K6 1000 gixxer mods

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
Ik ga de aankomende dagen kijken bij wat K6 1000's.
Nu ben ik op de hoogte van de modificatie van het frame welke nog steeds onder garantie van suzuki gedaan kan worden.
Nu kwam ik ook iemand tegen die een soort steun bij zijn schakelmechanisme had welke een verbetering zou moeten zijn.
Zijn er andere belangrijke zaken om op te letten op zich, of belangrijke mods bij zo'n fiets...?
 
1.Vering: origineel is de voorkant afgesteld op lager gewicht en de achterkant op hoger gewicht, helemaal niet in balans. Ga je goed merken bij sportief en circuit rijden. Stuurdemper die soms kapot is.
2.Koppeling: Motor die stottert bij wegrijden of de koppeling pakt niet lekker op. Klik hier
3.APE handmatige cct. Tijdens koud starten als de ketting te veel herrie maakt, kan je het met die van ape goed corrigeren. Hier
Voor de rest is het blok beresterk en heb je onderin al heel veel koppel.
 
De steun bij het schakelmechanisme is waarschijnlijk van Gilles. Dit is om enige speling bij het schakelen weg te halen. Bij mij werkt het in iedergeval prima.
Kan zo niets iets bedenken wat special is om op te letten.
Heb de fiets nu 4 jaar en er staat 43000 km op maar geen rare problemen bij mij.
 
Dat koppelingsprobleem had ik wel eens iets over gelezen maar niet direct als zijnde altijd voorkoment.
Kan 't dus zo zijn dat dat geen problemen oplevert of iets wat uiteindelijk toch gaat openbaren?
 
Ik heb een K5,en die had ook het koppelings probleem,ook een ring erin gezet
zonder die extra geboorde gaten,hij werkt nu weer prima,je merkt het gelijk
als je met de motor wil wegrijden,dat gaat dan stotend en niet soepel,na de
modificatie werkt alles weer zoals het hoord,de meeste hadden dit verschijnsel
al vanaf nieuw,dus als je er 1 koopt die al wat km,s heeft gelopen en die soepel
oppakt,dan krijg je er ook geen last meer van,buiten dat is het een klusje van niks,
ik ben nog geen uur bezig geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan