Aussie-Tiger
MF veteraan
- 12 nov 2004
- 1.736
- 92
Waarschijnlijk in een 600cc fiets die het vermogen van een dikke 1000 kan gaan leveren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
supercharger is toch wat anders als een turbo?
Ben benieuwd, vind het eigenlijk sowieso lang duren voordat turbo's en compressoren op motoren standaard worden.
300cc 4-taktje met een compressor of turbo, heb je dus een fiets die iets zwaarder dan een reguliere 300 is, alleen het vermogen van bijvoorbeeld een 600.
Jeroen12,
Waarom zijn turbo's in auto's etc... wel zo populair dan, daar levert het wel behoorlijke prestatie winst op.
Ook gezien de projecten met turbo's die ik op dit forum zie blijkt een turbo toch een behoorlijke boost te geven qua specificaties.
Ik weet niet alle in's and out's van turbo's, weet hoe ze eruit zien en hoe ze werken maar daar houdt het ook op
@mark300:
Klopt, maar bij veel filmpjes van motoren waar ze een turbo op hebben gebouwd zie je dat zodra de turbo er in komt de motor meteen op 1 wiel gaat.Dit maakt de motor wat onvoorspelbaar en zeker voor iemand met nog geen of weinig rij ervaring.
Ik heb er nu niet de ruimte en tijd voor, maar een turbo project staat nog wel op mijn lijstje!
Effect ongeveer hetzelfde, aandrijving anders.supercharger is toch wat anders als een turbo?
Effect ongeveer hetzelfde, aandrijving anders.
lol turbo op een motor veel plezier in de bochten met dingen als turbogat en turbo vertraging,
moet je vooral hebben als je gas geeft dat je een bult koppel midden in de bocht krijgt en jezelf onderuit rijdt.
Precies dit dus ^
Turbo's zijn met een reden niet te vinden op motorfietsen, onder andere doordat een hoogtoerig motorfietsblok met een razendsnelle gasreactie niet samengaan met een turbo.
Een supercharger is een stuk geschikter voor een motorfietsblok, ook al is het rendement wat lager.