Kawakneurders
MF'er
Laat ik mij eerst even voorstellen: Dit is een gezamelijk account van mij en mijn vader. Ik mag mijzelf sinds december vorig jaar ook een lid van de tweewieler club noemen en ik heb mijn papiertje januari dit jaar opgehaald. Mijn vader rijdt sinds 1974 al motor. Nu had ik een mooie aanbieding van mijn opa, ik kon namelijk zijn gpx600r voor een mooi prijsje overkopen (a 200 euro).
Het is geen europese gpx600r, het is een geimporteerde zx600c uit california. Het emission control system is er al uit gesloopt door (een van de?) vorige eigenaar(s). Het oude beestje is nog in goede staat van buiten af gezien, ~38000km op de teller.
Hij loopt nog niet maar hij ziet er ook onder de kap nog redelijk uit, alleen wat oxidatie hier en daar maar het lijkt op alleen maar tijdelijke cosmetische schade. Ik ben van plan om dit allemaal nog schoon te maken als het weer weer wat beter wordt, maar voor nu is het plan de motor eerst lopende te krijgen.
Ik ben van plan in dit topic updates/vragen te posten over de reparatie.
Tot nu toe is er het volgende aan gedaan:
- Bougies schoongemaakt (waren nogal vies) en vonken weer (ookal zijn het niet mooie vonken)
- Luchtfilterhuis is schoongemaakt en het filter is schoongemaakt en weer ingespoten met filterolie
- Carborateurs zijn nagekeken en schoongemaakt (komt ook benzine uit de kraantjes)
- Het elektrische systeem doet het helemaal
- Alle remmen schoongemaakt + nieuwe remvloeistof + ontlucht
- Banden en velgen schoongemaakt
- Ketting opnieuw uitgelijnd, gespannen, schoongemaakt en opnieuw geolied
- Nieuwe accu erin geplaatst
- 25 Kw ringen erin gezet (best prijzig trouwens voor een paar ringen )
Na dit alles eraan gedaan te hebben zitten we eigenlijk vast. Er komt benzine in de carborateurs, de bougies vonken, maar er is geen boem Nu weet ik niet zeker of we de tank wel goed hebben aangesloten dus heb ik een aantal foto's genomen van waar ik dacht dat de slangen waren aangesloten. Deze slangen staan niet echt duidelijk in de haynes dus dacht ik dat ik het hier maar zou vragen. Zou iemand die ook een gpx heeft kunnen bevestigen/ontkrachten of de slangen ook daadwerkelijk zo moeten worden aangesloten? Andere tips/truuks zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Hier zijn de foto's:
(De niet gelabelde slang is een overloop van de koelvloeistof)
edit: 23500 mijl is toch echt ~38000 km en niet 50000
Het is geen europese gpx600r, het is een geimporteerde zx600c uit california. Het emission control system is er al uit gesloopt door (een van de?) vorige eigenaar(s). Het oude beestje is nog in goede staat van buiten af gezien, ~38000km op de teller.
Hij loopt nog niet maar hij ziet er ook onder de kap nog redelijk uit, alleen wat oxidatie hier en daar maar het lijkt op alleen maar tijdelijke cosmetische schade. Ik ben van plan om dit allemaal nog schoon te maken als het weer weer wat beter wordt, maar voor nu is het plan de motor eerst lopende te krijgen.
Ik ben van plan in dit topic updates/vragen te posten over de reparatie.
Tot nu toe is er het volgende aan gedaan:
- Bougies schoongemaakt (waren nogal vies) en vonken weer (ookal zijn het niet mooie vonken)
- Luchtfilterhuis is schoongemaakt en het filter is schoongemaakt en weer ingespoten met filterolie
- Carborateurs zijn nagekeken en schoongemaakt (komt ook benzine uit de kraantjes)
- Het elektrische systeem doet het helemaal
- Alle remmen schoongemaakt + nieuwe remvloeistof + ontlucht
- Banden en velgen schoongemaakt
- Ketting opnieuw uitgelijnd, gespannen, schoongemaakt en opnieuw geolied
- Nieuwe accu erin geplaatst
- 25 Kw ringen erin gezet (best prijzig trouwens voor een paar ringen )
Na dit alles eraan gedaan te hebben zitten we eigenlijk vast. Er komt benzine in de carborateurs, de bougies vonken, maar er is geen boem Nu weet ik niet zeker of we de tank wel goed hebben aangesloten dus heb ik een aantal foto's genomen van waar ik dacht dat de slangen waren aangesloten. Deze slangen staan niet echt duidelijk in de haynes dus dacht ik dat ik het hier maar zou vragen. Zou iemand die ook een gpx heeft kunnen bevestigen/ontkrachten of de slangen ook daadwerkelijk zo moeten worden aangesloten? Andere tips/truuks zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Hier zijn de foto's:
(De niet gelabelde slang is een overloop van de koelvloeistof)
edit: 23500 mijl is toch echt ~38000 km en niet 50000
Laatst bewerkt: