Bij m'n RSV Mille heb ik nog een losse gebruikte K&N luchtfilter. Deze heb ik schoongemaakt en volgens de instructies opnieuw geoilied met een K&N reinigingskit.
Echter na het vervangen van de standaard papieren filter voor deze K&N lijkt de motor net wat minder vermogen op hoge toeren te hebben (ging eerst altijd omhoog op het gas in de 2, nu alleen als de omstandigheden meezitten) en is deze duidelijk zuiniger geworden (van gemiddeld 1:12,5 naar 1:14 km/l).
Dat klinkt mij bijna alsof die minder lucht binnen krijgt met het K&N filter en dat de ECU daardoor minder benzine inspuit (=minder vermogen en zuiniger). Een K&N zou toch juist meer lucht naar binnen moeten halen?
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Echter na het vervangen van de standaard papieren filter voor deze K&N lijkt de motor net wat minder vermogen op hoge toeren te hebben (ging eerst altijd omhoog op het gas in de 2, nu alleen als de omstandigheden meezitten) en is deze duidelijk zuiniger geworden (van gemiddeld 1:12,5 naar 1:14 km/l).
Dat klinkt mij bijna alsof die minder lucht binnen krijgt met het K&N filter en dat de ECU daardoor minder benzine inspuit (=minder vermogen en zuiniger). Een K&N zou toch juist meer lucht naar binnen moeten halen?
Heeft iemand hier een verklaring voor?