Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Mijn low budget Kawasaki rijden. Z1000ST ooit eens aangeschaft voor woon-werk verkeer en dus door regen en wind en sneeuw gebruikt.Daar ik niet zo kapitaalkrachtig ben worden mijn motoren met plak en knipwerk rijdende gehouden.Ze zijn dus verre van origineel(sorry daarvoor).
Als remmen,banden en verlichting maar goed zijn is het uiterlijke voor mij niet zo belangrijk.Dus hierbij mijn pracht en praal.Helaas nu ff in ruste want koppaking licht eruit en er moet groot onderhoud worden gepleegd.(wordt vervolgt)
full

full
 
Inderdaad niet helemaal compleet, maar hij mag er best zijn toch?
Zeker voor een pekelfiets nog best een nette (van afstand). En juist dan is zo'n cardan ideaal. :Y
 
[afbeelding]

Die van mij was ook geen schoonheid hoor toen hij hier in Oostenrijk aan kwam.

Ik vind m er toch 12x mooier uitzien dan de mijne. Zowiezo vind ik de Z900/1000 met de rondere tank/kontje/zijkappen uitvoering mooier dan de latere hoekige types. Jaren 80 werd alles lomper en meer hoekiger gebouwd en vond ik het er niet mooier op worden(maar dat is natuurlijk mijn mening)
 
Jaren 80 werd alles lomper en meer hoekiger gebouwd en vond ik het er niet mooier op worden(maar dat is natuurlijk mijn mening)
Helemaal mee eens!
(Ook een persoonlijke mening ;))
 
Ik ook, vandaar dat ik ´m maar zo gemaakt heb :+
Potverdorie, wat is die mooi man !
Maar daar is het ook een Z900 voor.
Wordt absoluut gedoogd in het Z1000 topic :Y

Mooie omgeving ook.
Ligt er al sneeuw? _O-
 
Laatst bewerkt:
Potverdorie, wat is die mooi man !
Maar daar is het ook een Z900 voor.
Wordt absoluut gedoogd in het Z1000 topic :Y

Mooie omgeving ook.
Ligt er al sneeuw? _O-

Vorige foto bekeken ?

Mijn 900 is z´n leven begonnen als Z1000-A2.

Frame, voorvork en wielen zijn ondertussen Z900-A4 maar het blok is nog 1015cc.
Kleurstelling is van een Z1-B.

Een kompleet "niet" originele 900 dus :+

Ik moest ergens mee beginnen. Kon toen niets fatsoenlijks vinden maar wilde graag beginnen met mijn jeugddroom.

Geld om een originele Z900-A4 te kopen (ook al zou deze gerestoreerd moeten worden) had ik toen niet want ik zat nog met een fiets die ik hier niet kon verkopen (CB1000 Big-One).
Heb toen die Z1000, welke vlak aan de kust een groot deel van z´n leven door gebracht heeft maar gekocht om te beginnen.

Mijn broer heeft de Z1000 voor mij opgehaald bij de verkoper en in een Transporter deze kant opgebracht.
Heeft op de terugreis mijn CB1000 meegenomen (oorspronkelijk uit NL) en was in NL binnen drie dagen verkocht.
Met de opbrengst ben ik gaan bouwen, frame met kenteken uit NL etc.etc.

Heel leuk werk en ik zou het zó weer doen.

Wat een paar jaar geleden nog wel eens lastig was, zou nu een stuk makkelijker zijn. Al doende leert men heel veel :+
 
Ja, bijzonder mooi, maar ik vroeg me al af hoe het zat.
ik dacht in eerste instantie de Z900-A4 het herkennen. oa. Aan het luchtfilterhuis en de zijpaneeltjes die toch wel heel herkenbaar van de laatste Z900 zouden moeten zijn dan. Maar ik kon het niet rijmen met de kleurstelling.
Overgespoten in de Z1-B kleurstelling was mijn eerste vermoeden.
Verder dacht ik op de eerste foto het kontje van een Z900 model vóór de A4 (dus met het 'ronde' achterlicht) te herkennen, maar op de foto van het in opbouw zijnde geheel is duidelijk te zien dat het inderdaad dat van de Z900-A4 of Z1000-A1/A2 is. En nu ik even beter kijk, de tank is inderdaad óók van de 1000 (met de lasnaad aan de buitenkant).
Hoe dan ook, een heel mooie Z1000-A1. Dat dan weer wel.
Heel mooi gedaan, en een mooie aanwinst voor dit topic. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vorige foto bekeken ?

Mijn 900 is z´n leven begonnen als Z1000-A2.

Frame, voorvork en wielen zijn ondertussen Z900-A4 maar het blok is nog 1015cc.
Kleurstelling is van een Z1-B.

Een kompleet "niet" originele 900 dus :+



:+

dus eigenlijk alleen het blok nog ???

mocht je dat nog eens willen doen ik heb nog wat 900 blokspul liggen...

mijn eigen blok uiteindelijk met 1000 carters/krukas en cilinders aan het opbouwen dus veel 900 spul over waar wel wat van weg kan ivm dubbel
 
dus eigenlijk alleen het blok nog ???

mocht je dat nog eens willen doen ik heb nog wat 900 blokspul liggen...

mijn eigen blok uiteindelijk met 1000 carters/krukas en cilinders aan het opbouwen dus veel 900 spul over waar wel wat van weg kan ivm dubbel

Hi Hessel,

900 spul heb ik ook voldoende, ligt nog in NL maar wordt bij "Wet-blast" in orde gemaakt en zeker opgeboord naar minimaal 1015cc zo niet meer :+ l
 
Hi Hessel,

900 spul heb ik ook voldoende, ligt nog in NL maar wordt bij "Wet-blast" in orde gemaakt en zeker opgeboord naar minimaal 1015cc zo niet meer :+ l~[/quote]

1015cc of meer ?.........1075cc is toch wel de max v/e standaard Z1000 cilinderblok ? (of vergis ik me)?
 
Ook nog geprobeerd om wat Z900/Z1000 items te passen op de ST.
Tank was nog niet zo'n probleem maar het kontje paste niet een-twee-drie omdat het achterframe veel breder was en het zadel ook heel anders qua passing. Maar het staat op mijn things to do lijst (kwestie van tijd en geld dus)
Tijdje geleden stond er een groene ST te koop op Marktplaats en daar was ik wel gecharmeerd van dus die foto's heb ik maar bewaard als voorbeeld.
full

full
 
1075 vind ik de max met een 1015 cilinderblok...
voor het 903(? hoeveel ook weer precies?)blok is de max 1015cc
dit zonder te verbussen.
er zijn lui die een 1015 blok boren naar 1105 (of 1106?) maar dat wordt links en rechts afgeraden ivm scheuren van de bussen.
wiseco heeft er wel een kit voor.....

mijn (1015) blok wordt geboord naar 1075 (2mm groter)....de nokkenassen zijn geslepen naar een kent-cams profiel.
niet voor het vermogen zozeer maar om de base cirkel te verkleinen zodat ik weer stock lengte klepstelen kan gebruiken :+ _O-
de vergassers ben ik nog niet over uit maar ik neig naar keihin cr 29mm als ik er eens wat zwarte poen voor over heb liggen :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Hi Hessel,

900 spul heb ik ook voldoende, ligt nog in NL maar wordt bij "Wet-blast" in orde gemaakt en zeker opgeboord naar minimaal 1015cc zo niet meer :+ l

ok marcel...ik denk ik roep het ff...ik heb voldoende zooi voor een reserve blok dus wat dan overblijft kan eigenlijk wel weg zodoende....
 
Ook nog geprobeerd om wat Z900/Z1000 items te passen op de ST.
Tank was nog niet zo'n probleem maar het kontje paste niet een-twee-drie omdat het achterframe veel breder was en het zadel ook heel anders qua passing. Maar het staat op mijn things to do lijst (kwestie van tijd en geld dus)
Tijdje geleden stond er een groene ST te koop op Marktplaats en daar was ik wel gecharmeerd van dus die foto's heb ik maar bewaard als voorbeeld.[afbeelding]
[afbeelding]

leuk ding die groene idd....
ik zit te dubben om de bovenste schokbreker bevestiging een paar cm naar voren te plaatsen voor de looks....
eigenlijk geen idee of het nog voor of nadelen heeft???qua werking dan??
het is wel weer een pens vol extra werk waar ik eigenlijk ook niet op zit te wachten -O-
de originele punten iets verbreden is vlot klaar....mmmm.... -O-
 
Nu ik toch op mijn praatstoel zit: daar ik wel een ST fan ben kon ik later 2x schade fietsen voor een leuke prijs aanschaffen. 1x krom als een hoepel met veeeeeel blikschade maar wel een goed blok (op de volledige afgebroken ontstekingskant na)en 1x 75% compleet met een verrot blok etc. Leuk project om te doen en na vier maanden stoeien,puzzelen,passen en meten stond daar mijn tweede Frankenstein en ik was er blij mee.Mooi te gebruiken voor Zondag ritjes en op vakanties. Nog niet helemaal compleet maar dat zou in de loop der tijd wel worden aangepast.Oja en kick only(problemen met startrelais/startmotor)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan