Vraagje:
Ik heb en Honda Helix gekocht die het niet deed, geen compressie. Na demontage van de carburateur kon ik zien dat de inlaatklep niet meer sluit. Kop er af en nu blijkt
de oorzaak een ingezakte klepgeleider De olieseal zit helemaal platgedrukt.
Na verwijderen van de olieseal is de klepgeleider vrij eenvoudig terug op zijn plaats te tikken met een hamer en een stuk hout. Ik vraag me nu alleen af of dat nu dan wel blijft zitten als ik alles weer in elkaar zet of moet er iets meer gebeuren?
Oorzaak?
De vorige eigenaar had na een ritje op een hete dag de Helix geparkeerd bij een terrasje. Daarna startte de motor niet meer.
Toen ik de koelvloeistof af wilde laten bleek er niets meer in te zitten. De Helix heeft na het defect wel ruim een jaar in de garage gestaan dus misschien is de koelvloeistof langzaam weggelekt. Het zou ook kunnen dat er te weinig in zat waardoor de motor te heet werd en de klepgeleider is gezakt. Verder heb ik geen schade kunnen ontdekken gelukkig.
Ik heb en Honda Helix gekocht die het niet deed, geen compressie. Na demontage van de carburateur kon ik zien dat de inlaatklep niet meer sluit. Kop er af en nu blijkt
de oorzaak een ingezakte klepgeleider De olieseal zit helemaal platgedrukt.
Na verwijderen van de olieseal is de klepgeleider vrij eenvoudig terug op zijn plaats te tikken met een hamer en een stuk hout. Ik vraag me nu alleen af of dat nu dan wel blijft zitten als ik alles weer in elkaar zet of moet er iets meer gebeuren?
Oorzaak?
De vorige eigenaar had na een ritje op een hete dag de Helix geparkeerd bij een terrasje. Daarna startte de motor niet meer.
Toen ik de koelvloeistof af wilde laten bleek er niets meer in te zitten. De Helix heeft na het defect wel ruim een jaar in de garage gestaan dus misschien is de koelvloeistof langzaam weggelekt. Het zou ook kunnen dat er te weinig in zat waardoor de motor te heet werd en de klepgeleider is gezakt. Verder heb ik geen schade kunnen ontdekken gelukkig.