Ktm superduke 990 2006 maakt luide tikken bij voornamelijk koude start.

Blezerke

Rookie
1 okt 2023
3
0
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en had een vraag over mijn pas aangeschafte Ktm superduke 990 2006. Sinds een week geleden maakt de motor luide tikken bij een koude start. Als je de tweede keer op de startknop duwt start hij zoals het hoort?
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. De accu is pas nieuw en volledig opgeladen, dus hier ligt het niet aan.
 

Bijlagen

  • VID_20230926_162232.mp4
    14,5 MB
Even voor de duidelijkheid, ik heb deze motor ongeveer 2.5 maand geleden aangeschaft. Bij de aankoop had hij dit probleem niet, maar sinds vorige week maakt hij dit geluid. Er zit nog garantie op, maar ik wilde even navragen of iemand bekend is met dit probleem.
 
klinkt als de startkoppeling. wat je hoort zijn tandwielen die niet helemaal hun weg vinden. Vooral niet meer starten en fixen, want er kunnen stukken tandwielen in je blok terecht komen. Dit komt doordat men te lang met een slechte accu blijft starten. Ik heb het ook gehad met mn eerste speed triple 1050. kostte me toen 350 euro om te laten fixen.
 
klinkt als de startkoppeling. wat je hoort zijn tandwielen die niet helemaal hun weg vinden. Vooral niet meer starten en fixen, want er kunnen stukken tandwielen in je blok terecht komen. Dit komt doordat men te lang met een slechte accu blijft starten. Ik heb het ook gehad met mn eerste speed triple 1050. kostte me toen 350 euro om te laten fixen.

Is vaak gewoon het lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan