Kopie TÜV papieren?

markhietbrink

MF veteraan
15 jun 2009
1.027
32
Borne
Facebook
Motormuizen met de motor in winterslaap :o ,

Ik heb zojuist vandaag me FZR600 uit '92 laten begrenzen met het wel bekende tüv setje door de dealer. Ik vroeg me echter af of de politie (in Nederland en Duitsland) akkoord gaat met een kopie'tje van de tüv papieren?
Kan ik lekker zuinig zijn op de originele!

Laat maar horen :j
 
En wat als je 10 kopiën van je papieren maakt en onder je vriendenkring verdeeld, die ook begrensd moeten rijden ???
 
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb een verhaal gehoord, dat oom agent alleen akkoord gaat met originele kentekenpapieren. (met 25/35 kw vermelding).
 
Voor zover ik weet zijn kopieen van welke papieren dan ook niet rechtsgeldig.

Dus als ze moeilijk willen doen, dan kunnen ze dat en staan ze in hun recht :Y

Ik zou persoonlijk de originele papiertjes meenemen en die mooi in een plastic hoesje doen, dan blijven ze ook mooi en heb je zeker geen problemen mochten ze je een keer aan de kant zetten.
 
Motormuizen met de motor in winterslaap :o ,

Ik heb zojuist vandaag me FZR600 uit '92 laten begrenzen met het wel bekende tüv setje door de dealer. Ik vroeg me echter af of de politie (in Nederland en Duitsland) akkoord gaat met een kopie'tje van de tüv papieren?
Kan ik lekker zuinig zijn op de originele!

Laat maar horen :j

Je zoekt een oplossing voor een probleem dat er niet hoort te zijn.

Terug laten voeren naar 25kw betekent een kentekenbewijs waar 25kw (of minder) op staat. Dan heb je geen enkel aanvullend papiertje nodig. Ook geen kopie :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zover ik weet zijn kopieen van welke papieren dan ook niet rechtsgeldig.
En het origineel ook al niet :)
Dus als ze moeilijk willen doen, dan kunnen ze dat en staan ze in hun recht :Y

Ik zou persoonlijk de originele papiertjes meenemen en die mooi in een plastic hoesje doen, dan blijven ze ook mooi en heb je zeker geen problemen mochten ze je een keer aan de kant zetten.
 
Nederlandse politie gaat akkoord met de tüv papieren als je ze kunt tonen zag ik net, de papieren komen via duitsland dus zijn daar zeker goedgekeurd. Achja ga wel een mooi hoesje zoeken voor de papieren, en hoef niet op kenteken te doen hoef ik het later niet terug te zetten!
 
Nederlandse politie gaat akkoord met de tüv papieren als je ze kunt tonen zag ik net, de papieren komen via duitsland dus zijn daar zeker goedgekeurd. Achja ga wel een mooi hoesje zoeken voor de papieren, en hoef niet op kenteken te doen hoef ik het later niet terug te zetten!

Ik denk dat het ook allemaal gaat meevallen hoor :Y

Maar ik zeg het er toch maar bij;
mocht je in een controle terecht komen, en je voertuig blijkt niet overeen te komen met de kentekenpapieren, dan is dat reden voor een probleem. Ook al het je 300 papieren van allerlei landen en instanties.
In NL telt RDW kentekenpapieren. En daar staat het vermogen ook op.

Verzekering dito.
 
Volgens mij zijn, met betrekking op begrenzen, tuv papieren even rechtsgeldig als een aardappel.....

Je kan in de problemen komen als jij gecontroleerd wordt.
Als jij een ongeval krijgt en de verzekering controleert hoe het met de begrenzing en jouw rijbewijs zit, ben jij dus ook niet verzekerd.

Moet jij zelf weten, ik waarschuw je alleen maar.
 
Nederlandse politie gaat akkoord met de tüv papieren als je ze kunt tonen zag ik net, de papieren komen via duitsland dus zijn daar zeker goedgekeurd. Achja ga wel een mooi hoesje zoeken voor de papieren, en hoef niet op kenteken te doen hoef ik het later niet terug te zetten!

Nederlandse politie gaat daar NIET akkoord mee. Het enige dat voor 25kW telt is een vermelding op je kentekenbewijs.
 
Volgens mij zijn, met betrekking op begrenzen, tuv papieren even rechtsgeldig als een aardappel.....

Je kan in de problemen komen als jij gecontroleerd wordt.
Als jij een ongeval krijgt en de verzekering controleert hoe het met de begrenzing en jouw rijbewijs zit, ben jij dus ook niet verzekerd.

Moet jij zelf weten, ik waarschuw je alleen maar.

Ben wel verzekerd, de verzekering heeft me inbouwverklaring en een kopie van de tüv papieren goedgekeurd als 25kw;). Kameraden zijn met de tüv papieren gewoon goed weggekomen, bij zo'n grote controle waar elk voertuig eruit gehaald wordt.
 
Ben wel verzekerd, de verzekering heeft me inbouwverklaring en een kopie van de tüv papieren goedgekeurd als 25kw;). Kameraden zijn met de tüv papieren gewoon goed weggekomen, bij zo'n grote controle waar elk voertuig eruit gehaald wordt.

Je zult het vast wel beter weten.... |(
 
Ben wel verzekerd, de verzekering heeft me inbouwverklaring en een kopie van de tüv papieren goedgekeurd als 25kw;). Kameraden zijn met de tüv papieren gewoon goed weggekomen, bij zo'n grote controle waar elk voertuig eruit gehaald wordt.


Moet jij zelf weten......
Ga hier niet lopen janken als het mis gaat.
 
Laatst bewerkt:
je zou gewoon met een kopietje kunnen rijden lijkt me geen probleem want zo als je al zelf zei ze staan op frame nummer.
aan de anderekant je moet er maar 2 jaar mee, ik heb de tuv papieren gewoon lekker bij de rest in me borstzak zitten en na 2jaar mag het papiertje weg. :W
 
Kopietjes zijn niet rechtsgeldig. Als je het officieel gaat doen en het gewoon aan laat tekenen op je kentekenbewijs dan heb je:

A. Nooit reden tot discussie met de hermandad. Als ze echt heel strikt zijn kun je verder lopen namelijk. Voor het geval je wel eens in het buitenland komt: probeer maar eens aan een franse agent uit te leggen waarom je kopietje rechtsgeldig zou zijn. Een duitse agent gaat hier al helemaal niet in mee trouwens.

B. Nooit gekloot met verzekeringen in geval van een aanrijding. Reken maar dat als er een reden is om niet uit te hoeven keren dat ze dat zeker zullen proberen

C. Geen gezeik als je je brommer door wilt verkopen. Ik zou zelf niet zoiets kopen met een wazig verhaal over kopietjes van tüv papieren.
 
Laatst bewerkt:
Kopietjes zijn niet rechtsgeldig. Als je het officieel gaat doen en het gewoon aan laat tekenen op je kentekenbewijs dan heb je:

A. Nooit reden tot discussie met de hermandad. Als ze echt heel strikt zijn kun je verder lopen namelijk. Voor het geval je wel eens in het buitenland komt: probeer maar eens aan een franse agent uit te leggen waarom je kopietje rechtsgeldig zou zijn. Een duitse agent gaat hier al helemaal niet in mee trouwens.

B. Nooit gekloot met verzekeringen in geval van een aanrijding. Reken maar dat als er een reden is om niet uit te hoeven keren dat ze dat zeker zullen proberen

C. Geen gezeik als je je brommer door wilt verkopen. Ik zou zelf niet zoiets kopen met een wazig verhaal over kopietjes van tüv papieren.

Ja maar volgens de regels leven is niet stoer natuurlijk ;) |(
 
Verzekering ga ik vrijdag waarschijnlijk langs en die wouden alles zwart op wit zetten, en ik ga niet akkoord zonder dat het op me groene kaart staat;) Duitsland in gaan heb ik toch wel rugzak mee of tanktas;), zat ruimte dus.
 
Verzekering ga ik vrijdag waarschijnlijk langs en die wouden alles zwart op wit zetten, en ik ga niet akkoord zonder dat het op me groene kaart staat;) Duitsland in gaan heb ik toch wel rugzak mee of tanktas;), zat ruimte dus.

Hoe groot is je groene kaart dan wel niet ? _O-

Word dit ook op je groenekaart aangepast dan dat het om een begrensde motor gaat ?
 
Je rijdt op een motor die voldoet aan het maximale vermogen van 25 kw, je kan geen bekeuring krijgen voor rijden zonder geldig rijbewijs (nou ja, je kan hem wel krijgen maar bij de rechtbank zul je vrijgesproken worden). Er staat namelijk geen eis voor het 25kw rijbewijs dat je motor daadwerkelijk ook 25kw op het kentekenbewijs moet zijn.

De politie mag wel je kentekenbewijs vorderen of zelfs je motor in beslag nemen voor een technisch onderzoek om vast te kunnen stellen of je motor ook daadwerkelijk teruggezet is naar 25kw zoals jij beweert. Als ze dan vastgesteld hebben dat je motor 25kw is, dan kun je dus geen bekeuring meer krijgen voor het rijden zonder geldig rijbewijs, maar wel voor het niet overeen komen van de motor met de in het kentekenbewijs/kentekenregister geregistreerde gegevens...

Kopie of originele papieren van je vermogensuitdraai maakt voor bovenstaande niet echt uit.

edit: ik ben van de oude regeling en noem het dus steeds 25kw. Kan natuurlijk bijv. ook 35kw zijn in jou geval, maar maakt voor de uitleg verder niet echt uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan