Krasjes/krassen/putjes in je lak

indoow

MF'er
9 okt 2015
91
0
Enschede
Ha mederijders,

Ik heb zelf een motor die ik dagelijks gebruik en dat is (helaas) ook wel te zien. Nu was ik beetje aan het rondkijken naar oplossingen op krasjes/putjes te behandelen echter komen alle bestaande oplossingen al van een jaar of meer geleden.

Wat gebruiken jullie om jullie lak te behandelen? Werken 'lakpennen' of andere producten daadwerkelijk?
 
Als je met je nagel niet in de kras blijft hagen is het uit te polijsten. Anders kom je vaak uit op vullen met lak, wetsanden en weer polijsten. Maar zoiets kun je beter laten doen. Putjes is uitdeukwerk, ook niet zelf te doen denk ik.
 
Als de motor het waard is kun je haar ook over laten spuiten

Dan is ze weer helemaal strak ;)
 
Als je met je nagel niet in de kras blijft hagen is het uit te polijsten. Anders kom je vaak uit op vullen met lak, wetsanden en weer polijsten. Maar zoiets kun je beter laten doen. Putjes is uitdeukwerk, ook niet zelf te doen denk ik.

Wel eens gedaan, kleine krasjes behandelen?

Als de motor het waard is kun je haar ook over laten spuiten

Dan is ze weer helemaal strak ;)

Haha nou, ik heb een oudere motor die ik dagelijks gebruik. Zo veel is die ook niet meer waard, maar misschien was er een huis, tuin en keuken oplossing!
 
Wel eens gedaan, kleine krasjes behandelen?Haha nou, ik heb een oudere motor die ik dagelijks gebruik. Zo veel is die ook niet meer waard, maar misschien was er een huis, tuin en keuken oplossing!
Jawel. Niet op een motor maar wel op de auto.
Als het echt hele lichte oppervlakkie krassen zijn lukt het je al met een applicator en meguiars scratch x 2, anders met grovere polijstmiddelen en of ook een applicator of een polijstmachine. (maar daar moet je niet zomaar als leek aan beginnen)

Kijk anders eens hier. Resultaten voor zoekopdracht: motor
Veel ervaring en daar kun je ook je producten eventueel bestellen.
 
Mijn buddy seat kap is onder het rijden er een keer afgepleurd met als gevolg dikke krassen van het asfalt.

Heb het helemaal strak gekregen weer door herhaaldelijk te poetsen met Mequiars scratch X, dus zou dat zeker even proberen. Elke automateriaalzaak heeft dit wel.
 
ik heb in het grote poetsen topic juist van de experts gelezen dat dat bij een motor wat andere koek is dan bij een auto. Met name omdat ze op motoren veel dunnere laklagen gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan