Kawasaki Z750B2 '76 tracker/travelers-bike

Ohja, moet ook even de topictitel aanpassen, het is een KZ750B1 en die is uit 1976 :+

Ik heb trouwens een zwik kabelboom-diagrammen erbij op papier, van a4 tot a2 :9~ en de originele handleidingen van de B1 en B2 ('76 & '77) :}
 
Vaag, je zou toch zeggen dat verstralers toch wel veel licht op brengen? Of gaat het specifiek om dit type?
Je mist de reflector op de halogeenlamp.
Ik had een speciale H4 (LED)lamp in mijn koplamp gedaan.
Worden verkocht als mistlicht.. dus een mooie hotspot.
Maar omdat het niet gericht is zie je met een fietslamp letterlijk meer. _O-
(ik werd dan wel weer goed gezien met filerijden *O* )
 
Kijk, welkom bij de club van kawa twins. Heb er zelf ook twee en ben op het moment ook een twin aan het verbouwen tot wrenchmonkees achtig apparaat. Waar ik al een tijdje naar op zoek ben is een kabelboom diagram. Ik wil hier en daar wat los gaan knippen van de kabelboom maar wil wel graag weten wat ik kan missen..................

Is het mogelijk het diagram te digitaliseren. Ik hoor het wel
 
Ziet er goed uit mark!!!

Vraagje... bij de overige onderdelen van de 2e kawa... zitten daar ook van dir koplamp oren bij?
 
Je mist de reflector op de halogeenlamp.
Ik had een speciale H4 (LED)lamp in mijn koplamp gedaan.
Worden verkocht als mistlicht.. dus een mooie hotspot.
Maar omdat het niet gericht is zie je met een fietslamp letterlijk meer. _O-
(ik werd dan wel weer goed gezien met filerijden *O* )

Vage shit, dan gaan we gewoon verder zoeken :Y

Kijk, welkom bij de club van kawa twins. Heb er zelf ook twee en ben op het moment ook een twin aan het verbouwen tot wrenchmonkees achtig apparaat. Waar ik al een tijdje naar op zoek ben is een kabelboom diagram. Ik wil hier en daar wat los gaan knippen van de kabelboom maar wil wel graag weten wat ik kan missen..................

Is het mogelijk het diagram te digitaliseren. Ik hoor het wel

Ben benieuwd, heb je plaatjes of een topic ergens? Ik zal (als ik het niet vergeet) vanavond even een goede foto maken van de diagram en in volledige resolutie naar je toe mailen!

Ziet er goed uit mark!!!

Vraagje... bij de overige onderdelen van de 2e kawa... zitten daar ook van dir koplamp oren bij?

Er zitten er nog twee op en ik heb 2 originele in één van de dozen zitten!
 
Ook ik volg dit topic :Y
Dikke staande twin *O* "vind ik leuk"

Heb op de pc nog een mooi plaatje staan van een z750 twin, geschoten op cafe racer dag in achterveld.
Volgens mij een oranje....

Zag wel je oproep staan in 'gevraagd', waarbij ik dacht " ja hoor,die zoeken er wel meer....."
MF..... *O*
 
Ik had ook een advertentie op speurders.nl staan en daar had ik meer respons op dan verwacht, eentje al binnen 10 mij van een man die hem wel weg wilde doen maar niet online wilde zetten ivm handelaren e.d..Die vroeg er 1000,- voor en nog een man die er twee had staan.

En toen kreeg ik zondagavond een mail voor dit soepzooitje voor een mooi bedrag dus maandag gelijk gebeld en ongezien gekocht :+
 
'Kawasaki Z750B2 '77 rebuild.' > 'Kawasaki Z750B2 '76 tracker/travelers-bike.'
 
Vanmorgen een kleine operatie ondergaan in het ziekenhuis dus vandaag een dagje vrij maar moet het rustig aan doen dus we gaan niet de schuur in :)

Wel even twee sfeerfoto's van de oude papieren!

20130404185323.jpg


20130404185500.jpg
 
Voor het starten, ik heb bij mijn XS die ik gekocht had (en lang stil gestaan hadden) gewoon gecontroleerd of er olie in zat (let op of er geen benzine in je olie zit), zorgen voor schone carbs, goede accu en verse benzine. Ook had is de elektra gecontroleerd (anders gezegd ziet de kabelboom er zodanig uit dat je verwacht dat eea zou kunnen werken, losse stekers, compleet gecorrodeerde aansluitingen e.d. kunnen spelbrekers zijn ;) ).

Eerst via de kickstarter zorgen dat oliedruklampje uitgaat (bougie los of via noodknop ontsteking uitgeschakeld) hiermee controleer je dus of de olie verpompt wordt. Daarna kan je starten met het doel het zooitje te laten draaien. Desnoods een beetje helpen met remmenreiniger of zoiets.

En als je bezig ben maakt een videoclipje en zet het youtube (alvast bedankt :} ) en succes met het starten en je projectfiets.
 
Bedankt voor de goede tip!! Ga ik onthouden :}

Wel een extra vraagje bij die bougie. Moet ik die eruit laten of gewoon bougiedop eraf? Ik ga sowieso de carbs ultrasoon laten reinigen, nieuwe olie erin en nieuwe bougies. Het geld heb ik op dit moment nog niet voor dus dat zal pas eind van de maand worden.

Filmpje zal ik maken!! Ik zal aan een vriend vragen of hij er een kleine leuke clip van kan maken met zijn DSLR :Y
 
Ik kon trouwens geen werkplaatshandboek vinden voor een degelijke prijs dus heb nu de PDF gedownload en ga ik laten printen via een online-shop EZBooks.nl.

Voor € 30,- heb ik dan een handleiding in A4 in een ringband dus dat is wel makkelijk kijken en lezen!
 
Bij het "proefstarten" is het in mijn ogen alleen belangrijk dat er dan geen ontsteking is. Dus je bent op de kickstarter olie aan het rondpompen... ;)

En of er dan wel of geen bougie inzit lijkt mij onbelangrijk. Je doel van het stampen op de kickstarter of elektrische start (met contact aan) is olie doorpompen (en als het goed is gaat dan je olielampje uit). Als dat zo is kan je daarna voor het "echie" starten :Y

En als je alles goed gaat hoor je dan voor het eerst je aanwinst draaien...


Voor de investering in olie, je moet even bedenken wanneer deze motorfiets ontworpen is.... :+
Dus als iemand je hele dure olie probeert aan te smeren ga er niet op in :N

In mijn XS gooi ik gewoon olie van de Action... (die olie voldoet ruim aan de specificaties die voor de XS vereist zijn, o ja het motorontwerp van mijn XS is waarschijnlijk uit 1975.. ). Action heeft namelijk een minerale motorolie waaraan geen dopes zijn toegevoegd die problemen met de natte koppeling geven (olie kost iets van 10 Euro voor 4 liter).

Wat je zeker niet moet doen is hele goede synthetische olie gebruiken in een oud motorblok. Dit levert (gebaseerd op het lezen van de nodige topics op MF) grote kans op problemen. Want de olie reinigt zodanig sterk dat er troep kan loskomen wat op andere punten tot verstoppingen kan leiden... En dan is einde blok heel dicht bij.... En dat is het laatste wat je kan gebruiken.
 
Voor de olie gebruik ik nu olie van Roukema, de minerale versie van 25,- per 5 liter zonder toegevoegde meuk voor mijn GS650GT uit '83.

Als de Action ook minerale olie gebruikt dan kan ik die ook wel halen ja, scheelt weer centen om het blok even rond te laten pompen! Dan kan ik altijd later nog deze vervangen voor de olie van Roukema!

Nogmaals bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Als de Action ook minerale olie gebruikt dan kan ik die ook wel halen ja, scheelt weer centen om het blok even rond te laten pompen! Dan kan ik altijd later nog deze vervangen voor de olie van Roukema!
De minerale olie van Roukama heeft als enige voordeel dat het een 10W is, die van de Action is 15W. Qua overige specificaties ontlopen ze elkaar niets.

Maar zou de Kwaak niet al jaren op een half syntheet lopen. :?
Die heeft de Action namelijk ook.. (heb ik zelf in een ZX-9R gebruikt :+ )
Misschien dat de oude koppeling kurkdelen gebruikt. (dus beter alleen mineraal)
 
Laatst bewerkt:
Oei, geen idee of er nu half-syntheet i beeft gezeten. De motor komt van een handelaar dus de vorige rijdende eigenaar is onbekend.

Maar het is wel fijn dat ik de Action olie gewoon kan gebruiken!
 
Leuk!

Ik wil de accu even aansluiten, maar welke gek heeft er bedacht om 2 zwarte draden aan te sluiten op de accu, dit geeft de stroomdiagram aan :+
 
Leuk!

Ik wil de accu even aansluiten, maar welke gek heeft er bedacht om 2 zwarte draden aan te sluiten op de accu, dit geeft de stroomdiagram aan :+

Dan is die kawa zeer waarschijnlijk van de vorige bewoner van ons huis geweest.....die gebruikte aardedraad als schakeldraad :X
 
Haha, nee het is niet door de vorige eigenaar gedaan. Dit is hoe Kawasaki het aangeeft op hun diagram.

Er lag nog geen aarde dus heb er zelf net even een gemaakt, lampjes branden op het stuur. De lichten en knipperlichten werken niet maar we kunnen volgend weekend een poging tot starten doen!
 
Net nog even contact gehad met Koni over mijn achter schokdempers en deze zijn te reviseren. Ze gaan tzt dus uit elkaar om te laten stralen, dan even kijken of ze een kleurtje krijgen of blank worden en dan kunnen ze weer als nieuw in elkaar.

Scheelt weer € 190,- voor een nieuw setje Hagon's :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan