Na een dik jaar (en 25000KM) gereden te hebben op een ZXR750 uit 1989 kreeg ik een ongeluk door een brommer die van links kwam. Toen had ik een ZXR750 uit 1995 gekocht, en nu een jaar (en 20000KM) met veel plezier mee gereden. Nooit problemen mee gehad (met die andere ZXR ook nooit trouwens), startte altijd en reed errug lekker. Dit is ook de motor waar ik mijn eerste kneedowns mee gemaakt heb (en nog vele daarna haha ).
Nu mag ik al een tijdje onbegrenst rijden, en dat is heerlijk, maar ik vond die 121PK van de ZXR erg snel wennen. Wheelies gingen wel (met de koppeling) lekker, en stuurde altijd super die fiets. Heerlijke motor verder, maar hij reed te gemakkelijk vond ik, je kon altijd en overal het gas vol open draaien, en hij gaf geen krimp. (soms beetje uitbreken maar ook dat viel wel mee).
Nu viel mijn oog op een ZX9R (blijf natuurlijk wel kawa rijden!!), voor niet teveel geld.
Ben gaan kijken, en stond even zo te kijken, wat een topstaat was die fiets in zeg. Geen krasje, geen veegje, nergens! Alles zag als nieuw uit, zelfs op het blok was geen spatje vuil te bekennen, schijfremmen waren als nieuw, blokjes ook, alleen de banden zijn niet meer de beste.
Prachtige motor om te zien, en rijden deed ie als de beste! Wat een MEGA soepele versnellingsbak heeft zoeen ZX9R zeg, daar keek ik nog het meeste van op. Je voelt gewoon geen weerstand als je tegen het pookje duwd, net alsof ie niet pakt, maar dat doet ie zeker!! Heerlijk!
En het vermogen is echt relaxed, een bak met koppel vergeleken met de ZXR750 die pas vanaf 7000~8000 toeren beetje begint te rijden!
Het voorwiel aan de grond houden in de 1 is moeilijker dan wheelie'en met een ZXR750 haha In de 2 komt ie ook op het gas omhoog, en in de 3 wilt ie op iets hobbelig wegdek er ook nog hoofdschuddend vandoor gaan. Heerlijk!!
Stuurt SUPER, heel erg scherp, erg direct, houd mooi z'n lijnen, en erg lichte motor om mee te sturen!
Nou genoeg geluld, jullie kunnen wel merken dat ik erggg enthousiast over de ZX9R ben.
Hier zijn de foto's, hij heeft 34000KM gelopen, en is serieus in nieuwstaat.
Nu mag ik al een tijdje onbegrenst rijden, en dat is heerlijk, maar ik vond die 121PK van de ZXR erg snel wennen. Wheelies gingen wel (met de koppeling) lekker, en stuurde altijd super die fiets. Heerlijke motor verder, maar hij reed te gemakkelijk vond ik, je kon altijd en overal het gas vol open draaien, en hij gaf geen krimp. (soms beetje uitbreken maar ook dat viel wel mee).
Nu viel mijn oog op een ZX9R (blijf natuurlijk wel kawa rijden!!), voor niet teveel geld.
Ben gaan kijken, en stond even zo te kijken, wat een topstaat was die fiets in zeg. Geen krasje, geen veegje, nergens! Alles zag als nieuw uit, zelfs op het blok was geen spatje vuil te bekennen, schijfremmen waren als nieuw, blokjes ook, alleen de banden zijn niet meer de beste.
Prachtige motor om te zien, en rijden deed ie als de beste! Wat een MEGA soepele versnellingsbak heeft zoeen ZX9R zeg, daar keek ik nog het meeste van op. Je voelt gewoon geen weerstand als je tegen het pookje duwd, net alsof ie niet pakt, maar dat doet ie zeker!! Heerlijk!
En het vermogen is echt relaxed, een bak met koppel vergeleken met de ZXR750 die pas vanaf 7000~8000 toeren beetje begint te rijden!
Het voorwiel aan de grond houden in de 1 is moeilijker dan wheelie'en met een ZXR750 haha In de 2 komt ie ook op het gas omhoog, en in de 3 wilt ie op iets hobbelig wegdek er ook nog hoofdschuddend vandoor gaan. Heerlijk!!
Stuurt SUPER, heel erg scherp, erg direct, houd mooi z'n lijnen, en erg lichte motor om mee te sturen!
Nou genoeg geluld, jullie kunnen wel merken dat ik erggg enthousiast over de ZX9R ben.
Hier zijn de foto's, hij heeft 34000KM gelopen, en is serieus in nieuwstaat.