Burning Rubber
MF veteraan
Zo inderdaad. Wat een gekken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er fraai uit ! Laadspanning mag bij loodaccu's niet meer zijn dan 2,3 volt per cel, dus bij een 6 Volt accu niet meer dan 6,9 volt. Dat moet de spanningsregelaar regelen. In "Alles over uw motor" staat wel hoe je die kunt doormeten. Stuur maar een pm als je die niet hebt.Mogguh!
Na wat spuit- en stickerwerk gister de 634 weer even in elkaar geschroefd.
Nieuwe koolborstels erin (oude waren afgebrokkeld).
Jawa aangetrapt en laadspanning gemeten, 9V. Is dat niet wat hoog voor een 6v systeem?
Linker uitlaat walmt ook flink, zal straks de bakolie peilen maar ik heb het vermoeden dat de linker krukaskeerring uitgedroogd is..
Waarom ontstoorde bougie EN ontstoorde bougiedoppen. Ga je een autoradio inbouwen? Gewoon weerstandsloos houden, lijkt mij. Des te beter de vonk.Ik zal vd week eerst eens bougiedoppen met weerstand monteren, zowel de bougies als doppen zijn nu weerstandsloos. Goed voor de vonk maar verder niet echt bevorderlijk volgens mij.
De multimeter heeft er in elk geval moeite mee, die begint al gek te doen als ik hem naast de motor houd
En/en is niet goed maar je hebt wel weerstand nodig om de bobines te laten laden. Tegenwoordig zit de weerstand vrijwel altijd in de bougiedop, de bougie moet dus weerstandsloos zijn.Waarom ontstoorde bougie EN ontstoorde bougiedoppen. Ga je een autoradio inbouwen? Gewoon weerstandsloos houden, lijkt mij. Des te beter de vonk.
Bobines "laden" niet. Het zijn hoogspannings trafo's. De hoogspanning wordt opgewekt in de secundaire wikkeling. De spanning wordt zo hoog, dat er een vonk ontstaat tussen de electroden van de bougie. Door hoogspanning, die bij vonk weer wegvalt, ontstaat een pulserend veld, dat voor electronische storing zorgt, vooral op AM radio's maar ook andere apparatuur. De weerstand in de bougiekoppen dempt dat effect. Bij zo'n motor van bijna 30 jaar oud volstaat een enkele weerstand van 5k om het storende veld te dempen. Maar al of niet aanwezig zijn van die weerstand heeft geen enkel invloed op het al of niet werken van onze bijna 30 jaar oude 634. En wie luistert er tegenwoordig nou nog naar AMEn/en is niet goed maar je hebt wel weerstand nodig om de bobines te laten laden. Tegenwoordig zit de weerstand vrijwel altijd in de bougiedop, de bougie moet dus weerstandsloos zijn.
Heb je de spanningsregelaar al nagekeken? Zijn de contactpuntjes onder het kapje OK? (bij 1 van mijn 634's was kortgeleden een contactpuntje afgevallen). Zijn de afstanden tussen de contactpuntjes OK? Is de weerstand onderin OK? Dat kun je allemaal nakijken zonder voltmeter.Punt nu vooral is dat ik dus de laadspanning niet goed kan meten door t elektromagnetische veld.. Vandaar de 5k doppen.
Led stadslicht en achterlicht hebben t al begeven dus eerst even de focus op de laadspanning
Dat zag ik ook voor de voorband van de zwarte ja (dat die andersom moest). Kun je mij ook vertellen waarom dat is?Als t een diagonaalband is maakt de draairichting niet uit. Als je een radiaal achterband voor wil gebruiken moet je hem andersom monteren.
Dat zag ik ook voor de voorband van de zwarte ja (dat die andersom moest). Kun je mij ook vertellen waarom dat is?
De banden van mijn rode staan niet in jouw lijstje
Ach ja, lijkt me logischIk ben geen banden expert, maar ik heb gehoord dat het te maken heeft met de belasting vd band.
Een achterband vangt de grootste krachten op bij accelereren, als je diezelfde band gebruikt aan de voorkant zijn de krachten bij remmen precies andersom.
Ik heb er een 15 of 20 A zekering in.. gaat prima..10 zal denk ik ook geen probleem zijn.In het schema van de 638 staat in rode de accu plus leiding een zekering. Heeft iemand een idee hoeveel amperre deze is? Ik denk redelijk veel, want alles loopt over deze ene zekering.