KTM 990 Adventure uitlaten.

Dozer

Rookie
7 mei 2014
28
11
Beste mede forumleden,

Sinds kort ben ik in het bezit van een KTM 990 Adventure. De motor is voorzien van een prachtige set Akrapovic dempers. De dempers zijn voorzien van DB-killers en dat wil ik zo laten. Waar ik wel benieuwd naar ben is of de originele dempers veel stiller zijn dan de Akrapovic dempers. Dat vraag ik omdat ik van plan ben om deel te nemen aan een georganiseerde allroad tocht door de Alpen. En daar worden luide motoren niet toegelaten. En om eventuele teleurstelling voor te zijn zou ik misschien een setje originele dempers kunnen monteren. Als het nodig zou zijn. Heeft iemand ervaring met originele en Akrapovic dempers om mij een indicatie te geven ?

Ik hoor het graag.
Thanx
 
Goedgekeurd is goedgekeurd, dus niet te luid. Dan kan je op de openbare weg niet geweigerd worden.

Of hebben we het hier over Akra's zonder E-keur, want in dat geval betekent het niet per se dat db-killers de boel genoeg dempen.
Met e-keur en de bijbehorende db-killers wel.
 
Tuurlijk, ik begrijp dat de motor minimaal aan de eisen moet voldoen. De Akrapovic dempers met E-keur en DB-killer. Dus op die grond zou ik niet geweigerd kunnen worden. So for so good. Maar toch wil ik weten of het verschil niet te groot is in geluid tussen de originele en Akrapovic dempers. Al is het maar om niet de luidste motor van de groep te hebben. Wellicht wil ik een volgende keer weer terug komen daar. Zou zonde zijn als er een verbod gaat komen om daar allroad te mogen rijden. Maar ik zal de vraag eens bij de kenners stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan