kleppen stellen GSX600F uit '94

steve_m

Die hard MF'er
12 mrt 2007
338
0
Almere
Na het lezen van een aantal topics over kleppen stellen resteren er bij mij toch nog een aantal vraagjes:
- Is er bij iemand bekend welk stelmechanisme een GSX600F uit 1994 heeft?
- Hoeveel tijd gaat er ongeveer inzitten, vanaf demonteren kappen tot monteren kappen?
- Welke punten zijn verstandig om ook even na te lopen als de klepdeksel er toch vanaf is?

Hoop hier binnen korte tijd antwoord op te hebben, zodat ik nog voor het echte mooie weer alles weer op orde heb. *D
 
Vraag 1 weet ik niet zo, vraag 2 is afhankelijk van je eigen handigheid en de vorige eigenaren. Als er boutjes ed dol zijn gedraait ben je langer bezig. Als de boel toch losligt kijk dan meteen de pakking van de kleppendeksel na. Deze worden vaak een keer teveel opnieuw gebruikt en misschien heb je nog een pakking nodig bij de ontstekingssensor (waar je het blok ronddraait met de hand). Ik was voor deze 2 pakkingen, de pakkingen die rondom de bougies in de kleppendeksel zitten en een boutje dat gestript was ongeveer 48,- kwijt bij de dealer.

Ik loop meestal dan ook rest even langs, benzineleidingen, filtertje als dat er tussen zit, misschien de carbs schoonmaken en (laten) synchroniseren. Verder kan je alles lekker schoonmaken achter die kappen, dan weet je meteen als er iets begint te lekken. Nieuw luchtfilter misschien....

op www.gsxfclub.nl staat onder techniek een heel schema voor je gsx....
 
antwoord op vraag 1, een gsx600f '94 heeft klepstelplaatjes (vanaf '92) om de speling in te stellen.
prettige bijkomstigheid is dat je de slepers opzij kunt schuiven om ze eruit te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan