Is de Nordic Biker de volgende trend op motorgebied?

E.G.J.

Koud bier hier, koud bier hier. Dankuwel!
Donateur
2 sep 2004
37.815
54.505
Völlenerkönigsfehn Germany
In het begin keek ik ietwat wantrouwend in de richting van de mannen en vrouwen, die met stokken aan het wandelen waren. Nordic Walking noemen zij het trots, terwijl zij bijna steevast in een andere windrichting lopen. Toch zijn ze bijna niet te missen in hun flitsende vrijetijdskleding, waarin de 55+ vormen goed tot hun recht komen. Zonneklepje op, buideltasje voor de buik en gaan.
Maar goed, aan deze verschijning ben ik inmiddels gewend geraakt, en ook gestopt met het denken over de zin en het doel ervan. Tot vanmorgen……Toen kwam er iemand voorbij op rolschaatsen, in een flitsend pak, met stokken, en bewegend in westelijke richting.
En wij zijn inmiddels een paar uur verder, en het laat mij maar niet los.
Hoe noemen we dit dan, Roller stokking, stokschaatsen, of of….OF is het een Friese sport, en heet het Reedjeppen of zo? En komen er nu nog meer nieuwe sporten met stok bij?
Ik zie het al voor me, een gevuld Thialf wat kijkt naar de 10 km met stokken. En, en, kleintje pils, jawel, met stokken.
Maar waar laat je die stokken op de motor?
Dus vandaar de vraag, hoeveel sporten/vrijetijdsbestedingen met stokken zullen er nog volgen, en rijden wij binnenkort ook onze toertochten met stokken???

E.G.J. 14-4-17
 
Steltlopen is er al even en rondom ziekenhuizen kom je ook veel mensen tegen die stokken gebruiken. Op de motor loop je natuurlijk een groot risico dat die stokken tussen de spaken komen.
 
Je moet met de motor ook wel goed hard kunnen afzetten als je op de snelweg die stokken nog wil gebruiken. :P

*O* Vrijdag, ik zet het bier vast koud!
 
Wel handig bij het verkeerslicht, voetjes blijven op de pedalen ipv aan de grond.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan