Koppeling XL 600 R gemold

Pevanz

MF'er
26 okt 2004
100
0
Breda
Nu heb ik het helemaal voor elkaar.....,ik heb m'n gehele koppeling gemold.
Shit Happens zal ik maar zeggen. Ik probeerde m'n koppelingshuis te demonteren om het blok te splijten en dacht handig te zijn door twee boutjes in het gietijzer te zetten en met een schroevendraaier te borgen. Kortom...., ik heb een compleet nieuwe koppeling nodig.
Heeft iemand ervaring met het demonteren van het koppelingshuis van een xl600 uit 85 ? Een nieuw koppelingshuis is ook welkom
 
Wat betreft de ervaring.....daarvan ben ik er inmiddels ook één rijker.
Was vanochtend bij de garage met mijn auto voor dynamo probleem.
Raakte een beetje met de monteur aan de praat over motoren.
Toevallig had ik het blok achter in mijn auto liggen.
Ik laat hem het probleem zijn.
Hij pakt een pneumatische slagsleutel en met behulp van een stevige lijmtang was het ding in drie tellen los.
Moraal van dat verhaal is...."goed gereedschap is het halve werk".

Maar ik ben zeker geinteresseerd in de onderdelen.
Ik heb zowel het binnenhuis als het buitenhuis nodig.
Als je me hieraan voor een zacht prijsje kunt helpen ?...., Graag. :)

En een tip voor de montage is ook welkom want straks moet het hele ding weer vastgezet worden. Misschien is dit mbv een pneumatische slagsleutel het beste te doen.
 
Laatst bewerkt:
nooooit iets vastzetten met de lucht sleutel. ik heb om het los en vast te zetten een blokkeer bankje. ook makkelijk voor krukasbouten en vliegwiel.
mail me ff over die onderdelen. heb een compleet koppelingshuis hier liggen.
maar wat is er dan stuk aan de jouwe?
 
en op die manier heb ik dus de koppelnig van mn brommertje ooit gesloopt :) en er van geleerd.

ik weet niet eens meer hoe ik het bij xr deed...volgens mij doek tussen de tandwielen..stond ook in mn wphb...en voor de binnenste in zn 5 zetten en de uitgaande as blokkeren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan