Kawasaki Z750B2 '76 tracker/travelers-bike

succes met alles uitdenken...

weet hoe frustrerend het is als je het liefst gelijk alles wil doen maar ff niet gaat.
Ik moet dus nog ong 10 dagen geduld hebben voor mij tank en kapjes...
maar kan daardoor ook mijn zitje niet monteren...
 
Och, tijd zat :) Heb vorige keer een goede tip gekregen van Ton, begin aan 1 ding en niet alles tegelijkertijd, anders wordt het een zooitje.

Eerst laat ik het blok lopen, als dat zo is dan ga ik vooraan beginnen met de vorkpoten eruit halen en strippen. Dan de vorkpoten laten stralen en blank spuiten, remklauwen stralen en verven en nog een hele lijst. Maar daar moet ook geld voor zijn dus we wachten rustig af!

Ideeën genoeg, maar zit nog wel met de koplamp. Ik heb nog geen mooie gevonden of voor een goede prijs. Misschien dat ik wat vindt bij de Rusty Gold Swap!
 
Eerst via de kickstarter zorgen dat oliedruklampje uitgaat (bougie los of via noodknop ontsteking uitgeschakeld) hiermee controleer je dus of de olie verpompt wordt. Daarna .


heel belangrijk bij de twin, het oliefilter ligt namelijk boven op het blok en loop leeg!!! het duurt dus heel lang voordat je olie bij je krukas hebt....

oh en de action olie stop ik in al mijn zeds, van 400 tot 1200cc. Die olie is al 20 keer beter als dei van 35 jaar terug...... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dit enkel nodig is als hij een tijd heeft stil gestaan en niet voor elke rit?
 
nog een beloofd plaatje van caferacer dag 2011 in achterveld, misschien herkent iemand zijn fiets en kan er meer over vertellen 8-)

full
 
Uitlaat is wel gaaf, zitje is alleen niet mijn smaak bij deze fiets. Wat ze met de schijfremmen hebben gedaan heb ik ook in gedachte, maar dan niet zo rigoureus :+
 
Ik vind dit ook een erg tof zitje, zowel met clip-ons al met een hoog stuur
full
 
Dat is zeker een mooi kontje, is een aangepaste eendenbek van de oude Z 4-cilinders!

Wat kost dat reviseren? Misschien ook wel interessant van mijn GS.

Ikon Suspension - That Shocks The World! - Ikonshocks _ Ikonshocks.com even klikken op NL en dan rechtsboven bij onderdelen, daar kun je aan de hand van het typenummer op je demper kijken welke onderdelen je nieuw kunt aanschaffen. Ligt er een beetje aan hoe 'gaar' je demper is. Als alle rubbers nog goed zijn en niets lek dan is enkel nieuwe olie nodig, anders kun je ook rubbers e.d. vervangen.
 
Thanks!

Als hij loopt gaat hij grotendeels uit elkaar en gaan we een photoshop maken om eens te kijken hoe hij gaat worden :)
 
Thanks!

Als hij loopt gaat hij grotendeels uit elkaar en gaan we een photoshop maken om eens te kijken hoe hij gaat worden :)


ik ben benieuwd!

Had hier even de appie als tussendoorprojectje, die kreeg ik lopend,ben ermee naar mijn werk geweest en daar deed ie niets meer.
Loopt nu gelukkig weer als een zonnetje.

Heb nu weer tijd voor de 83'er GS, die wil ik echt hardcore maken :-)
 
Vaag, weer de brandstofpomp?

Ben benieuwd naar de hardcore GS :+
 
Laatst bewerkt:
Vaag, weer de brandstofpomp?

Ben benieuwd naar de hardcore GS :+

Ik denk wat vuil in het membraampompje, heb hem nu 2 dagen laten staan om te kijken of hij omhoog pompte, en starte net in 1 keer..

Heb wel visioenen van een matzwarte scooter met witte accenten..hahahaha

Maar de oude GS leent zich veel beter dan de nieuwe, die heeft toch wat beperkingen wat betreft de vorm van de tank etc..
Wil nog wel die zwarte tank bij ton eens passen...
 
Er zit een gat in voor een brandstofpomp volgens mij, dus houd er rekening mee dat er aan gelast moet worden!

Geen matzwart met witte scooter maken he, dat zal Peet Junior niet tof vinden met zijn kleurenschema :+
 
Er zit een gat in voor een brandstofpomp volgens mij, dus houd er rekening mee dat er aan gelast moet worden!

Geen matzwart met witte scooter maken he, dat zal Peet Junior niet tof vinden met zijn kleurenschema :+

zit net even op mp te kijken.. die kerel in eindhoven heeft leuk polyester spul..
als straks mijn belastingcentjes gestort zijn eens gaan kijken daar..

edit, is dat een gat aan de binnenkant van de tank?, is volgens mij voor een brandstofmeter... heeft mijn soes ook..
 
Laatst bewerkt:
Vanavond nog even wat gedaan, olie in het blok gemikt en de startmotor weer aan de praat gekregen. De startmotor draait maar het olie-lampje gaat niet uit dus durf nog niet te starten met bougies. Ik heb wel even gekeken of de bougies vonkte maar als ik ze tegen het blok hou vonken ze niet.

Het frame is gecoat door de vorige eigenaar en als ik zie hoe het gedaan is verdenk ik dat er een aarde-probleem is. Bijv, van de voorvork is T-stuk gecoat maar incl. stuurpen, schroefdraad EN het gedeelte waar de lager komt onderop. Ik heb dus het vermoeden dat de bobine wel gemonteerd is maar geen aarde meer maakt met het frame. Morgen of vrijdag maar even verder zoeken!!
 
Ohja, ik mis 2 dingen die ik (en de buren) wel graag wil hebben en dat zijn de montage-ringen voor de uitlaat. Die zitten nergens tussen dus daar moet ik naar op zoek gaan ;(

140.jpg
 
Hey, volgens mij heb ik nog 2 van die ringen liggen.... welke diameter en hart hart afstand van de gaten heb je nodig?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan