KTM 950 SM en meer lc8 Deel II

Zin in een voorjaarsmeeting & ook aanwezig?

  • 3 April

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 April

    Stemmen: 11 50,0%
  • 17 April

    Stemmen: 5 22,7%
  • 25 April

    Stemmen: 4 18,2%
  • Nee doe mij maar een zondag!!!

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
De MPP is een hele goede all-round band die snel warm is, de SC is een echte circuitband die uitermate geschikt is voor lekker raggen op een droog wegdek, bij een natwegdek is het niet zo goed als de MPP's.


Ik weet niet of het komt omdat ik al dat vermogen van de SE niet gewend ben of dat MPP butt banden zijn maar ik merk regelmatig dat de achterkant flink uitbreekt bij het verlaten van een bocht. :/

Ook bij droogwegdek en goed opgewarmde banden.

Laatst stond de hele motor dwars op de weg en ik heb zeker 5 meter zijwaarts gereden. Gelukkig had ik veel publiek en hield ik de motor rechtop. Geheel ongepland, wel heel stoer. _O-
 
Ik weet niet of het komt omdat ik al dat vermogen van de SE niet gewend ben of dat MPP butt banden zijn maar ik merk regelmatig dat de achterkant flink uitbreekt bij het verlaten van een bocht. :/

Ook bij droogwegdek en goed opgewarmde banden.

Laatst stond de hele motor dwars op de weg en ik heb zeker 5 meter zijwaarts gereden. Gelukkig had ik veel publiek en hield ik de motor rechtop. Geheel ongepland, wel heel stoer. _O-
Dat heeft alles met vermogen te maken Mossel :P
 
Ik weet niet of het komt omdat ik al dat vermogen van de SE niet gewend ben of dat MPP butt banden zijn maar ik merk regelmatig dat de achterkant flink uitbreekt bij het verlaten van een bocht. :/

Ook bij droogwegdek en goed opgewarmde banden.
bij een 1 cilinder is WOT nog goed te handelen voor berijder en bandjes... bij een LC8 is er iets meer behoefte aan gedoseerd gasgeven...
 
Oké oké, ik moet beter leren rijden dan. :+


Was wel een enorm schrik moment. Ik duik een bocht in en geef een hoop gas. In één keer schiet de achterband weg en ik moest bijna tegen de stop terug sturen. Zo maakte ik een slide van zeker 5 meter pal voor een café.

Pfffff, ik had daarna meer adrenaline dan bloed door mijn aderen stromen. Het moet wel een vreselijk mooi gezicht geweest zijn want ik kreeg staande aplaus van de cafegangers. _O-



P.s. Wat is WOT ??
 
Laatst bewerkt:
Oké oké, ik moet beter leren rijden dan. :+


Was wel een enorm schrik moment. Ik duik een bocht in en geef een hoop gas. In één keer schiet de achterband weg en ik moest bijna tegen de stop terug sturen. Zo maakte ik een slide van zeker 5 meter pal voor een café.

Pfffff, ik had daarna meer adrenaline dan bloed door mijn aderen stromen. Het moet wel een vreselijk mooi gezicht geweest zijn want ik kreeg staande aplaus van de cafegangers. _O-



P.s. Wat is WOT ??

Vind sowieso vol op de gas hangen in de bocht link, ik bepaal net vóór en net ná de bocht de bochtensnelheid, de MPP'S zijn banden die juist heel snel warm zijn, maar 100+ pk's op een loopvlak van 4 cm van je band kan weleens voor verassingen zorgen :]
 
hier nog een grove versie van mijn pakpaard.

nu nog ff fine-tunen.
bagage er tussen
en klaar om op vakantie te gaan.
en in andorra op de originele SE wielen helemaal los te gaan.

:] *O*

full
 
achteraanzicht.

wielen zitten wel errug hoog, maar dat zorgt iig voor genoeg bodemvrijheid

[afbeelding]


Eerste reactie => _O-


Tweede reactie => :}


Banden meenemen volgens de K.I.S.S. methode. Heel simpel maar wel effectief. Niks geen grote onhandige en dure constructie achterop maar gewoon een pijp door het as-gat en vastbinden.

Ik denk dat ik dit ga kopieëren van je. :Y


Hoe rijdt het eigenlijk?
 
Eerste reactie => _O-


Tweede reactie => :}


Banden meenemen volgens de K.I.S.S. methode. Heel simpel maar wel effectief. Niks geen grote onhandige en dure constructie achterop maar gewoon een pijp door het as-gat en vastbinden.

Ik denk dat ik dit ga kopieëren van je. :Y


Hoe rijdt het eigenlijk?

Jullie zijn gek........ ;)

Opsturen geen optie? Of iemand die ook die kant op gaat?
 
Jullie zijn gek........ ;)

Opsturen geen optie? Of iemand die ook die kant op gaat?

opsturen? pfff das pas gedoe.
en de meegeven methode is bij mij nogal "onzeker"

de persoon die ze mee zou kunnen nemen is tot het laatste moment onzeker of hij gaat.
dit vanwege persoonlijke omstandigheden.

dus dit is dan de "makkelijkste" optie
kan iig mijn tas niet zijwaarts verliezen.
 
Eerste reactie => _O-


Tweede reactie => :}

Hoe rijdt het eigenlijk?

ik zou het nog niet weten.
beide kanten worden nog iets ingekort.
nog ff bussen draaien voor om de uiteinden (met tapgat en borgbout er in)

vanavond stuurdemper monteren.
en miss morgenavond ff proberen
en anders zaterdag.

nu nog hopen dat het "gevaarte" op de weg te houden is.
 
Ik ben benieuwd of je iets van het gewichtsverschil merkt. Hangt er waarschijnlijk vanaf hoever ze uiteindelijk uitsteken. Of misschien compenseren met plaatje staal bij het voorwiel ver extra gewicht....
 
Even een kleine mededeling voor de race fanaten onder ons....

Verpalen organiseerd een KTM circuit dag op Zandvoort 6 Augustus. KTM nederland verleend zijn medewerking. Alle KTM motoren zijn welkom! Wordt dus een grote happening. Zie de site van Verpalen voor inschrijvingen.

Ik zelf ga as. woensdag op Assen rijden :] , maar als ik nog niet op vakantie ben, dan zie je me ook nog op Zandvoort :W .

Grt. Andre
 
Even een kleine mededeling voor de race fanaten onder ons....

Verpalen organiseerd een KTM circuit dag op Zandvoort 6 Augustus. KTM nederland verleend zijn medewerking. Alle KTM motoren zijn welkom! Wordt dus een grote happening. Zie de site van Verpalen voor inschrijvingen.

Ik zelf ga as. woensdag op Assen rijden :] , maar als ik nog niet op vakantie ben, dan zie je me ook nog op Zandvoort :W .

Grt. Andre
Mag je als KTMrijder het circuit op?, dan ga ik wel een kijkje nemen :]
 
Ik kreeg gisteren ook de mail. Wel leuk, maar het is geen speciale aanbieding, dus vraag me af wat de medewerking is van KTM? Maar wel leuk, ik zit er nog over te denken of ik zal gaan.
 
Trouwens, was ik nog vergeten te vertellen dat ik bij mijn tripje naar Luxemburg de topsnelheid op 233 heb zien staan. Beetje hulp van een heuvelafwaarts, maar op het vlakke stuk bleef hij netjes op 230 staan :)
 
Trouwens, was ik nog vergeten te vertellen dat ik bij mijn tripje naar Luxemburg de topsnelheid op 233 heb zien staan. Beetje hulp van een heuvelafwaarts, maar op het vlakke stuk bleef hij netjes op 230 staan :)

Toch niet in Lux zelf ,op die mooie natuurschone wegen? :]
( ik bedoel ,kan je daar een recht stuk vinden ,alwaar je die snelheid kunt halen?)

Ik ga der aankomende 2 dagen ook nog eens van genieten,
in het zelfde hotel als waar jij hebt gezeten. *O*
Ik zal ontkennen dat ik iets van je afweet , mochten ze erom vragen. _O-

Greatz Dick
 
Ik weet niet of het komt omdat ik al dat vermogen van de SE niet gewend ben of dat MPP butt banden zijn maar ik merk regelmatig dat de achterkant flink uitbreekt bij het verlaten van een bocht. :/

Ook bij droogwegdek en goed opgewarmde banden.

Laatst stond de hele motor dwars op de weg en ik heb zeker 5 meter zijwaarts gereden. Gelukkig had ik veel publiek en hield ik de motor rechtop. Geheel ongepland, wel heel stoer. _O-


Ik wil met mijn nwe banden aanschaf ,ook voor de PP gaan.
Toch waren het bij mijn Duke2 incl PP , ook de ojee dat gaat net goed momentjes wanneer de banden behoorlijk warm waren.
Ik ben er een beetje huiverig voor , dat ik die momenten
ook met 100Pk straks ga krijgen, wanneer ik weer voor de PP kies.
Alternatief, tja ik zou graag wat anders proberen,
maar heb de centen niet om van alles uit te proberen.


Greatz Dick
 
Toch niet in Lux zelf ,op die mooie natuurschone wegen? :]
( ik bedoel ,kan je daar een recht stuk vinden ,alwaar je die snelheid kunt halen?)

Ik ga der aankomende 2 dagen ook nog eens van genieten,
in het zelfde hotel als waar jij hebt gezeten. *O*
Ik zal ontkennen dat ik iets van je afweet , mochten ze erom vragen. _O-

Greatz Dick

Veel plezier daar. Is super hotel op een superplek. Ontbijt buffet is heerlijk en het bier daar ook trouwens :)
 
Ik wil met mijn nwe banden aanschaf ,ook voor de PP gaan.
Toch waren het bij mijn Duke2 incl PP , ook de ojee dat gaat net goed momentjes wanneer de banden behoorlijk warm waren.
Ik ben er een beetje huiverig voor , dat ik die momenten
ook met 100Pk straks ga krijgen, wanneer ik weer voor de PP kies.
Alternatief, tja ik zou graag wat anders proberen,
maar heb de centen niet om van alles uit te proberen.


Greatz Dick

Ik ben super tevreden over de BT016's. Ben benieuwd hoe ze slijten met de triple compound achter, met name het hardere middenloopvlak gaat hoop ik helpen de band wat langer heel te houden.

Verder gisteren mijn 37liter koffertje gemonteerd. Staat lief hoor :Y
Heb jij je spullen al binnen?
 
Ik wil met mijn nwe banden aanschaf ,ook voor de PP gaan.
Toch waren het bij mijn Duke2 incl PP , ook de ojee dat gaat net goed momentjes wanneer de banden behoorlijk warm waren.
Ik ben er een beetje huiverig voor , dat ik die momenten
ook met 100Pk straks ga krijgen, wanneer ik weer voor de PP kies.
Alternatief, tja ik zou graag wat anders proberen,
maar heb de centen niet om van alles uit te proberen.


Greatz Dick


Tja, ik denk dat er voor de KTM 950 geen band bestaat die altijd grip over houdt.
Ik kan m'n actie niet gecontroleerd herhalen maar nu, een paar dagen later, vond ik het wel een mooie actie. *D

Powerslides is ook een rijstijl. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan