Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

nette Zeepier?

hier meer: Dikke Kawasaki topic / old skool.

full
 
Die zit verstopt in het blok.. (toevallig pas opgezocht voor een Zep rijder) Geld voor 550 en 750 (voor zover ik weet :$ )
full
 
Laatst bewerkt:
Voor een Zephyr 550/750 klopt dit. (voor een 1100 weet ik het niet)
Deze blokken stammen nl. van de oer Z650 af, en deze had dit dus ook.

Greetz, Q
 
een blonde vraag: zit ie nou aan de linkerzijde? Of aan de onderzijde. Betreft voor mij een zephyr 1100.....tnx 8-)
 
mijn as moet op 100nm

(heb je wel een dop die daar op past?) En je moet gewoon ff zo'n boek downloaden.





Beste Flip,

ik lees dat je roept: dan moet je ff zon boek downloaden. Welk boek bedoel jij?

is dit het werkplaats handboek? Ik zoek nl een engels of nl talige voor de 1100.

grtz ;)
 
Aaah ik moest ff zoeken wanneer ik tegen jou had gezegd dat jij een boek moest downloaden ;) Was dus niet voor jou maar m'n broer (wist al helemaal niet waar die pm over ging ;) )

Maar ik bedoel indd het werkplaatshandboek. Geloof dat eerf of ik er ergens 1 in het duits hebben. Maar een beetje zoeken op het internet zal je er ook wel 1 in het engels te downloaden zijn.
 
Ben mijn Zephyrtje weer aan het opknappen!
Staat eigenlijk al 3 jaar stil zo'n beetje...
Heb in 2009 een VFR800Vtec met ABS gekocht ivm lang woonwerk traject, maar ik ben nu 2 banen verder en doe geen woonwerk meer met de motor. En voor ritjes vind ik mijn Zephyr eigenlijk veel leuker dan de VFR :Y

Dus ik wilde hem een paar maanden geleden weer van stal halen (accu opgeladen, dat wel) maar dat eerste ritje ging niet bepaald soepel. Grootste problemen:
- Voorvork lek
- Vlotters in carbs vast -> peut in blok -> olie in luchtfilter en over achterband (nét niet op mn plaat!).
- Uitlaat rot

Dus de carbs heb ik al uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt (en met perslucht doorgeblazen).

Dan de voorvork. Lek dus... en de lak (buitenkant) was aangetast (?) en chroom van binnenpoten ook echt slecht. Rechter = na schoonmaken, linker is al ruw opgeschuurd...
49fb02dddef6f882ff844d4ee3f78889

Onderste kroonplaat (staal! dus roestig...) opnieuw in de lak gezet toen de poten er toch uit waren
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/88102/1da7882773ee7efa310d98aea04de3bd[/img]
Nieuwe binnenpoten (€ auw!) en keerringen geplaatst, en overgespoten.
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/88192/32f5c1587f9ed88f5383f329c1f4c6d1[/img]
Wielen ook overgespoten (als je toch bezig bent....)
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/88193/d329ca8ec86d8a456aca1848edf3ba5c[/img]
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/88106/3fecb4b9a6d6b10b8e427e82499d3589[/img]
Ook nieuwe RVS bochtenset (€ auw!) besteld, want de huidige is totaal doorgerrot (en had hem al een keer dichtgelast met wat oude fietsframedelen).
c82fa22708c14ba0098f6e81a40a9909

En een afgebroken bout onderuit het blok gehaald (linkse tap!) *O*
Daarmee zat de bellypan vast, dus heb die een hele tijd niet terug kunnen monteren.

Kan niet wachten om er weer mee te gaan rijden :]
Met de onderkuip wordt het weer zoiets (foto van 3 jaar terug):
5e6d91d695a02c485653b25738360040

De verloopstukken naar de open dempers ben ik ook aan het ontroesten en gaan komend weekeind in de hittebestendige lak :) Die had ik toen gedraaid uit automatenstaal en in mijn 'haast/enthousiasme' toen niet gespoten. Nou.. dat is dus niet slim :P

Owja, en ik heb ook de stuuruitslag nu beperkt (draad getapt in de kroonplaatnokken zodat ik stelboutjes kon plaatsen) zodat de clip-ons iets schuiner naar achteren gedraaid konden zonder de tank te raken.

To do:
Nieuwe bochtenset monteren
Olie verversen
Synchroniseren (carbs zijn uit elkaar geweest)
Kleppen stellen (denk ik... is alweer ff geleden)
 
Past een bochtenset van een ZR-7(S) niet op een Zephyr750 ('t is toch een 750?)
Blok is nl. hetzelfde. Of deze ook van RVS zijn weet ik eigenlijk niet.

Greetz, Q
 
Aaah ik moest ff zoeken wanneer ik tegen jou had gezegd dat jij een boek moest downloaden ;) Was dus niet voor jou maar m'n broer (wist al helemaal niet waar die pm over ging ;) )

Maar ik bedoel indd het werkplaatshandboek. Geloof dat eerf of ik er ergens 1 in het duits hebben. Maar een beetje zoeken op het internet zal je er ook wel 1 in het engels te downloaden zijn.

Ik snap je verwarring: Maarrr ik zoek al een tijdje een engels talige, echter zonder succes.

Weet jij of iemand anders een plekje voor zo'n download?

Dank alvast! :}
 
Past een bochtenset van een ZR-7(S) niet op een Zephyr750 ('t is toch een 750?)
Blok is nl. hetzelfde. Of deze ook van RVS zijn weet ik eigenlijk niet.

Greetz, Q
Klopt, maar dat is 4-in-1 en ik wil per-sé 4-1-2 :)
Hoort gewoon op zo'n retro-naked-fighter-achtig-ding, maar dat is een kwestie van smaak...

En ik heb al twee hele fijne open brulpijpen en die kan ik zo mooi blijven gebruiken.
Voor mij was die ZR-7-bochtenset trouwens ook nog geen optie ivm de onderkuip.. dat gaat niet samen.
 
Laatst bewerkt:
Weet jij of iemand anders een plekje voor zo'n download?

Dank alvast! :}
5 Minuten googlen en ik had er een :)
Ik mag de link niet hier posten dus je hebt een mailtje. Check ook je spambox want daar kan hij ook komen natuurlijk.

Zelf heb ik een originele Haynes trouwens, werkt wel echt veel fijner dan een pdf :Y
Dus dat kan ik wel aanraden...
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar dat is 4-in-1 en ik wil per-sé 4-1-2 :)
Hoort gewoon op zo'n retro-naked-fighter-achtig-ding, maar dat is een kwestie van smaak...

En ik heb al twee hele fijne open brulpijpen en die kan ik zo mooi blijven gebruiken.
Voor mij was die ZR-7-bochtenset trouwens ook nog geen optie ivm de onderkuip.. dat gaat niet samen.
Weet jij toevallig ook of de ZR-7 bochtenset van RVS is?
Hij zal waarschijnlijk ook op een GPz750/Z750 passen.

Greetz, Q
 
eem echt boek werkt indd veel fijner. zoals hierboven word gezegt, ff googlen en je hebt hem. momenteel heb ik geen internet naast mijn mobiel dus opzoeken voor je word moeilijk... maar als je gaat zoeken, google dan op haynes zephyr.
 
Weet jij toevallig ook of de ZR-7 bochtenset van RVS is?
Hij zal waarschijnlijk ook op een GPz750/Z750 passen.

Greetz, Q
Ja, is standaard al RVS ja :Y
Zal inderdaad ook vast wel op een GPz750 en Z750 passen, die koppen zijn ook allemaal uitwisselbaar... onderblokken zijn ook vrijwel identiek ja.

Ik had tot voor kort ook nog een GPz900r staan, dus daar zat ik ook al naar te kijken, maar dat blok ging echt, echt, echt niet passen helaas :P

Heb ook wel gelezen van iemand die de zesbak van een Zephyr 550 in de 750 heeft overgezet trouwens, ook apart.

@Flip, hoeft dus niet, hij heeft al een mail.
 
Laatst bewerkt:
5 Minuten googlen en ik had er een :)
Ik mag de link niet hier posten dus je hebt een mailtje. Check ook je spambox want daar kan hij ook komen natuurlijk.

Zelf heb ik een originele Haynes trouwens, werkt wel echt veel fijner dan een pdf :Y
Dus dat kan ik wel aanraden...

Ik begrijp je goede bedoelingen, maar 50 uur googlen heeft mij nog geen pdf van een 1100 in het engels opgeleverd, want dat zoek ik namelijk!
Toch bedankt en mocht je een betere speurneus blijken, hou ik mij natuurlijk aanbevolen! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je goede bedoelingen, maar 50 uur googlen heeft mij nog geen pdf van een 1100 in het engels opgeleverd, want dat zoek ik namelijk!
Toch bedankt en mocht je een betere speurneus blijken, hou ik mij natuurlijk aanbevolen! :)
Ow sh*t, een 1100... sorry, dat heb ik even gemist.
Zal ook eens kijken voor je.

edit.. 3 links naar Engelse bestanden gevonden, maar alledrie dood :/

edit2: Haynes heeft er nooit een gemaakt. Kawa zelf wel, part# 99924-1152-01
Staan er een paar op Ebay
 
Laatst bewerkt:
Ow sh*t, een 1100... sorry, dat heb ik even gemist.
Zal ook eens kijken voor je.

edit.. 3 links naar Engelse bestanden gevonden, maar alledrie dood :/

edit2: Haynes heeft er nooit een gemaakt. Kawa zelf wel, part# 99924-1152-01
Staan er een paar op Ebay

Dat is wel wat ik zoek, liever een adres in NL ivm betrouwbaarheid, maar toch bedankt voor het betere speurwerk! :}
 
A hier ook maar eens posten.

Na een paar keer naar deuken in mijn tank gekeken te hebben (val schade vorige eigenaar) was ik er wel een beetje klaar mee en heb de motor groten deels uit elkaar gehaald

hier alweer deels in elkaar
p1030255a.jpg


spiegeltjes gespoten
p1030252un.jpg

p1030256u.jpg


nieuwe knippers erop, achterlicht had ik tijdje terug al gehaald
p1030254jb.jpg


schetsplaatjes ook gespoten koplamp rand ook (ook wat val schade) nu even wachten tot de rest terug is

Ook al beurtje gedaan setje nieuwe banden en de voorremklauwen gereviseerd , schiet dus al op
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan