kawaversys1000SE
MF veteraan
- 29 jun 2017
- 26
- 0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beste Hansss
Als je je aan het inlezen bent moet je even op dit forum doorlezen. Er is hier al zo veel geschreven over banden daar moet je toch wel wat mee aan kunnen. Als je echt banden wilt vreten moet je een Oostenrijkse Vtwin kopen. Die vreten banden en rukken je ketting in No Time aan gort.
Dan dat oeverloze ge...... over de onderhoudsbeurten pak er een instructieboekje bij en alle vragen worden beantwoordt. Olie om de 12.000 km. Dan zien ook dat de zogenaamde tussenbeurten 6/18k km. enz. slecht een inspectie is die je, als je een beetje serieus motorrijd, voor het overgrote deel, voor het vertrek voor iedere grote rit zelf al doet. Het enige geheimzinnige wat er in zit is het controleren van het brandstofdampafzuigsysteem. Dus rij bij een tussenbeurt 6/18k km. even bij de dealer langs en vraag of hij het brandstofdampafzuigsysteem even wil controleren.
Ben uiterst nieuwsgierig naar zijn reactie.
Groeten Bertje
Ook ik ben van de Tiger 1050 overgestapt naar de Versys 1000. En daar heb ik zeker geen spijt van
Ik heb ooit op het eerste model Versys 1000 gereden en dat kon mij toen niet bekoren. Het was toen echt bij Kawasaki: we moeten iets in de allroad klasse neerzetten en wij hebben een motor met een 1000cc blok, laat hem lijken op de Versys 650 en klaar. Als er toen een prijs voor lelijke motoren had bestaan had de Versys 1000 hem vast gewonnen
Ik heb inmiddels een proefrit aangevraagd :-)
Ik heb ooit op het eerste model Versys 1000 gereden en dat kon mij toen niet bekoren. Het was toen echt bij Kawasaki: we moeten iets in de allroad klasse neerzetten en wij hebben een motor met een 1000cc blok, laat hem lijken op de Versys 650 en klaar. Als er toen een prijs voor lelijke motoren had bestaan had de Versys 1000 hem vast gewonnen
Ik heb inmiddels een proefrit aangevraagd :-)
Vraag me af als er echt een garantie claim komt en Kawasaki zegt bekijk het maar of die dealer dan nog steeds zo makkelijk is.
Rik60 hier een update hoop dat de foto luktDe dealer beoordeeld de claim zelf, geen idee of je dan nog naar Kawasaki zelf kan stappen.
Ik wilde wat zeggen over banden, beurtjes en nog wat zeer nuttige informatie.... Maar na de opmerking over het uiterlijk van de eerste generatie... Zoek je het maar lekker zelf uit
(veel plezier met je proefrit )
Rik60 hier een update hoop dat de foto lukt
er is nog wel wat vocht aanwezig
Dat van het uiterlijk was mijn persoonlijke beleving dat voorop gesteld, ik wil niemand beledigen
Technisch is er misschien niet heel veel veranderd maar het uiterlijk wel degelijk. Andere koffers, kuip, koplamp: ik vind hem er leuker uitzien dan zeg maar 5 jaar terug. Het is niet voor niks dat ik weer bij de Kawa ga kijken.
By the way: ik heb al meerdere Kawa's gehad waaronder een GTR 1400. Maar op een of andere manier switch ik de laatste jaren tussen Triumph en Kawasaki. Alletwee een beetje eigenzinnige merken.
Rik60 hier een update hoop dat de foto lukt
er is nog wel wat vocht aanwezig
Het blijft lasting die fotos
Vorige week zaterdag de Versys naar dealer gebracht voor 12k beurt. Zou op woensdag plaats vinden. Ik had lichte trilling aangeven bij gebruik van voorrem. Vandaag, donderdag, telefoontje ontvangen dat 1 remschijf vervormd is. Dag later dan mij verteld is beurt uitgevoerd.Nwe schijf kan vrijdag s besteld worden en dan maar hopen dat ie met nachtlevering zaterdag aankomt. Kosten; € 200,00. Geen garantie.En daar ben ik het dus niet mee eens. Net iets meer dan een jaar oud en 12k op de teller. Ik mag er van uit gaan dat ik een deugdelijk product heb aangeschaft dat beantwoord aan mijn verwachtingen. Bij 40k zou ik me er in kunnen vinden. Schijfremslot gebruik ik niet. Als dit wel zo was en het slot de oorzaak is dan was er ook schade te zien geweest aan de voorvork. Die is er dus niet. Dealer wil nog navraag doen bij Kawasaki maar geeft me weinig kans.
Tekst consumentebond;
Wettelijk gezien heb je als consument recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben,zelfs buiten de garantie. Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage dan moet de verkoper repareren of vervangen.
Lijkt mij niet dat remschijf nu al versleten is. Dan zou dat wel slechte kwaliteit zijn. Dus zeker niet deugdelijk. Als de nwe remschijf zaterdag wordt gemonteerd ben ik benieuwd wat mijn dealer bij Kawasaki heeft kunnen bereiken....
Wordt vervolgd.
Vorige week zaterdag de Versys naar dealer gebracht voor 12k beurt. Zou op woensdag plaats vinden. Ik had lichte trilling aangeven bij gebruik van voorrem. Vandaag, donderdag, telefoontje ontvangen dat 1 remschijf vervormd is. Dag later dan mij verteld is beurt uitgevoerd.Nwe schijf kan vrijdag s besteld worden en dan maar hopen dat ie met nachtlevering zaterdag aankomt. Kosten; € 200,00. Geen garantie.En daar ben ik het dus niet mee eens. Net iets meer dan een jaar oud en 12k op de teller. Ik mag er van uit gaan dat ik een deugdelijk product heb aangeschaft dat beantwoord aan mijn verwachtingen. Bij 40k zou ik me er in kunnen vinden. Schijfremslot gebruik ik niet. Als dit wel zo was en het slot de oorzaak is dan was er ook schade te zien geweest aan de voorvork. Die is er dus niet. Dealer wil nog navraag doen bij Kawasaki maar geeft me weinig kans.
Tekst consumentebond;
Wettelijk gezien heb je als consument recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben,zelfs buiten de garantie. Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage dan moet de verkoper repareren of vervangen.
Lijkt mij niet dat remschijf nu al versleten is. Dan zou dat wel slechte kwaliteit zijn. Dus zeker niet deugdelijk. Als de nwe remschijf zaterdag wordt gemonteerd ben ik benieuwd wat mijn dealer bij Kawasaki heeft kunnen bereiken....
Wordt vervolgd.
Misschien heb je de schijf wel verneukt door bijvoorbeeld met ingetrokken rem voor een stoplicht te staan, dan kan hij de warmte niet kwijt wat vervorming tot gevolg kan hebben.....en daar kan Kawasaki of de dealer ook niets aan doen natuurlijk.