Koffie zelf maken onderweg: hoe pakken jullie dat aan?

Nope,dit brandertje bestaat al 50 miljoen jaar in ongewijzigd model en doet dus al 50 miljoen jaar precies wat jij beschrijft. Het wordt iets beter bij een klein vlammetje als je hem harder oppompt. Maar verwacht geen wonderen.
En koken op die coleman fuel is goedkoper dan gas. Je kan er ook gewoon wasbenzine in mikken. Beter betaalbaar en het effect is precies hetzelfde
 
Wat n toeval, was juist opzoek naar een topic om hier een vraag over te kunnen stellen.

Ik heb zo'n Coleman allesbrandertje. Ding werkt super, maar heeft helaas maar 1 stand: GAAAAAN. Er zit een gashendeltje aan die suggestief driekwart kan draaien, maar eigenlijk alles na 1 kwart hetzelfde en alles voor 1 kwart niet genoeg om de vlam te houden.

Iemand ervaring met zo"n ding? Is dit normaal, of valt er wat aan af te stellen?

Gebruik officiele coleman fuel trouwens (en ik dacht dat benzine duur was....)

Bekijk bijlage 1923508
Echt goed doseren kan inderdaad niet, maar je koffie is wel lekker snel klaar :+

Wat je nog kan proberen is om het kraantje een paar keer achter elkaar van helemaal dicht naar helemaal open te draaien. Zo ver open als het gaat, dan weer dicht en dat een paar keer. Dan wordt de sproeier een beetje doorgeprikt en dat helpt misschien iets, maar echt doseren kan je ze niet.
 
Gek, ik weet het ding toch aardig te dimmen. Het kan zelfs helemaal laag maar dan koelt je verdamper teveel af, dan moet je weer hoog.
 
Die van mij deed het dimmen in het begin beter dan de laatste tijd.
Ik denk dat het tijd wordt voor een grote beurt.

Ik heb ook nog een Optimus 8R waarvan alles vast zit.
Goed excuus om eindelijk maar eens een ultrasoon reiniger aan te schaffen. ;)
 
Ik heb 15 jaar op benzine gekookt op de camping. MSR whisperlite maar sinds er kindjes zijn koken we op gas en dat is eigenlijk gewoon superieur....
 
Benzine is superieur; het is goedkoper, krachtiger, sneller, overal bij de hand en werkt bij alle buiten temperaturen.
Ik kook op gas :+
Geen gestink, geluid of gehannes, gewoon koffie.
 
Ik gebruikte altijd een bialetti, maar wilde weer iets nieuw uitproberen. Opgieten, met zelf gemaalde bonen.
1694410512236.jpeg
 
Owja zon plastic filterhouder heb ik hier ook, maar vond de aeropress toch lekkerder, beiden met dezelfde filterkoffie :).

Als het meezit, komt deze week een vietnamese phin voor bijna gratis, ben benieuwd hoe die bevalt.
 
Ik heb de phin nog wel, maar gebruik hem niet meer. Het duurt lang, je krijgt maar een half kopje koffie en dan is het nog lauw ook. Het is wel heel compact. Vroeger kreeg je in België ook van die filtertjes. Van bruin plastic met een soort Senseo pad ingebouwd. Die werkten beter.
 
Ik heb de phin nog wel, maar gebruik hem niet meer. Het duurt lang, je krijgt maar een half kopje koffie en dan is het nog lauw ook. Het is wel heel compact. Vroeger kreeg je in België ook van die filtertjes. Van bruin plastic met een soort Senseo pad ingebouwd. Die werkten beter.
Kouwe koffie? Hm.. da's niks he. Dan maar de mok waar het indruppelt op een vlammetje zetten _O-
 
Ik heb de phin nog wel, maar gebruik hem niet meer. Het duurt lang, je krijgt maar een half kopje koffie en dan is het nog lauw ook. Het is wel heel compact. Vroeger kreeg je in België ook van die filtertjes. Van bruin plastic met een soort Senseo pad ingebouwd. Die werkten beter.
Had ik eerst ik ook met de fijne maling, nu ik de grof gemalen gebruik gaat het beter
Denk dat de fijn gemalen de gaatjes verstopt ofzo...
 
Had ik eerst ik ook met de fijne maling, nu ik de grof gemalen gebruik gaat het beter
Denk dat de fijn gemalen de gaatjes verstopt ofzo...
Dat kan ik met die van mij ook nog wel herinneren inderdaad. Als de koffie te fijn is wordt de doorlooptijd langer en koelt het dus meer af. Grovere koffie en de kop even voorverwarmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan