inhouden cbr 600 bij tegenwind

Hallo, mijn cbr 600 gaat inhouden bij tegenwind. heeft iemand een idee wat dat kan zijn?




als de wind recht op die kleine ronde luchthappertjes staat verandert het lucht/benzine mengsel zodanig dat ie niet lekker loopt, heb op verschillende CBR'ren gereden en ze deden het allemaal.


heb geen idee wat je er aan kan doen :z ( ja omdraaien zodat je wind mee hebt ) :+
 
als de wind recht op die kleine ronde luchthappertjes staat verandert het lucht/benzine mengsel zodanig dat ie niet lekker loopt, heb op verschillende CBR'ren gereden en ze deden het allemaal.


heb geen idee wat je er aan kan doen :z ( ja omdraaien zodat je wind mee hebt ) :+

No offence, maar dat zou dus betekenen dat hoe harder je rijdt met je CBR, hoe slechter het mengsel wordt? Want of je nou 50 km/h met de wind van voren of 200 km/h zonder wind zou rijden, er wordt nog steeds lucht door die luchthappertjes geperst....

Ik denk dat er iets anders aan de hand moet zijn...
 
Het gaat niet om de drukvulling maar om wind die schuin op de motor staat
Is bij een zxr 750 ook een bekend probleem.

Je kan wel even de kleine pijpjes controleren die achter je luchtinlaat in de kuip zitten
 
zo zo eindelijk eens iemand die serieus antwoord geeft in plaats van die zielige figuren die niks anders te doen hebben dan een beetje rukken op www.solomio.nl en domme antwoorden geven op het forum. |(
 
Als er harde wind recht in een luchtinlaat geblazen wordt, geeft dat een drukverhoging in de airbox. Als je injectie hebt, wordt deze druk gemeten en het mengsel aangepast. Dat geeft een (kleine) vermogenstoename.
Als je carburateurs hebt, zou het mengsel armer worden zodat het vermogen afneemt.
Ik weet het niet zeker, maar meen wel eens gelezen te hebben dat daar ook een correctie op is in de vorm van een verhoging van het vlotterniveau met de overdruk van de airbox.

Als de wind haaks of onder een kleine hoek op de luchtinlaat staat, wordt de lucht ahw uit de airbox gezogen en ontstaat er een onderdruk met vermogensverlies als gevolg.

Als je geen ram air hebt, wordt het vermogen lager bij hogere snelheid of tegenwind door onderdruk in de airbox.

Ook is de buitenluchtdruk bij harde wind vaak lager: passage van een depressie gaat met harde wind gepaard.

Bij tegenwind heb je meer vermogen nodig om een bepaalde snelheid te halen.


Zo, mogelijkheden zat, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je motor gewoon kapot of slecht afgesteld is.
 
Als er harde wind recht in een luchtinlaat geblazen wordt, geeft dat een drukverhoging in de airbox. Als je injectie hebt, wordt deze druk gemeten en het mengsel aangepast. Dat geeft een (kleine) vermogenstoename.
Als je carburateurs hebt, zou het mengsel armer worden zodat het vermogen afneemt.
Ik weet het niet zeker, maar meen wel eens gelezen te hebben dat daar ook een correctie op is in de vorm van een verhoging van het vlotterniveau met de overdruk van de airbox.

Als de wind haaks of onder een kleine hoek op de luchtinlaat staat, wordt de lucht ahw uit de airbox gezogen en ontstaat er een onderdruk met vermogensverlies als gevolg.

Als je geen ram air hebt, wordt het vermogen lager bij hogere snelheid of tegenwind door onderdruk in de airbox.

Ook is de buitenluchtdruk bij harde wind vaak lager: passage van een depressie gaat met harde wind gepaard.

Bij tegenwind heb je meer vermogen nodig om een bepaalde snelheid te halen.


Zo, mogelijkheden zat, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je motor gewoon kapot of slecht afgesteld is.


Gaas d'r voor plakken, breekt de zuiging. Probleem opgelost. Idem bij ZXR750.
 
Terug
Bovenaan Onderaan