Kornfed's garage

Maar niet bij mij🙂
vorige week is de Bulldog verkocht omdat ik een nieuw project heb gevonden.
weer een Bulldog😎
zelfde verhaal, lang stil gestaan maar deze was al gekocht door iemand anders met de bedoeling er iets moois van te maken. Hij had al voor een kapitaal aan nieuwe onderdelen gekocht waaronder, Een set GPR uitlaten, lsl superbikeset, k&n luchtfilter en nog veel meer allemaal nieuw in de doos.
Door tijdgebrek kwam het er maar niet van bij hem. De motot
r stond in België maar had wel ooit een NL kenteken. Dus op termijn even langs de rdw.
9467A50A-FD94-4222-858A-3538C45215CD.jpeg
 
Deze was wel in een veel betere staat. Voorvork vrij van roest en verder eigenlijk in een erg goede staat. De oude benzine heb ik er uit gehaald en in mijn vierwieler gegoten anders wist ik niet waar ik er mee heen moest. Aangezien mijn vrouw er in rijdt durf ik het risico van stilvallen wel aan😘
De carburateurs lagen er al af dus de inmiddels gebruikelijke aanpassing wordt toegepast. Wat ik ook direct verwijder is de ais. Een hoop slangen om te voldoen aan milieunormen. De vorige eigenaar had deze al verwijderd.
F77454F6-AE72-472C-A510-535B4405D056.jpeg
3ADA9C1A-1C15-4D73-A868-E44F9215572E.jpeg
193ADB05-E483-40A7-B82F-E118BBF9012E.jpeg
500C6F69-9F75-4B28-882C-A8BCB74EABA6.jpeg
F79EA14C-4E34-4D7A-AE54-1229566485B1.jpeg
6F872EE9-C172-4DBB-B6AC-42A0AEE5DE5D.jpeg
 
Carburateurrubbers, spruitstuk, zaten vol droogtescheurtjes die vervang ik ook, bij de vorihe Bulldog ook gedaan. Op ebay koop je een set voor 30€ en die doen het prima.
De banden zijn natuurlijk erg oud en worden vervangen door nieuwe.
Deze keer gekozen voor Bridgestone t32 plakkertjes👌🏻
Inmiddels gaat het snel, das nou altijd als ik ergens aan begin, en is er al een afspraak gepland bij de RDW. Zie de laatste foto’s bij de rdw in Venlo.
A68C7FD3-B258-49C9-B057-4DBC2A497F15.jpeg
0EE84F48-887D-4E6C-8A40-C4CD1C449234.jpeg
222D2A7C-BF15-4F73-9877-7AA20A027F68.jpeg
CBF13784-B900-425A-A470-DDAF84D55B1F.jpeg
D5B43BA5-DBBB-4FCE-B52D-7505B5E187D3.jpeg
5E5D4542-82A4-4AB6-9AAD-74B4A0B5F94D.jpeg
 
De rit van en naar de rdw was dus de eerste en ik heb erg rustig gereden. De nieuwe banden inrijden.
Afgelopen zondag ondanks de kou toch een ritje gemaakt en wat rijdt deze Bulldog lekker. Ik heb het idee dat er nog wat meer vermogen in zit. Misschien door het k&n luchtfilter en de GPR uitlaten. Maar het kan ook tussen de oren zitten.
vandeweek heb ik er nieuwe remleidingen op gezet en nog bezig met verfraaien.
Al het grijs wordt matzwart, andere knipperlichtjes etc.
43BA7517-C57E-4C4F-8FD4-96F5634DD151.jpeg
F3457F18-488B-4EAC-BB6F-8E197E84F57C.jpeg
48E4E176-BAE0-4737-B7CE-484773AC7F1B.jpeg
D76AE563-1B3F-4A07-8039-8D6CA70F384F.jpeg
6341710D-93FD-4ED2-93F4-A3D905EE7D5F.jpeg
 
Dien Kornfed zit natuurlijk nie stil en had de smaak weer goed te pakken.
Op een heerlijke vakantie op mijn Bulldog met vrienden was onze voorrijder Koos. Koos heeft een erg dikke Harley en dan begint het te kriebelen bij mij.
zou dat fijn rijden zo’n dikke cruiser? Is dat wat voor mij?
Nou is een HD niet in beeld vanwege de prijs en projecten zijn er natuurlijk niet.
Maar een mooie dikke Japanse cruiser🤔
Dus maar eens gaan oriënteren.
Dan kom ik uit bij Yamaha want die maken toch wel de mooiste vind ik.
met name de XV1600 Wildstar is 😘
Maar ook die zijn duur en meestal tip top in orde.
Meestal toch!
 
Iedere dag mp afzoeken en daar stond ie.
een XV1600 met motorschade. Ook nog eens redelijk in de buurt.
Een brutaal bod gedaan en in contact gekomen met de verkoper.
De motor liep in eens slecht en hij had er iemand naar laten kijken die dacht dat het iets met de kleppen was.
Ik er heen en optisch is de motor erg mooi. Na starten liep de motor maar op een cilinder en dan kan het van alles zijn dus de gok maar gewaagd.
Hij durfde er zelf niet aan te beginnen en dacht dat het een dure reparatie zou worden……
684E7FD5-8E89-4863-B49D-14BD19FE0C85.jpeg
 
motor opgehaald en thuis direct aan de bak.
Checklist: er is vonk en er is benzine. Dat is jammer want dan is het erger.
comoressietest: voorste cilinder goed achter veel minder.
kleppendeksel er maar eens af dan.
 
Ai daar gaat iets niet goed. Verder met demonteren.
De oorzaak blijkt een ingelopen hydrolifter te zijn. Daardoor worden de kleppen niet meer gelift en is het over. De nokkenas is daardoor ook ingelopen en kan er zo niet terug in.
waarschijnlijk is de oorzaak een te kort aan olie maar hoe dat heeft kunnen gebeuren is niet duidelijk.
5E073F98-0B1C-4E2C-94A4-83CEB2BA30B4.jpeg
88DAA52E-E64D-4D30-A176-EDE7029DF8ED.jpeg
AC92527B-A8D7-4F23-9DC7-31BF9B196F8E.jpeg
B7944656-7FA5-427D-B2A7-8D128D6BCEF4.jpeg
884286C9-D9B5-4108-BD7D-657F7559AACF.jpeg
B7944656-7FA5-427D-B2A7-8D128D6BCEF4.jpeg
3A8BEE7A-42F3-493D-9917-0E1380B9AB04.jpeg
B2267520-C573-42DD-A8E3-9E7C0EE7AD2F.jpeg
7214F91C-3D38-4D36-9B4A-560F441FDD45.jpeg
 

Bijlagen

  • 98B8BA98-8343-45B7-8384-74F5C6FDA838.jpeg
    98B8BA98-8343-45B7-8384-74F5C6FDA838.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 8
De hydrolifters, pakkingen en nokkenas moeten dus vervangen worden.
Gelukkig is alles gewoon nieuw te krijgen.
setje nokkenassen 1000€, setje hydrolifters plus alle pakkingen 550€🤭
Weg voordeel.
Dagen speuren op he www later.
In Japan heb ik nieuwe lifters en pakkingen besteld. Met invoerrechten erbij was dat 300€. Das toch 250€ minder.
Een set nokkenassen heb ik tweedehands gevonden voor 300€ dus alles kan weer in elkaar. Erg fijne motor om aan te werken trouwens.
Ik heb er eerst goedkope olie op gedaan samen met forte reiniger.Daarna pas goede olie. Ze loopt weer perfect.
Alleen die uitlaten, wat een kabaal!
B8BFCF4F-9F91-4A4E-89E8-14B79F94A964.jpeg
6C79DB7E-3A15-444D-BCC7-0C013A3B3CBF.jpeg
0CD78C3C-FA57-4B92-9DE7-890C0D6B858A.jpeg
EBF02C55-472C-4E95-AC50-0B6279B78EB7.jpeg
3EE1F17C-B398-4850-A3C6-27FDACFBA63A.jpeg
 
Inmiddels al verschillende heerlijke toertochten gereden en het is wel echt mijn ding geworden. De Zwarte Bulldog kwam niet vaak meer uit de garage.
Natuurlijk moet het ding wel naar mijn smaak aangepast worden.
De originele uitlaten zijn er terug op gekomen maar die maakten ook behoorlijk kabaal. Blijken er extra baten bij gemaakt. Leuk maar daar schiet ik niks mee op.
Dus een paar mooie plaatjes laten maken die er ook nog uit kunnen. Erg mooi en praktisch hoewel ik ze er niet meer uit heb gehaald. De motor klinkt wel lief zo maar je kan er ook overal onbezorgt
A1DA08FB-8413-4782-9E4A-FA6017F6FC88.jpeg
E95655A4-9B16-41F6-B38C-D4181DF2994F.jpeg
6FA61B7E-59B6-4692-A50E-0ECC547B8DC2.jpeg
mee rijden.
 
Ziet er weer een stuk beter uit nu met die uitlaten zonder dat verband om de bochten. Nutteloos spul..
Dat vind ik dus helemaal niks. Ik denk dan vaak dat er alleen maar ellende onder zit. Gelukkig was het in dit geval het tegenover gestelde. De bochten waren als nieuw en door de tape onbeschadigd. Maar inmiddels dus toch verwisseld met de originele uitlaten. Veel minder herrie.
 
Oorzaak olietekort al gevonden Hans...anders gebeurt het een keer weer...
Even laten draaien met gedemonteerd kleppendeksel..?
 
Oorzaak olietekort al gevonden Hans...anders gebeurt het een keer weer...
Even laten draaien met gedemonteerd kleppendeksel..?
Ik heb alles goed zuiver gemaakt en de oliekanalen gecontroleerd. Alles werkt zoals het hoort dus geen oorzaak gevonden. Er wordt wel eens beweerd dat als je de motor lang stationair laat draaien op de zijstandaard er te weinig olie naar de buitenste lifter gaat. Maar dat lijkt me onzin tenzij er ergens iets niet optimaal werkt.
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Inmiddels ook nog aan de nieuwe Bulldog gewerkt.
Led knipperlichten gemonteerd. Die knipperen natuurlijk te snel met een standaard relais maar daar heb je speciale relais voor. Die gebruik ik liever dan een weerstand er tussen plaatsen.
162DB28A-389F-445E-8314-C542FD90F5CF.jpeg
0898B8C1-6D06-41E4-B111-976B7B06CE64.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Het is zeker een bijzondere motor en rijdt heerlijk. Ondanks het beperkte vermogen kan je er toch behoorlijk vlot mee rijden. Koppel genoeg.
Ik heb overwogen om een MT 01 aan te schaffen, de grote broer zeg maar.
Ook een testrit mee gemaakt maar ik had niet het idee om nu zoveel meer vermogen te hebben. Vond het net een Bulldog. Maar mocht ik er ooit een tegen komen ergens in een tuin of zo…..🤔
 
De Wildstar mag ook wel wat beter remmen dus ook hier nieuwe remleidingen.
wel jammer dat er voor tweezuiger remklauwen zitten. Is toch een beetje behelpen met zo’n zware motor. Achter zit dan gek genoeg wel vierzuiger remklauw.
misschien voor ook maar eens vervangen.
B7C90FBD-82A0-4171-917C-F5580DDFBBE1.jpeg
5A221DC3-F620-42D1-8BA4-4B1A7F1072D0.jpeg
F92317DB-0FA6-41CE-B5BE-EF4C42FCAA1B.jpeg
0845EB59-C66C-492A-9820-4C6AB6AD030E.jpeg
909B090B-CA18-4FCC-9D80-F0233E7A6D6E.jpeg
923A8CF4-81BD-4C42-810F-801ED85611F5.jpeg
9DF748A6-6854-45AC-9B4A-B66A585E2CB6.jpeg
 
Ohnee... passen 4 of 6 zuigerklauwen niet bolt on?
 
Ohnee... passen 4 of 6 zuigerklauwen niet bolt on?
Jawel, er passen bluespots op maar die vind ik niet zo bij de motor passen. Op latere modellen zaten wel bluespots in een grijze uitvoering met wat chroom kapjes. Die gaan het dus worden waarschijnlijk.
3C2422CB-0320-4C7C-874D-A6F9A03B4310.png
 
Tussen die en bluespots zaren 4zuigerlkauwtjes zonder poespas, heeeeele goede stoppers, daar heb ik nog eel een setje van voir mijn vaste eenheidsprijd: gratus. Dat zijn ook 4cilinders
 
Tussen die en bluespots zaren 4zuigerlkauwtjes zonder poespas, heeeeele goede stoppers, daar heb ik nog eel een setje van voir mijn vaste eenheidsprijd: gratus. Dat zijn ook 4cilinders
dat zijn dezelfde die ook achter op zit!
Die heb ik ook nog een set liggen, komen van mijn fj1100 destijds maar zijn niet in al te beste staat meer. Lijkt me wel de moeite waard om ze eens te proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan