vhv1
MF veteraan
- 11 jul 2011
- 4.640
- 0
FZ6N en Hornet van 2004? Dan zeker voor de ER-6 gaan! Ik vind (zoals eerder gezegd) de handelbaarheid van de ER-6 fantastisch. Dit komt o.a. doordat volledig motorblok evenals uitlaat (grofweg) in het midden van de motor geplaatst is, en hierdoor dus een centraal zwaartepunt (onder de billen) ontstaat. Om het in simpel Nederlands uit te leggen (voor ik weer kritische opmerkingen krijg!)Ik ben sowieso geen Yamaha fan, vandaar de kritische noot aan het begin, en de hornet van voor 2008 vindt ik persoonlijk weinig onderscheidend en saai....sorry
Allergrootste voordeel vergeten: HET IS EEN 2-CILINDER! Lekker veel koppel onderin....
Persoonlijk vindt ik de FZ6N een erg lelijke motor. de voorkant,achterkant zien er niet uit! (let wel dit is persoonlijk)! Een Er6 is een vergevende motor, kleine stuur,rem foutjes coriceer je gemakkelijk. Veel koppel onderin om even lekker bij het optrekken het gas open te gooien. + 2 cilinder ipv 4 is meer speels en mindeer sneller op uit gekeken