Kawasaki ZX9R gekocht!!

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Na een dik jaar (en 25000KM) gereden te hebben op een ZXR750 uit 1989 kreeg ik een ongeluk door een brommer die van links kwam. Toen had ik een ZXR750 uit 1995 gekocht, en nu een jaar (en 20000KM) met veel plezier mee gereden. Nooit problemen mee gehad (met die andere ZXR ook nooit trouwens), startte altijd en reed errug lekker. Dit is ook de motor waar ik mijn eerste kneedowns mee gemaakt heb (en nog vele daarna haha :9~ ).

Nu mag ik al een tijdje onbegrenst rijden, en dat is heerlijk, maar ik vond die 121PK van de ZXR erg snel wennen. Wheelies gingen wel (met de koppeling) lekker, en stuurde altijd super die fiets. Heerlijke motor verder, maar hij reed te gemakkelijk vond ik, je kon altijd en overal het gas vol open draaien, en hij gaf geen krimp. (soms beetje uitbreken maar ook dat viel wel mee).

Nu viel mijn oog op een ZX9R (blijf natuurlijk wel kawa rijden!!), voor niet teveel geld.
Ben gaan kijken, en stond even zo :o te kijken, wat een topstaat was die fiets in zeg. Geen krasje, geen veegje, nergens! Alles zag als nieuw uit, zelfs op het blok was geen spatje vuil te bekennen, schijfremmen waren als nieuw, blokjes ook, alleen de banden zijn niet meer de beste.

Prachtige motor om te zien, en rijden deed ie als de beste! Wat een MEGA soepele versnellingsbak heeft zoeen ZX9R zeg, daar keek ik nog het meeste van op. Je voelt gewoon geen weerstand als je tegen het pookje duwd, net alsof ie niet pakt, maar dat doet ie zeker!! Heerlijk!

En het vermogen is echt relaxed, een bak met koppel vergeleken met de ZXR750 die pas vanaf 7000~8000 toeren beetje begint te rijden!

Het voorwiel aan de grond houden in de 1 is moeilijker dan wheelie'en met een ZXR750 haha }) :] In de 2 komt ie ook op het gas omhoog, en in de 3 wilt ie op iets hobbelig wegdek er ook nog hoofdschuddend vandoor gaan. Heerlijk!!

Stuurt SUPER, heel erg scherp, erg direct, houd mooi z'n lijnen, en erg lichte motor om mee te sturen!

Nou genoeg geluld, jullie kunnen wel merken dat ik erggg enthousiast over de ZX9R ben.

Hier zijn de foto's, hij heeft 34000KM gelopen, en is serieus in nieuwstaat.

zx9r_2.jpg

zx9r_3.jpg

zx9r_4.jpg

zx9r_5.jpg

zx9r_6.jpg
 
mooie motor heel veel rijplezier ermee,
mijn vader heeft dezelfde gehad

nog interesse in een bos oval carbon uitlaat en een paars metallic rear hugger?

mail me maar
 
Ik heb 3 jaar met heel veel plezier op exact dezelfde fiets gereden, nooit 1 klap verkeerd gegeven.
Daarvoor op een zx-9r van ´96, ook een prima fiets.
Nu een Tuono, ook vreselijk leuk maar dan anders!!

Veel plezier ermee.
 
Was ie van ene Jeroen uit Haarlem?

Mooie fiets man, heb zelf laatst even een proefritje gemaakt op hetzelfde model 2000, reed echt superstrak en toch echt wel flink wat meer koppel *D . Binnenkort (heb ik onlangs in m'n hoofd besloten) gaat m'n ZXRtje uit '92 ingeruild worden voor zo'n 9.

Maar goed, lekker :] :] :] , :W
 
Hey mensen, allemaal heel erg bedankt voor de positieve reacties *O*
Net terug van een heeeeerlijk ritje rijden op de ZX9R!! :] Man wat rijd die fiets heerlijk, damn!

Ik weeg niet veel, en dan is het optrekken tot de 160/170 met een zwevend voorwiel haha, echt super!

Ik ben weer helemaal happy *D *O*
 
Was ie van ene Jeroen uit Haarlem?

Mooie fiets man, heb zelf laatst even een proefritje gemaakt op hetzelfde model 2000, reed echt superstrak en toch echt wel flink wat meer koppel *D . Binnenkort (heb ik onlangs in m'n hoofd besloten) gaat m'n ZXRtje uit '92 ingeruild worden voor zo'n 9.

Maar goed, lekker :] :] :] , :W

Nope, was niet van ene Jeroen ut Haarlem. Ik ben pas de 2de eigenaar, en is altijd van iemand uit Tilburg geweest. Ik heb hem zelf gekocht in Bergeijk, een plaatsje in brabant, waar een jongen op een boerderij z'n eigen motorzaakje is begonnen.

Daar had ik deze fiets gekocht voor een nette prijs.
 
wicked dave *O*

maar dat had ik al op msn gezegt :)

Yeah :]

Ik zei toch tegen jou ook op msn dat altijd als ik met Ray rij dat we flink moeten gassen voor de politie? Nou ik reed toevallig die dag dat ik met jou op msn had gepraat weer met raymond naar belgie, rijden we met 140 richting een auto die voor ons reed, was het belgische politie, terwijl je daar 70 mocht.

Stopte hij, draaide hij om, reed ie weg :? Handig :P

Toen even later op de kennedybrug in Maastricht, reden 160 ofzo door die bocht (mag je 70), komt er een politiebusje op de kennedybrug ingevoegd, wij rustig door gereden, komt ie naast ons rijden, en toen voor ons, hoor ik ray nog schreeuwen:"hier rechts!" dus wij rechtsaf, busje niet meer gezien :P

Dus het klopt wat ik je zei, altijd als ik met hem rij hebben we last van politie :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan