Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, ik bedoelde echte Kawa´s..........
full
 
Hallo allen,

Mijn naam is Rob en ik bezit een Z1000-A1 uit 1977.
Ik ben op zoek naar de haaksleutel om de ORGINELE achterveren te verstellen.
Kan iemand mij daaraan helpen?

greetZ, Rob
 
Wat naar dat ie zo ziek is Ton.... '( Weet je hoe oud hij is ?
Hoe communiceer je trouwens met hem ? Engels of japans ?
 
Laatst bewerkt:
Heel bijzonder om met deze man contact te hebben , zal wel behoorlijk op leeftijd zijn ja hij heeft toch maar mooi de mooiste motor ooit ontworpen.
 
Zit even wat foto's te bekijken,kom ik deze nog tegen vriend Frans op zijn H2 en daar achter een oude St 1000 van mij,die ik begin jaren 80 aan een collega verkocht en zijn GT750 op inruilde, kwam hem met de ST tegen bij Nol Bikker hadden elkaar na '85 nooit meer gezien.
Foto gemaakt door de plaatselijke krant van Noordeloos eo.



full
 
De Z1000ST van mijn maat begint ergens op te lijken. Vfr brug zit erin, Triumph 6" wiel en hub zijn nu gecentreerd. Vandaag linksysteem fatsoenlijk werkend gemaakt met vfr-link, B-King dogbones en ZX-14 monoshock. Onderblok erin gelegd om kettingloop te bepalen. Zoals verwacht met een 6" wiel zitten we met een offset van 25-30mm. Wordt dus met outrigger steunplaat en lager... Na lang praten wordt het eindelijk een originele (MK2) kleur. Soort van ST2 dus ;)
Moeten we nu nog kijken wat met het voorwiel gebeurt. Het verbrede z1300 voorwiel met aangepaste ZZR1100 schijven ziet er veel te mooi uit om te vervangen door een driespaaks ....
Maar wat moet dan achter ? .....

full
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Het lijkt Rob wel in zijn jeugd _O- _O-


Ha Ton, die foto heb ik ook als achtergrond beeldscherm en Bernard zag hem toen ik de PC opstartte en vond dat ik toen best veel haar had _O- dus die dacht ook dat ik het was van vroeger.
Voor wie het niet direct ziet? het is Yvon Du Hamel :}
 
Laatst bewerkt:
De Z1000ST van mijn maat begint ergens op te lijken. Vfr brug zit erin, Triumph 6" wiel en hub zijn nu gecentreerd. Vandaag linksysteem fatsoenlijk werkend gemaakt met vfr-link, B-King dogbones en ZX-14 monoshock. Onderblok erin gelegd om kettingloop te bepalen. Zoals verwacht met een 6" wiel zitten we met een offset van 25-30mm. Wordt dus met outrigger steunplaat en lager... Na lang praten wordt het eindelijk een originele (MK2) kleur. Soort van ST2 dus ;)
Moeten we nu nog kijken wat met het voorwiel gebeurt. Het verbrede z1300 voorwiel met aangepaste ZZR1100 schijven ziet er veel te mooi uit om te vervangen door een driespaaks ....
Maar wat moet dan achter ? .....

[afbeelding]

Deze dan (17" RC30) :?
full
 
Binnenwerk van de Z1 ziet er eigenlijk beter uit dan die van het latere type :?

Moest goed kijken, en zie niet heel veel verschil 8-) wel iets maar zou het ook merkbaar wezen :?
Wel weer mooi dat Ton van alles wel weer wat heeft om zo de verschillen aan te tonen :t

Vandaag de Z1 even buiten gezet om ea in schuur op te ruimen, stond mooi in het zonnetje en het begon toch te jeuken de accu dr weer in te doen enz.
 
Laatst bewerkt:
Moest goed kijken, en zie niet heel veel verschil 8-) wel iets maar zou het ook merkbaar wezen :?

Tja, als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat het veel verschil zal geven.

Grote probleem met vorken uit die tijd is altijd het "kleven" van de buitenpoot aan de binnenpoot.
Pas opgelost vanaf eind jaren ´70, begin ´80 met dubbele glijlagers (boven in de buitenpoot en onderaan de binnenpoot) zoals het nu nog steeds is.
 
Ben dus toch maar niet gaan rijden, het is tenslotte al november, dus lekker binnen blijven.
Met een glaasje fris. Foto toestel opladen voor morgen in de Rijp.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan