Kettingzaag vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

YJ

Die hard MF'er
13 jun 2004
709
0
Utrecht
Heeft weinig met een motor met twee wielen te maken maar des te meer met techniek en een motorblok(je).

Het gaat om een kettingzaag, heb et ding pas gekocht via Ebay. Is een 40cc 2 takt met trekstarter.

Nu wil die best vlot aan als die koud is en de choke erop staat. maar als die warm is dan wil die gewoon niet meer aan.... en af en toe houdt ie in :? Dus ik dacht aan een benzinetoevoer probleem, maar der zit geen benzinepomp ofzo in dus de benzine gaat rechtsreeks van het tankje naar de carb.

Heel dat kreng uit elkaar gehaald, geen sproeiertje of iets te zien in die carberateur maar een soort membraampje. Dus vuil ofzo kan het volgens mij niet zijn. cilindertje en zuiger zien er ook goed uit en de bougie vonkt ook als een gek. Compressie heeft ie ook zat want je moet er flink aan sjorren om em aan te trekken...

Waar kan het nog meer aan liggen dattie zo kut loopt :? :?
 
Mijn bussiness is het gedurende een jaar of twinitig geweest om zoveel mogelijk kuubs per uur tegen de grond te krijgen (of anders te weinig verdienen)
Geloof me, het is niet rendabel om zelf te gaan prutsen, behalve als je hobbyist bent. Geen enkele beroepszager stelt zelf zijn zaag af.
Een hoop gedoe met dure inductietoerentelmeters enzo.
Daar komt bij dat een nieuwe carb goedkoper is, als al dat geregel.
whoo... n echte houthakkert..
'k doe dan afentoe weleens aan scouting, en dan staan we met bijltjes te klooien... :9 geeft wel voldoening maar weinig resultaat..
anyways.. geinig...

suc6!
 
I'm a lumberjack baby, i'm gonna cut you down to size })

I'm a lumberjack baby, and you're the one that gets my prize })

And when you hear my motor running, you know I surely be coppin' a rise })

So I'm gonna crank it up and cut it down, i'm a lumberjack baby })

*O* *O* *O*
 
leatherface.jpg
 
Solo motorretje :D

kijk eens op een modelbouw forum..
ik heb een aantal zenoahs, vergelijkbaar, hoog en laag naaldje, als je niet precies weet hoe en wat, een hoop gekut..
een keer afstellen..
choke aan, trek trek pruttel uit, choke uit, trek trek pruttel, niet meer uit tenzij tank leeg :D

basis afstellingen werken bijna altijd ok.
alleen de motortjes met wat meer uurtjes zul je soms iets anders af moeten stellen.

Groet..
 
Mijn bussiness is het gedurende een jaar of twinitig geweest om zoveel mogelijk kuubs per uur tegen de grond te krijgen (of anders te weinig verdienen)
Geloof me, het is niet rendabel om zelf te gaan prutsen, behalve als je hobbyist bent. Geen enkele beroepszager stelt zelf zijn zaag af.
Een hoop gedoe met dure inductietoerentelmeters enzo.
Daar komt bij dat een nieuwe carb goedkoper is, als al dat geregel.

Niet iedere beroepshouthakkert brengt zijn zaag weg voor onderhoud. Als je de carb uit elkaar haalt zul je hem opnieuw moeten gaan afstellen.
Ik ben inderdaad hobbyist (koop, verkoop en repareer weleens kettingzagen), en kan dus een uurtje of wat prutsen zonder dat dat een probleem is, dat kan een prof niet omdat ie kuubs moet halen.

Ik vind, en dat is absoluut niet bedoeld om je te beledigen, dat een proffessionele zager een carb moet kunnen afstellen. Daar heb je mijns inziens geen toerentalmetertje voor nodig.... Dat gaat voor mij gewoon op gevoel en gehoor. en als je een nieuwe carburateur op je zaag zet zul je die ook moeten afstellen.

Van alle keren dat ik een zaag in huis kreeg heb ik de carb namelijk nog moeten bijregelen. Maarja, die komen vaak van leken die zelf hebben zitten klooien, soms deels uit elkaar liggen of compleet moesten worden schoongemaakt.
 
Hee over kettingzagen gesproken. Ik heb er 2 via markplaats gekocht, omdat ik een kettingzaag ontsteking nodig had om op mijn minibike te bouwen. Ben 2 keer genaait!
Vonken allebij niet. (Terwijl ik er specefiek om vroeg of ze vonkten)

Heeft er iemand hier nog een wel vonkende kettingzaag, of alleen de ontsteking liggen?

(of ga ik nu te ver off-topic? :+ )
 
Niet iedere beroepshouthakkert brengt zijn zaag weg voor onderhoud. Als je de carb uit elkaar haalt zul je hem opnieuw moeten gaan afstellen.
Ik ben inderdaad hobbyist (koop, verkoop en repareer weleens kettingzagen), en kan dus een uurtje of wat prutsen zonder dat dat een probleem is, dat kan een prof niet omdat ie kuubs moet halen.

Ik vind, en dat is absoluut niet bedoeld om je te beledigen, dat een proffessionele zager een carb moet kunnen afstellen. Daar heb je mijns inziens geen toerentalmetertje voor nodig.... Dat gaat voor mij gewoon op gevoel en gehoor. en als je een nieuwe carburateur op je zaag zet zul je die ook moeten afstellen.

Van alle keren dat ik een zaag in huis kreeg heb ik de carb namelijk nog moeten bijregelen. Maarja, die komen vaak van leken die zelf hebben zitten klooien, soms deels uit elkaar liggen of compleet moesten worden schoongemaakt.

O, maar ik kan het wel, ik begin er alleen niet aan. Net zoals jij een profmonteur en een welwillende amateurzager bent, ben ik een profzager en een welwillende prutsmonteur.
Ik ga dus op het gehoor niet besluiten of-ie op maximale toeren zit.
Mijn techniekleraar destijds op de bosbouwschool zei altijd:
De carburateur is het onderdeel waar het meeste aan gesleuteld wordt, met het minste verstand.
En we hebben allemaal goed geluisterd want ik ken echt geeneen collega die er zelf aan begint. (hoogstens met de zaag voor thuis)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan