Kenteken schorsen via Internet

winshots

Die hard MF'er
28 dec 2003
971
8
Oldambt
Vandaag op Nu.nl:
Wijzigen kentekenbewijs ook via internet
Uitgegeven: 14 november 2008 11:33

ZOETERMEER - Eigenaren van auto's kunnen hun kentekenbewijs vanaf april 2009 digitaal schorsen. Ze hoeven daarvoor dan niet meer naar het postkantoor, maar kunnen op elk moment van de dag inloggen op de website van de RDW.

Daar kunnen zij de geldigheid van hun eigen kentekenbewijs tijdelijk wijzigen. Dat heeft de RDW vrijdag gemeld. Als iemand voor een langere periode geen gebruikmaakt van een voertuig, hoeft hij in die periode geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Er geldt dan ook geen WA- of APK-verplichting.

Hiervoor moet het kenteken wel 'geschorst' worden. Dat betekent dat in het kentekenregister staat vermeld dat het voertuig tijdelijk niet op de weg komt. Zo is het voor bijvoorbeeld de politie ook duidelijk dat deze auto niet meer mag rijden op de openbare weg.

http://www.nu.nl/news/1839365/50/Wijzigen_kentekenbewijs_ook_via_internet.html

- Gaat dit ook voor motoren gelden? (winterstop)
- Wat gaat dat kosten?
 
Laatst bewerkt:
Voor het schorsen, annuleren of verlengen er van moet de eigenaar momenteel naar het postkantoor. Vanaf april 2009 kan de aanvrager dus vanuit huis, digitaal, de geldigheid van zijn kenteken schorsen. De aanvrager logt dan in op de website van de RDW, www.rdw.nl en regelt daar de schorsing. Dat kan 24 uur per dag, dus op het tijdstip dat het de aanvrager uitkomt. De identificatie gebeurt via DigiD en betaling via internetbankieren van de eigen bank (iDeal). Schorsen kost € 68,- (tarief 2008)
 
68 euro ????


Ik heb dit jaar nog een kenteken geschorst bij een postkantoor voor 22 euro :X
Lang-leve het digitale tijdperk ?

my ass !!!
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen hoog en laag tarief ? :P

Auto is hoog tarief ofzo ? motor laag ?
 
Wat is het verschil tussen hoog en laag tarief ? :P

Auto is hoog tarief ofzo ? motor laag ?

Er staat een linkje in die reply boven je... als je daar nu eens leest....... dan kom je dit tegen:

Tarieven
Voor het schorsen gelden vaste tarieven. Er is echter een aantal bijzondere categorieën waarvoor een laag tarief geldt. Die categorieën zijn:

* voertuigen van 15 jaar en ouder
* motorfietsen
* aanhangwagens en bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg

Maar je kan t natuurlijk ook gewoon in dit topic vragen, er is altijd wel weer eoa sukkel die het voor je opzoekt en kant en klaar voorkauwt :Z :+
 
Laatst bewerkt:
Er staat een linkje in die reply boven je... als je daar nu eens leest....... dan kom je dit tegen:Maar je kan t natuurlijk ook gewoon in dit topic vragen, er is altijd wel weer eoa sukkel die het voor je opzoekt en kant en klaar voorkauwt :Z :+


Toch geen minderwaardigheidscomplex aan het opbouwen })



















Vroembert noemt dit ook wel behulpzaamheid. Hij maakt zichzelf hier ook regelmatig schuldig aan. Ben ik nu ook een sukkel B| B| :+
 
Ik snap niet waarom mensen schorsen tijdens de winter. Er zijn dan ook genoeg zonnige dagen en het kan makkelijk 10+ graden worden. Dan komt er zo'n mooie dag en dan kun je niet rijden omdat je kenteken geschorst is :? Dan baal je toch als een stekker?
 
Ik snap niet waarom mensen schorsen tijdens de winter. Er zijn dan ook genoeg zonnige dagen en het kan makkelijk 10+ graden worden. Dan komt er zo'n mooie dag en dan kun je niet rijden omdat je kenteken geschorst is :? Dan baal je toch als een stekker?


Waarom moet het +10 zijn, ik heb ook wel eens bij min 12 getest of het verhaal, dat een motor bij koude lucht meer vermogen levert klopt. Deed het dus bij min 12. Mooie droge asfaltweg en gaan. Ik moet bekennen, dat boven de 120 het afkoelen van mijzelf persoonlijk erg snel ging :X Trok dan ook door naar de 200 op een motor met enkel een miniscuul ruitje O-) Met goede kleding en een gematigde snelheid is het bij droge vorst goed uit te houden tijdens niet al te lange ritten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan