Kent iemand deze helmen?

jpreesink

Die hard MF'er
3 mei 2013
820
161
Dedemsvaart
Ik kon ze via de zoekfunctie niet vinden.

Gaat om deze helmen: Quiet Ride Helmets Noise Reduction Helmets

Mijn oorkanaal is gevoelig. Ik rijd al heel wat jaren motor, elke dag. Maar ik heb veel oorontsteking en pijn als ik rijd. De pijn wordt steeds erger. Ik kan nu niets meer in mijn oren hebben. Heb al een schubert helm, maar zonder doppen rijden is ook niet fijn. Ik heb al otoplastieken geprobeerd, verschillende merken en verschillende soorten (hard en zacht, Alpine en comfoor), Ik heb verschillende schuimpjes geprobeerd (waarvan ik dacht dat een soort werkte, maar de pijn kwam terug), ik heb verschillende alternatieven geprobeerd (van die parapluutjes in verschillende formaten en merken).

Niets werkt.

Deze helmen hebben een oorkap OM je oor heen. Lijkt mij wel fijn. Ik vraag me af of je niet 'verbinding' maakt tussen je hoofd en de buitenschaal van je helm als je die dingen opblaast zodat de oorkappen tegen je hoofd zitten.

Heb ze eens gemaild of ik kan testen (bij niet goed=geld terug), maar weet niet of dat mogelijk is.

Heeft er iemand ervaring mee/kennis van? De helmen met 'carbon fiber' zijn ook gewoon fiberglass, maar dan een ander printje. Maar voor de rest ziet het er wel goed uit. Ik weet niet wat 'government tested' betekend wat ze roepen op de website?
full
 
Ga eens langs een KNO arts. Lijkt mij verstandiger dan allerlei dure helmen uit te proberen.
Wacht de diagnose af en kijk dan verder.
 
daar zal je hier weinig info over vinden. het ding is DOT goedgekeurd en dus alleen voor USA en Canada. hier gebruiken en is volgens de wet het zelfde als rijden zonder helm. ze sturen ook alleen maar naar de USA en Canada en niet naar Europa. ik denk dat er dus niets anders op zit als verhuizen naar de overkant van de grote plas.
 
KNO arts zegt gevoelige gehoorgangen. Als kind veel buisjes gehad, beschadigd trommelvlies met veel littekenweefsel.