Beste,
Ik heb onlangs een gpz 500s uit 95 gekocht die een tijdje had stil gestaan, startte niet omdat accu leeg zou zijn, startrelais kon alleen maar ratelen.
Nu blijk dat na een nieuwe accu gehaald te hebben hij nog steeds niets wil doen. Dus heb ik hem aangesloten op mijn auto accu, hiermee ook alleen een ratel of zelfs niks. Nu blijkt dat pas mij het maken van toeren van de auto(zo'n 2 a 3 duizend), de motor wil starten.
Alle lichten etc doen het wel goed op de accu of de auto accu zonder de toeren te maken. De motor accu wordt ook vrij snel leeggezogen als ik een paar keer probeer de startknop indruk. Hierdoor denk ik dat of het relais of de startmotor aan het einde van z'n latijn is.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit checken? Het relais geeft wel een klik bij het kortsluiten van de polen( maar ook veel vonken).
Kan ik de startmotor direct aansluiten op de accu om te kijken of dat werkt?
Mochten jullie denken dat het aan iets anders ligt hoor ik het ook graag!!
Alvast dank!
Bart
Ik heb onlangs een gpz 500s uit 95 gekocht die een tijdje had stil gestaan, startte niet omdat accu leeg zou zijn, startrelais kon alleen maar ratelen.
Nu blijk dat na een nieuwe accu gehaald te hebben hij nog steeds niets wil doen. Dus heb ik hem aangesloten op mijn auto accu, hiermee ook alleen een ratel of zelfs niks. Nu blijkt dat pas mij het maken van toeren van de auto(zo'n 2 a 3 duizend), de motor wil starten.
Alle lichten etc doen het wel goed op de accu of de auto accu zonder de toeren te maken. De motor accu wordt ook vrij snel leeggezogen als ik een paar keer probeer de startknop indruk. Hierdoor denk ik dat of het relais of de startmotor aan het einde van z'n latijn is.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit checken? Het relais geeft wel een klik bij het kortsluiten van de polen( maar ook veel vonken).
Kan ik de startmotor direct aansluiten op de accu om te kijken of dat werkt?
Mochten jullie denken dat het aan iets anders ligt hoor ik het ook graag!!
Alvast dank!
Bart