Klein ongelukje

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Vandaag een klein botsinkje op de dijk gehad... Fietsers rijden me driedubbel tegemoet en terwijl ik eraan kom met een beschaafde snelheid, besluit een achterliggende fietser even vol op mijn baan te komen midden in de bocht... Man net nog aangetikt met de elleboog(-bescherming), waardoor hij met een aardige vaart richting vlakte ging.

Hij had naast een krom voorwiel vermoedelijk een gebroken ellepijp volgens de ambulancearts, ik had helemaal niets (behalve akelig veel mazzel). Ventje probeerde eerst nog mij de schuld te geven ook! Met veel moeite & bijna in het prikkeldraad proberen hem te ontwijken en dan eikelt ie nog zo ook! |( Als iik niet had uitgeweken, had ik Sjakie frontaal in m'n Ram-inlaten hangen! Verbazingwekkend: de fietsers die hij inhaalde, gaven mij (prototype onverantwoordelijke motorrijder, want sportfiets) gelijk! :} Politie :r kwam weer eens niet opdagen, maar mannetje heeft ook geen schadeformulier ingevuld, want ik had geen schade (...). Wel toch maar effe contactgegevens van de fietsers gevraagd, mocht die sjaak achteraf nog komen met een claim...

Mazzeltje, niet? :)
 
fietsers moesten ze verbieden ;)
ook hij heeft zich aan de regels te houden
obstakels aan jouw weghelft is voorrang geven dus hij moest wachten
it's so simple
 
Als ik jou was kocht ik morgen nog gauw ff een staatslot zolang deze mazzel nog duurt :P :)
 
die fietsers denken ook dat ze god op de weg zijn.
misschien dat die kerel nu zn lesje heeft geleerd.
en blij dat het zo afgelopen iszeg, je moet er niet aan denken als je zo iemand frontaal raakt.
 
Eigen schuld voor die gozer. Misschien leert hij ervan en gaat ie wat beter opletten in de toekomst.

Mooi dat je geen schade hebt.
 
Moet je hier in België eens rondrijden met die f*cking wielertoeristjes, gaan ze in het midden van de weg rijden met 4 naast elkaar en die gaan zelfs voor vrachtwagens nog niet aan de kant! En dan komen ze klagen als er 1 overreden wordt omdat ze zelf zich niet aan de verkeersregels houden :( :j
 
Ik zou bijna zeggen, jammer dat je hem niet harder hebt geraakt.

Maar gelukkig heb jij geen schade, da's het belangrijkste. :9
 
Uhm, maar de verzekering zal het wellicht op jou verzekering willen verhalen (ziekenhuis, ambulance, etcetera). Zijn ziektekostenverzekering zal informeren hoe hij aan het letsel kwam.

En volgens mij ben je nog steeds volledig aansprakelijk voor fietsers, of niet? Geen idee hoe het met je premie zit...

Maar gelukkig geen schade aan jou kant. :)
 
Uhm, maar de verzekering zal het wellicht op jou verzekering willen verhalen (ziekenhuis, ambulance, etcetera). Zijn ziektekostenverzekering zal informeren hoe hij aan het letsel kwam.

En volgens mij ben je nog steeds volledig aansprakelijk voor fietsers, of niet? Geen idee hoe het met je premie zit...

Maar gelukkig geen schade aan jou kant. :)
Grove nalatigheid... Overzichtelijke bocht, duidelijk GEEN inhaalmogelijkheid, toch inhalen... Bij grove nalatigheid zoals dit is het dokken van zijn kant... :)
 
Grove nalatigheid... Overzichtelijke bocht, duidelijk GEEN inhaalmogelijkheid, toch inhalen... Bij grove nalatigheid zoals dit is het dokken van zijn kant... :)

Echt waar? Ik hoorde laatst nog een discussie hierover op de radio dat je zelfs voor debiele fietsers nog kon dokken, ook al was de schuld duidelijk...
 
wat een mongool zeg..

ach jij lacht nu in je vuistje, jij bent met de schrik vrij gekomen en hij mag de komende weken lekker naar het ziekenhuis, sommige fietsers zijn echt enge figuren, bij gevaarlijke kruispunten knallen ze ook altijd met volle vaart zonder te kijken zo een weg over, waar halen ze de wijsheid vandaan?

ik ben blij dat je zoveel mazzel had, als je wel schade had gehad zou de kans zeer klein zijn dat je je schade vergoed zou krijgen van zo'n flippo, fietsers ZIJN voor de wet immers zo'n beetje god
 
fietsers moesten ze verbieden ;)
ook hij heeft zich aan de regels te houden
obstakels aan jouw weghelft is voorrang geven dus hij moest wachten
it's so simple

Nee, fietsers moeten ze niet verbieden maar leren omgaan met verkeersregels. Een soort fietsrijbijwijs bedoel ik :}
Ik ben ook fietser maar zie jammer genoeg teveel fietsers die lopen te klooien :j op de weg waarvan ik denk ga toch achter de geraniums zitten.
 
Nee, fietsers moeten ze niet verbieden maar leren omgaan met verkeersregels. Een soort fietsrijbijwijs bedoel ik :}
Ik ben ook fietser maar zie jammer genoeg teveel fietsers die lopen te klooien :j op de weg waarvan ik denk ga toch achter de geraniums zitten.
was ook als geintje bedoeld
zag er vandaag eentje probeerde nog even voorlangs te gaan
nou dacht het niet he
bleek dat ie geen remmen had en gewoon met een pestvaart door trappen he
dus gewoon helemaal gek
 
pfff mazzel gehad :} Blij dat t goed ging :)

Maar ehh, jij had toch geen tijd om te gaan rijden :? Anders had je ook mee naar de Ring gekund :+

;)
 
Tsja, het is bijna altijd schrikken / oppassen als je fietsers 3-en-nog-meer breed ziet rijden. Gelukkig ben je er goed afgekomen!
 
die fietsers denken ook dat ze god op de weg zijn.

etc.

Ja, dat is wel zo. Vroeger, toen ik nog met die fiets reed dacht ik ook dat ik god op de weg was. En ik was dan nog voorzichtig. Sinds ik weet hoe het is om met gemotoriseerd vervoer te rijden, en ook na eens een fietser omvergereden te hebben (waarbij ik ook keihard tegen de vlakte ging :( ), ben ik ook veel voorzichtiger als (niet veel dus) ik met de fiets rijd.
Ik let zo meer op dingen als op een rechte lijn rijden en niet naast elkaar fietsen, en jawel hoor, voorrang geven.

Volgens mij is dat dus het probleem, die fietsers hebben totaal geen besef van wat het is om met de auto of motor te rijden, en ze hebben er nog minder besef van hoe het is om eronder te liggen.

Tot zover mijn beschijden mening :+
 
mijn vriendin heeft ook een keer een fietster in de zijkant van haar motor gehad. Zij had dus een dikke kras op haar kap. Nadat de fietster even lekker rustig weg gefietst was. ben ik haar na gereden tot haar huis.
Na veel moeite heeft ze het toch vegoed gekregen. Want ze kwam namelijk uit een zijstraat Rechts Maar het bleek na onderzoek een uit rit te zijn dus ze was FOUT.
 
Ik hoop voor je dat ie niet claimt want dat gaat je je BM kosten.
Artikel 185 WvW :? je hangt voor minimaal 50% ( en da's veel bij letselschade ) tenzij je overmacht kunt aantonen :( .
Heb je de naam- en adresgegevens van de getuigen in je bezit, want die zul je in geval van een claim hard nodig hebben.

Fietsers ( in het bijzonder wielrenners ) :j :j :j
 
idd fietsers zijn soms vreselijk!!

als k weer eens een paar van die jagende lui op motoren aan hoor komen, en ik fiets, stap ik nogwel es af, om ff te kijken hoe ze het boggie nemen en ff aanmoedigen :D... vooral niet op de ideale lijn gaan fietsen, of op plek waar ze iig last van je hebben :D
RESPECT :] :} :]
 
Ik hoop voor je dat ie niet claimt want dat gaat je je BM kosten.
Artikel 185 WvW :? je hangt voor minimaal 50% ( en da's veel bij letselschade ) tenzij je overmacht kunt aantonen :( .
Heb je de naam- en adresgegevens van de getuigen in je bezit, want die zul je in geval van een claim hard nodig hebben.

stupid.gif


Overmacht is erg moeilijk aan te tonen het houdt hier in: "opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid"
De 'gemotoriseerde' dient rekening te houden met onvoorzichtig weggedrag van anderen, en moet zijn eigen rijgedrag daarop aanpassen. In de jurisprudentie stelt de rechter hier erg hoge eisen aan, er zijn maar weinig gevallen waarin een succesvol beroep op het overmachtsverweer is gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan