Kawasaki zephyr 550, 750, 1100

@ Roeland01
Jep, klopt. De onderpoten dus he, de binnenpoten heb ik vervangen door nieuwe.
Het chroom kwam er op veel plekken af.
Wat voor Zephyr heb jij eigenlijk? de blokdeksels zijn anders dan de mijne, en de achterbrug is dat ook (profiel langs zijkant zeg maar...)? En je hebt een 4-in-1 maar niet RVS.
Ow wacht, aan de wielen te zien is het een 1100?



Nog even terugkomend op een ZR-7 uitlaat gebruiken op een ZR750: ik zou het niet doen, ook niet als je geen onderkuip hebt, ivm grondspeling:
[img=400]http://dayerses.com/data_images/posts/kawasaki-zephyr-750/kawasaki-zephyr-750-05.jpg[/img]
[img=400]http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Kawasaki%20ZR7%2099%20%202.jpg[/img]

De ZR-7 collector zit een stuk lager onder het blok/frame dan die van de Zephyr. En een zephyr heeft al niet echt grondspeling over...

edit
Wat zijn die spaakwielen toch mooi he, van die D revisie... damn
 
Laatst bewerkt:
Helaas ik heb een 550 geen 1100.

Ik heb op de onderpoten ook last van corrosie en schoonmaken\poetsen kmet belgom geeft geen voldoende resultaat.

Evenals de alu rand van de velgen, ben ban dat het schuren\polijsten wordt
 
@ Roeland01
Jep, klopt. De onderpoten dus he, de binnenpoten heb ik vervangen door nieuwe.
Het chroom kwam er op veel plekken af.
Wat voor Zephyr heb jij eigenlijk? de blokdeksels zijn anders dan de mijne, en de achterbrug is dat ook (profiel langs zijkant zeg maar...)? En je hebt een 4-in-1 maar niet RVS.
Ow wacht, aan de wielen te zien is het een 1100?



Nog even terugkomend op een ZR-7 uitlaat gebruiken op een ZR750: ik zou het niet doen, ook niet als je geen onderkuip hebt, ivm grondspeling:
[afbeelding]
[afbeelding]

De ZR-7 collector zit een stuk lager onder het blok/frame dan die van de Zephyr. En een zephyr heeft al niet echt grondspeling over...

edit
Wat zijn die spaakwielen toch mooi he, van die D revisie... damn


Komt ook niet op een ZR750, maar misschien op een Moto Martin met een GPz750 blokkie.
Zit nu een Laser K2 van een Z650 op (=kleinere bochtdiameters). De onderkant v/d Laser hangt ongeveer op dezelfde afstand vanaf het blok, dus zou het in principe moeten passen.
Maar het moet ook nog goed uitkomen met de volle puntkuip, voetsteunen, etc.
Food for thought. :Y

Greetz, Q
 
Komt ook niet op een ZR750, maar misschien op een Moto Martin met een GPz750 blokkie.
Zit nu een Laser K2 van een Z650 op (=kleinere bochtdiameters). De onderkant v/d Laser hangt ongeveer op dezelfde afstand vanaf het blok, dus zou het in principe moeten passen.
Maar het moet ook nog goed uitkomen met de volle puntkuip, voetsteunen, etc.
Food for thought. :Y

Greetz, Q
Was ook meer een opmerking voor in het topic, dat het geen aanrader is als je van sturen houdt.
 
Vandaag gespot, een blauwe zephyr 550. Stond te wachten bij de stoplichten aan de jaarbeursplein in Utrecht!
 
Halloo :W

Ik ga vanavond bij een Zephyr 550 (1991) kijken, zijn er nog belangrijke punten waar ik extra goed op moet gaan letten?

/Edit: Het is hem niet geworden,
Motor was netjes en goed maar gewoon te klein voor mij
 
Laatst bewerkt:
Hoi oma :W

Mijn stiefpa heeft gisteren een '92 Zephyr 550 overgenomen die al een paar jaar stilstond, en in de afgelopen 13 jaar maar 3000 km gelopen heeft. Opknapprojectje dus :)

Na er een paar startkabels aan te hebben gehangen sloeg hij nog aan ook, maar er zitten wat mooie gaten in de uitlaatbochten... Weet iemand toevallig waar een setje bochten voor een 550 voor weinig te vinden is? :)
 
Allemaal mensen die fan zijn van Kawasaki. Wat leuk!

Ik heb een Kawasaki Zephyr 750 uit 1993 in bezit. 748 cc met 60.000 km op de teller.
Ik vind het een prachtige moter maar wil hem toch weg doen. Heeft iemand suggesties waar ik deze het beste kan aanbieden?

:)
 
Gewoon op marktplaats, motoshopper en misschien in consignatie bij een motorzaak?
 
En ook al een bod zie ik!
Wellicht nog niet wat je wenst, maar wel een goed uitgangspunt lijkt me?

Die van mij staat al ruim een half jaar te koop. Mensen willen alleen maar inruilen _O-

Ach ja, misschien houd ik hem ook wel lekker. Blijven fijne fietsen :Y
 
eff oma wegtrappen hoor! :W

Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik ook een trotse zephyr (hoe spreek je dit uit??) 550 eigenaar :) Vandaar dat ik me als nieuweling bij de oude garde kom melden.

En nu maar wachten op het echte :] weer

groetjesss
 
Ben sinds vorige week ook eigenaar van een Zephyr 750 (rood metallic).
Ziet er nog super uit voor z'n leeftijd en goed onderhouden.

Maar ik vrees dat hij binnen 6 maanden er heel anders uit gaat zien ivm Cafe Racer projectje dat ik wil gaan opstarten. Dat was ook de reden om deze machine aan te schaffen ivm the retro look ;)

Zal tzt een topic aanmaken...
 
mijn 550 zephyr :)
full
 
Ik ben ook bezig aan een Zephyr. Heb een topic geopend in de 'Brikken' sectie, niet in de 'nakeds'.

Zit nu met een roestige tank, niet heel roestig van binnen, maar toch wel een beetje. En aan de onderkant zit ook roest. Vind het moeilijk om te beoordelen of het ECHT erg is..

[edit](weet niet of ik dit hier mag posten, want het kan lijken op reclame maken voor 'eigen' topic. Ik doe dit omdat er niet veel mensen op mijn topic kijken (niet heel interessant voor de meeste 'echte' sleutelaars) Maar ik kan wel wat echte Zephyr expertise gebruiken)[/edit]
DE TANK.. is deze nog goed

Weten de Zephyr experts of dit een zwak punt is van de motor? En kan ik hem dan het beste sowieso ontroesten en tank-curen? Of is dat een risico ivm loslaten coating?

Ik wil het graag wel doen voordat ik hem ga laten spuiten.. (moet toch gebeuren) Beter eerst binnen en dan buiten toch?


Eerf Ragus, mooie Zephyr heb je te koop staan!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook bezig aan een Zephyr. Heb een topic geopend in de 'Brikken' sectie, niet in de 'nakeds'.

Zit nu met een roestige tank, niet heel roestig van binnen, maar toch wel een beetje. En aan de onderkant zit ook roest. Vind het moeilijk om te beoordelen of het ECHT erg is..

[edit](weet niet of ik dit hier mag posten, want het kan lijken op reclame maken voor 'eigen' topic. Ik doe dit omdat er niet veel mensen op mijn topic kijken (niet heel interessant voor de meeste 'echte' sleutelaars) Maar ik kan wel wat echte Zephyr expertise gebruiken)[/edit]Weten de Zephyr experts of dit een zwak punt is van de motor? En kan ik hem dan het beste sowieso ontroesten en tank-curen? Of is dat een risico ivm loslaten coating?

Ik wil het graag wel doen voordat ik hem ga laten spuiten.. (moet toch gebeuren) Beter eerst binnen en dan buiten toch?


Eerf Ragus, mooie Zephyr heb je te koop staan!

Mijn Zephyr is vandaag verkocht. Ergens wel jammer, maar 3 motoren is gewoon niet zinvol voor mij.

Ik had trouwens in het eerste jaar dat ik de motor had ook problemen met de tank. Dit is destijds opgelost door een filter in de tank en met een balletje/knikker alle roest los te maken. Coating was het laatste redmiddel is me verteld.
 
Iemand interesse in een middenbok, originele knipperlichten en originele uitlaatbochten + dempers voor een Zephyr 750 toevallig?

Ik ga ze niet op de TRX of GPZ 500 monteren... dus mag het weg!
 
Die dat zijn de 4 in 2 dempers plus uitlaten toch?

Ben wel geïnteresseerd.. Maar eigenlijk zoek ik een demper voor op de 4 in 1.. Nu zit er een open verkorte uitlaat demper op. Mooi geluid maar misschien iets te.
 
Jup, dat is 4-2 (even een foto zoeken) Eerf (mijn broer) is een op dit moment niet in de mogelijkheid om op internet te komen dus post ik die foto's wel ff ;)

foto.jpg

foto4.jpg


(het is die gele dus hé ;) )
 
Tip: gooi hem op Ebay... dat levert nog best wat op mits ze nog fris zijn. Vooral de bochtenset, want die roesten nogal snel weg.

@Spacemonkey: welke aansluitdiameter heb je nodig? Heb nog een losse absorbtiedemper liggen ook.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan