Kawasaki KLE 500

Hoe kom je bij dit topic?

  • Rijd zelf met een KLE 500

    Stemmen: 36 19,5%
  • Wil er graag één aanschaffen

    Stemmen: 18 9,7%
  • Heb er één gehad vroeger

    Stemmen: 8 4,3%
  • Ben nieuwsgierig naar alle allroads

    Stemmen: 47 25,4%
  • Kom toevallig eens langs

    Stemmen: 67 36,2%
  • Ander

    Stemmen: 9 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Status
Niet open voor verdere reacties.
DR650(SE) wordt toch ook niet meer gemaakt? In elk geval issie in Nederland maar 1 jaar geleverd. Daarna niet meer... idd zeker een lekkere motor. Heb 'm net 2 weken ofzo :)

Volgens mij is zo'n KLE500 ook een fijne fiets maar als ik er een zou moeten kopen zou ik denk ik wel het oudere model van begin jaren '90 kopen.. die spreekt mij iets meer aan dan de nieuwe looks.

Funbike, jij hebt zowel KLE als DR650SE gereden (of heb je op een oude DR650 gereden van voor 1996?) hoe is de zithoogte van de KLE? Ik houd namelijk wel van motoren die een tamelijk hoge zit hebben...
 
Over de winterstop , zo lang het niet glad wordt blijf ik doorrijden alleen die pekel rotzooi is funest voor de motor zoals ik al zei had ik mijn spaken met vaseline ingesmeerd , ook siliconen spray maar er is weinig tegen bestand om het netjes te houden , waarom maken ze die spaken niet van RVS of verchromen ze deze niet blanke metalen delen worden gegalvaniseerd maar zien er na de winter niet meer uit. zonde als je hem dan inruild hetgeen ik om de 3 a 4 jaar van plan bent . Verder staat de KLE gewoon in de gang bij mij thuis en houdt hem zo goed als mogelijk bij.
Voor een beetje kou ben ik niet bang dat vindt ik altijd wel lekker even uitwaaien na je werk , alle bullshit en werkoverleg en de gehele vergader cultuur vergeten zodra je de sleutel omdraaid en die twee zuigertjes hun werk hoort doen gelukkig krijg ik geen handsfree set op de motor anders zit hij me onderweg ook nog te bellen. Yip gewoon doorijden dus zolang het ijsvrij blijft. p.s zitten hier nog vd Goorbergh fans bij ?
 
Je kent Jurgen vd Goorbergh toch wel ? hij rijdt op een blauwe KLE nr 4 in het wk supersport en staat 2e in het klassement , de afgelopen 15 jaar staat hij bekend als Nationaal erkent hardgaander en is alleen dit jaar niet bij de TT van Assen geweest , daar heb je vast wel eens van gehoord al die snerpende brommers , het is een soort testcentrum voor tandarts boren.
 
Ik ben niet zo'n sportfanaat, maar dat komt misschien nog ooit.

Gewoon rijden, daar gaat het om.
Maar ik wil wel eens zo'n KLEetje zien op een circuit hoor, daar leer ik misschien nog van :D

Vandaag nog wat capriolen in de berm gedaan, ging ook eens op nat wegdek rijden |(
Niet gevallen, doorrijden en de weg weer op :o
 
Wat leuk hier iets te lezen over de KLE/KLE-club. Ik rij zelf niet op een KLE en je zult me ook niet zo snel op zo`n ding zien rijden, maar ik kende wel een aantal leden/ex-leden van die club en in het verleden ging wel eens mee met een ritje.

De meeste ritten van die club zullen naar alle waarschijnlijkheid in de noordelijke provincies gereden worden omdat het merendeel van de leden (waaronder het bestuur) daar woonachtig is.

Ik had het er nog over met een kennis (lid geweest van de KLE-club) om nog een ritje te gaan rijden wat dichterbij huis (Zuid-Holland) met wat anderen erbij (waaronder wat andere (ex)-leden van de KLE club die in de loop der tijd overgegaan zijn op wat anders en met wie nog contact is)*.

*En nee, ik ben niet van plan `n club op te richten van ex-KLE rijders uit de Zuidelijke provincies :+ .
 
Haiio allen;

Die DR was een DR 650 RSE en die fiets wordt al lang niet meer gemaakt. De opvolger van deze is de suzuki FREEWIND, een nogal braaf uitziend wegmotortje, met hetzelfde blok als de ruig uitziende DR. Komend jaar wordt OOK de KLE niet meer gemaakt. :( Qua zithoogte was de DR een stuk hoger. Daar kon ik net met mijn tenen op de grond.
Mijn rode KLE komt uit 95. Als extra heb ik valbeugels van motozoom (postorder) gemonteerd. Die zijn al van pas gekomen.
En ohja, mijn fiets is ook van een dame geweest....

Motorgroeten funbike.
Kijk even op de site van de KLE-club: TOERTOCHT KLE RIJDERS OP ZA. 18 OKTOBER.
 
Nog een leuk idee??
Heb mij ingeschreven voor een eendaagse ALLROAD TRAINING op za 13 dec.
Start en einde bij ARJAN BROUWER te Putten (veluwe)

Info:www.stichting-mro.nl

Mischien ook iets voor jullie?? :]
 
He Funbike , als je lid bent van onze club schrijf eens een verslagje met wat foto,s erbij leuk voor in het clubblad , dat doe ik ook met tourritten maak er een leuk verhaaltje bij , omdat het toch al niet mee valt zo,n blaadje vol te krijgen. gewoon naar de redaktie mailen p.s heb je de afgelopen 2 jaar wel eens een tourtje meegereden want dan moet ik je kennen.

En het is inderdaad zo dat de meeste leden in het Noorden wonen daarom hebben we ook een Die Hard Day gehad en hebben dus twee dagen achter elkaar eerst in het Noorden en dan het Zuiden gereden Alleen was ik de enige die ze alle twee gereden heeft.

p.s hebben jullie ook problemen met de site gehad , ik kreeg steeds blanco pagina,s
 
Nog een leuk idee??
Heb mij ingeschreven voor een eendaagse ALLROAD TRAINING op za 13 dec.
Start en einde bij ARJAN BROUWER te Putten (veluwe)

Info:www.stichting-mro.nl

Mischien ook iets voor jullie?? :]
Lijkt me heel leuk, maar hier bij mij om de hoek is er een hele goeie rijschool (ze leiden de instructeurs op) en die organiseren ook offroadlessen voor allroaders.
Dat ga ik in het voorjaar heel waarschijnlijk eens volgen.
Ik heb hele goede ervaringen met die school.
Centrum voor Motorbeheersing
 
Haiio

daar issie weer;
Voor die toertocht op de 18e even petervanderzee@hotmail.com mailen. (moet ik ook nog even doen.)
Verder ben ik benieuwd naar die andere allroad cursus (kosten ed.)

Ik zal zeker na de cursus een stukje schrijven voor het KLE clubblad.
 
Ik had er een gehuurd op Kreta en ik moet zeggen ik heb zo'n plezier gehad op dat ding reed best aardig ging geloof ik nog zo'n 165 kmpu.

Alleen de vering vind ik wat slapjes. Dus ik op gegeven moment terug en aangegeven hoe ze die motoren beter konden afstellen want alles was kl..afgesteld. Motor pruttelde en weet ik het allemaal

Enfin zegt die verhuurder "doe het zelf maar". Enigzins uit het lood geslagen maar toch nog assertief genoeg: "ok! ..stilte... maar dan doe ik de hele partij en voor een kwart van de huurprijs vd motor."

DEAL

Enfin een middagje sleutelen aan een partij KLE's en een lol gehad op dat ding naderhand.. alleen die pokke scooters volgens mij hebben ze daar het scootervirus uitgevonden.

En dat op dat dichte asfalt

-Beetje remolie zitten vv en remmmen zitten ontluchten
peukie
-Water uit de carbs laten lopen (barst vh water in die opslagtanks daar)
peukie
-Kettingen gespannen
peukie
-Banden op spanning
peukie
-Olie ververst
peukie

Kassa! Zo makkelijk had ik me centen nog nooit verdiend.

Hey en als je toevallig van ghersonisos naar heraklion reist kijk uit voor een stuk snelweg daar waar deze letterlijk een berg door midden klieft. Het is net na een benzine pomp aan je rechterhand (maar het is lang geleden voor me)

Man daar waait het toch ..het lijkt wel of ze je terug naar Nederland wensen..

En dat zogenaamde bounty strand...de moeite niet wel mooie dames op het strand en wel leuke weg met veel bochten ...vooral onverwachtse. Wat echt apart is ..dat is van noord kreta naar Zuid Kreta geen toerist te zien..

In mijn hart zou ik best nog zo'n KLE willen, lekkere fiets, geen pk monster maar genoeg en je zit er zo goed op..lekker hoog maar ik zou er wel dikkere voorvorkolie ingooien ...ja ik weet het.. eerder keerringen vv maar in de praktijk valt dit wel mee(standaard handeling van me bij elke motor)

Hele prettige herinneringen aan...lijkt me eerste vriendin wel, sorry meid...

Maar wel een fiets voor mannen (tenzij de dame lang genoeg is)

O ja 's nachts niet rijden daar tenzij je graag je over over over grootvader wil zien...

:]

 
Laatst bewerkt:
Ik heb me net aangemeld voor de tourrit, maar kan het waarschijnlijk niet geheel meerijden daar ik s,avonds nog moet werken maar wil hen daarom zeker niet laten schieten
Vandaag mijn motor opgehaald bij de dealer voor een 12.000 beurt , koste weer een klap duro,s , maar ja dat hoort erbij . Alles weer in orde
-nieuwe remblokken voor
-kleppen gesteld
-nieuwe bougies
-Olie en filter
-remolie ververst
-carb,s synchroon stellen

totaal 5 uur arb .loon
totaal € 314
Is dat duur of zijn andere motoren duurder?
Voorband staat inmiddels 14.000 km op en wordt voor de winter nog vervangen.
Ook vandaag bij de dealer nog even staan kwijlen bij de nieuwe FZR 600 , zit trouwens lekker zelfs met mijn 2 meter passen mijn benen er lekker in , dit was bij de oude FZR niet het geval.
Voorlopig hou ik het nog bij mijn KLE want daar verveel ik me ook niet op, hoewel even achterop bij mijn broer Triumph Sprint gaat ook wel even van zijn plek zeg, dat mis je soms wel eens op de KLE , zo,n allesverpletterende acceleratie.
Ook gisteren even de ketting schoongemaakt , dit gaat het beste met gewone diesel even een paar kranten eronder oude afwas borstel er bij en je ketting wordt brand schoon, daarna even laten drogen zodat de achtergebleven diesel kan verdampen daarna op nieuw invetten. Dit wordt aangeraden in de meeste motorbladen.

Tot zaterdag wel bij de Mac- Hoogeveen
 
totaal 5 uur arb .loon
totaal € 314
Is dat duur of zijn andere motoren duurder?
Staat mij dat ook te wachten ? Duur hoor.
Ik neem zoveel mogelijk mijn motorke zelf onder handen.

Maar ik ga hem toch ook eens binnen doen voor kleppen stellen (ik hoor af en toe hoge tikjes) en er is ook nog een vreemd slepend geluid onder het geluid van de motor door, misschien de kettingspanner bijstellen?
Kende ik er maar wat meer van, dan zou ik alles zelf doen, want ik sleutel graag.

Gisteren nog tegen de grond gegaan, in bijna stilstand :( . Het was een krappe bocht naar rechts voor een T-kruispunt waar ik moest stoppen om wat koekblikjes door te laten. Ik gebruikte de verkeerde rem...en de motor ging rustig liggen, kon hem niet tegenhouden en ging er maar bij liggen :z

Deukje in carter en gebogen remhendel en -pedaal, djuu toch he |( .

Maar wel een fiets voor mannen (tenzij de dame lang genoeg is)
Ik ben lang genoeg 8-)
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een hoop geld, maar je mag dit niet zelf omdat je anders je garantie mis kan lopen. En wat ook belangrijk is als je hem inruilt kunt aantonen dat hij goed en Dealer onderhouden is , dus stempeltjes sparen in je onderhoudsboekje.

Kijk kleine reparatie,s en onderhoud doe ik zelf , pas mijn koppelingskabel vervangen , deze brak af. Ketting stellen enz lampjes enz , maar kleppenstellen begin ik niet aan, als hij bv 10 jaar zou zijn zou ik het wel doen , zo moeilijk is het op zich niet, echter volgens mij zitten er stelplaatjes in dus niet met een schroef te stellen , deze plaatjes (dikte bepalen de klepspeling) moet je dan weer gaan kopen en of bestellen. Dus schiet ook niet op. Maar zo als je zelf aangeeft dat je een geratel in je blok hoort ligt dit afhankelijk van je km,s volgens mij aan je nokkenas ketting. Als je deze toch moet gaan vervangen zou ik de kleppen gelijk ook af stellen omdat de boel toch open ligt.
 
Gisteren heeft die de 20000 km behaald. Zelf heb ik er zo'n 750 van gereden :)
Beestje is van 1992.
Denk niet dat er ooit een klep gesteld is of nokkenasketting bijgespannen. Hij mag wel eens een opknapbeurt krijgen binnenin.
Ik ga hem één van dees toch eens naar de garage doen, maar het is zo mooi weer he, toch niks om een moto te missen he.
 
Goeiedag, daarissieweer

Ratel in je blok ligt aan je nokkenasspanner. Ws is die van jou nooit vervangen.
Na '95 is er een verbeterde versie gekomen. Je ziet hem zitten aan de voorkant van je blok TUSSEN de 2 uitlaatbochten. KAN JE DUS NIETS AAN VERSTELLEN. Gewoon (laten) vervangen. 15 min werk!! Olie hoeft niet eens uit het blok. Heb ik ook laten doen. Ratel=weg. Dit blok is een kawa, dus per definitie een blok met veel mechanische geluiden, is mijn ervaring.
Je kan zien of het een verbeterde versie is aan het pijltje dat er op staat.
(volgensmij links omhoogwijzend). Oude nokkenasspanner had er geen pijltje op staan.

SUCCES.
 
En hier ben ik ook nog eens 8-)


Ik heb al een nokkenaskettingspanner besteld en ga ze er zelf in stoppen. Ben benieuwd of de "ruis" er dan uit is.
Dan mag de dealer klepkes stellen.
Ik ben nog beginner en maak geregeld een oefenritje hier in de streek. Jullie kunnen er van meegenieten:
de rundvleesroute :p

Ook ben ik gevallen, hier

Was niet leuk, even schrikken maar gelukkig zelf niks aan mijn lijf en de motor viel nog mee: een achterpinker, hendel, pedaal en een schram op het plastic.

We leren met vallen en opstaan zeker, offroad is toch moeilijker dan ik dacht en met die 180 kg ga je misschien wat rapper neer dan met zo'n 120 kg :)
 
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:45 schreef Starterke het volgende:
Ik ben nog beginner en maak geregeld een oefenritje hier in de streek. Jullie kunnen er van meegenieten: de rundvleesroute :p

Vergeef me mijn topografisch onbenul, maar sluit die Rundvleesroute een beetje aan op de Mergellandroute in Nederlands Limburg? Ik zit er aan te denken ooit de Mergellandroute te rijden waarbij het leuk zou zijn om daar ook stukken België aan vast te pakken op de heen- of terugweg.

En hoe het zou zijn om mijn bike (die best wel op een KLE lijkt, er staat namelijk "Kawasaki" op :+ ) op te moeten tillen na een schuiver, dat wil ik niet weten :o .
 
Op zondag 26 oktober 2003 18:49 schreef DarthDave het volgende:Vergeef me mijn topografisch onbenul, :o ....
Hoi, die "rundvleesroute" is eigenlijk maar een grapje van mij: een geïmproviseerde route hier rond mijn kerktoren 8-)


Maar het is hier maar eventjes verder van Maastricht, de grens over, niet ver dus van de Mergellandstreek.
Ik heb een Voerenroute online staan, die vertrekt hier en komt hier weer aan.
Wil je het heel gemakkelijk: dan kan je over de grens even zoeken naar de Haspengouwroute, is heel mooi. Officiële route en bewegwijzerd.
Of de Voerenrit. (bolleke - pijl - door mij uitgestippeld)

Die liggen dus allebei een boogscheut van Maastricht.
 
Laatst bewerkt:
Dank u :} voor de info en gelukkig ben ik geen Vegetariër ;) .

En als ik een keer in die contreien een ritje ga rijden met wat (ex-)KLE/Triumph Tiger/Honda Transalp/KTM-Adventurer-figuren dan laat ik hier wel een posting achter.

Het lijkt me gezellie eens een keer een ritje te doen :] dat wat zuidelijker is alhoewel het wel weer lange-termijn planning zal worden gezien de pekelzooi die ze nu al aan het strooien zijn '( .
 
Ik zou die route ook wel eens willen rijden Starterke... ziet er gaaf uit. :}

Trouwens, zo naast een KLE moet tof zijn, en dan samen wat 'off-roadjes' erbij oefenen. See you soon :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan