemonteerd met langere boutjes?
 
@Vos-je
Jep, ik gebruik de Nuvi 510 met de scootersteun. Verlengde RVS boutjes/inbusjes zijn prima om hem te monteren op een 22mm stuurbuis. Ervaringen zijn goed. Het systeem is in mijn ogen degelijk genoeg en het is ook nog nooit los gekomen. Je moet wel goed opletten dat hij goed in zijn houder zit, hier kan je je nog wel eens op verkijken. Drempels, snelweg, bochten, stuiterwegen, klinkerwegen, gatenwegen, regen, mist, zon --> geen enkel probleem *D .

Al eerder heb ik gepost dat zelfs vallen nog kan met deze houder, zonder problemen. Was met een snelheid van iets van 40km/u bij het uitkomen van een bocht dat ik de motor onder me uit trok (nat, beginner, uitbrekend achterwiel, icm te veel gas houden). Ik op de grond, motor op z'n kant en de Garmin maar vrolijk weergeven welke route ik moest rijden :+

De RAM mount oogt overigens wel een stuk degelijker (heb ik ook nog liggen namelijk). Deze wil ik nog steeds een keer erop zetten, maar zit nog te kijken naar een goede montageplaats. De Nuvi 510 zit nu met de scootersteun op de stuurbuis, maar daardoor zit deze nog onder de tellers. Om te kijken welke kant je op moet, moet je dus heel veer doorkijken naar beneden. Zo ver, dat ik vrijwel niks meer zie van wat er voor je gebeurd. Het liefst heb ik de GPS boven de tellers, achter het kuipruitje. Dan hoef ik niet meer zo zwaar naar beneden te kijken én kan ik toch nog in de gaten houden wat voor me gebeurd.
 
@Vos-je
Jep, ik gebruik de Nuvi 510 met de scootersteun. Verlengde RVS boutjes/inbusjes zijn prima om hem te monteren op een 22mm stuurbuis. Ervaringen zijn goed. Het systeem is in mijn ogen degelijk genoeg en het is ook nog nooit los gekomen. Je moet wel goed opletten dat hij goed in zijn houder zit, hier kan je je nog wel eens op verkijken. Drempels, snelweg, bochten, stuiterwegen, klinkerwegen, gatenwegen, regen, mist, zon --> geen enkel probleem *D .

Al eerder heb ik gepost dat zelfs vallen nog kan met deze houder, zonder problemen. Was met een snelheid van iets van 40km/u bij het uitkomen van een bocht dat ik de motor onder me uit trok (nat, beginner, uitbrekend achterwiel, icm te veel gas houden). Ik op de grond, motor op z'n kant en de Garmin maar vrolijk weergeven welke route ik moest rijden :+

De RAM mount oogt overigens wel een stuk degelijker (heb ik ook nog liggen namelijk). Deze wil ik nog steeds een keer erop zetten, maar zit nog te kijken naar een goede montageplaats. De Nuvi 510 zit nu met de scootersteun op de stuurbuis, maar daardoor zit deze nog onder de tellers. Om te kijken welke kant je op moet, moet je dus heel veer doorkijken naar beneden. Zo ver, dat ik vrijwel niks meer zie van wat er voor je gebeurd. Het liefst heb ik de GPS boven de tellers, achter het kuipruitje. Dan hoef ik niet meer zo zwaar naar beneden te kijken én kan ik toch nog in de gaten houden wat voor me gebeurd.

@ Paul, Thnxs
 
@ Paul, Thnxs

Paar posts hierboven:

@damted
Zoals Paul_k hierboven al beschrijft is de RAM houder beter. Ik heb er zelf ook een aangeschaft en is in het gebruik makkelijker dan de scooterhouder. Met de Ram steun zit de Nuvi meer in het zicht dan wanneer je hem in het midden van je stuur moet vast maken. Hoef je niet telkens naar beneden te kijken, en is dus veiliger voor jezelf!
 
Terug
Bovenaan Onderaan