KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou welkom. Ik heb mijn SMT ook pas paar een maanden, maar die lol van de proefrit gaat gewoonweg door als je hem echt hebt. Hopen dat we de hete winter blijven houden zoals die nu gaat, want ik heb nog nooit zoveel gereden als deze 'winter'.
Wat voor kleur heb je genomen?

Thx. Het wordt een zwarte, en ik hou hem voorlopig subtiel, dus zonder oranje striping e.d. Ik zit te popelen met dit weer.

Wat doen de doorrijders hier aan bescherming tegen het weer? Anti-corrosie van s100 of motorex, of tectyl? Mijn v-strom heb ik wat minder verwend en dat kon je ook wel zien, maar bij deze wil ik wat zuiniger zijn.
 
Even een vraag voor de bikkels ;) onder jullie:
Hoe goed beschermen de handbeschermers tegen de rijwind als het koud is? Zijn er die handvatverwarming gebruiken? Ik had het wel op de strom, omdat ik ondanks de beschermers veel koude wind op mijn handen kreeg.
 
Even een vraag voor de bikkels ;) onder jullie:
Hoe goed beschermen de handbeschermers tegen de rijwind als het koud is? Zijn er die handvatverwarming gebruiken? Ik had het wel op de strom, omdat ik ondanks de beschermers veel koude wind op mijn handen kreeg.

Het is nog steeds verrekte koud. Handvatverwarming werkt perfect, volgens paar maten van me. Moet ik ook nog eens halen. Nu halen is €50,- korting door powerdays.
 
Maar even wat anders , hoe bevalen de alu koffers op de KTM en zijn ze goed in te pakken en zo , wil er een set kopen voor op vakantie naar Noorwegen komend jaar :]
Alu zijkoffers heb ik nog weinig mee gereden maar de topkoffer wel en dat gaat echt goed. Volgens mij is ie ook waterdicht. Er zit aan de binnenkant wel een velsrandje zodat, als je er een tas in stopt, de tas in theorie niet helemaal vol kan, maar met een beetje duwen en trekken gaat het prima.

Het begin is er! :')
Ik mocht drie KTM's proberen! Hier rijd ik op de Duke 125
[afbeelding]
En ook nog op de KTM 690 en de Superduke gereden! *O*
Jij speelde Daisy?! *D
 
Alu koffers doen het prima. Afgelopen zomer twee weekjes in het betere bergland wezen genieten. Totaal 5500 km. Geen last van die koffers. En er ging voldoende in. Als enig nadeel kan ik noemen dat ze wat wankel zijn als ze op grond staan. Bij mij vallen ze iets te vaak om. Tja dat kan een kleine beschadiging opleveren. Heb Oostenrijk doorkruist met alleen maar regen regen regen. De Timmelsjog met regen regen en hele lage bewolking. Tegen het vriespunt aan. Alles bleef gewoon droog. Zoals het moet.

@Bikermans: handvatverwarming en Bi-Xenon koplamp zijn er bij mij vrijwel direct opgekomen. Heerlijk, zou niet zonder willen. Ofwel nobrainer voor dat geld. Ik heb, net zoals op de DL1000 handvatverwarming van Oxford (hotgrips). Zitten ook op de CBF van mijn vrouw. Vier standen, ca 6 tientjes. Ook een frisse voorjaarsochtend/middag vullen ze heel goed op ;)
 
Alu koffers doen het prima. Afgelopen zomer twee weekjes in het betere bergland wezen genieten. Totaal 5500 km. Geen last van die koffers. En er ging voldoende in. Als enig nadeel kan ik noemen dat ze wat wankel zijn als ze op grond staan. Bij mij vallen ze iets te vaak om. Tja dat kan een kleine beschadiging opleveren. Heb Oostenrijk doorkruist met alleen maar regen regen regen. De Timmelsjog met regen regen en hele lage bewolking. Tegen het vriespunt aan. Alles bleef gewoon droog. Zoals het moet.

@Bikermans: handvatverwarming en Bi-Xenon koplamp zijn er bij mij vrijwel direct opgekomen. Heerlijk, zou niet zonder willen. Ofwel nobrainer voor dat geld. Ik heb, net zoals op de DL1000 handvatverwarming van Oxford (hotgrips). Zitten ook op de CBF van mijn vrouw. Vier standen, ca 6 tientjes. Ook een frisse voorjaarsochtend/middag vullen ze heel goed op ;)
Jaaah die wil ik ook nog!
Ik probeer al een maand langs Hein Gericke in Amsterdam te rijden, maar ik kom er maar niet aan toe...
Ondanks dat ik in Amsterdam Zuid Oost werk :')
 
Iemand wel eens de schokbreker gedemonteerd van zijn 950SM? Ik wil hem wegbrengen voor een revisie. Ik heb de 2 grote imbussen zover losgedraaid als kan. Verder lijken deze imbussen er niet uit te komen. Maar er is nog geen beweging in de schokbreker te krijgen. Echt geweld heb ik niet gebruikt, maar had verwacht dat hij aan de onderkant los zou komen. De achterkant hangt aan de swingarm in de lucht en het achterwiel is gedemonteerd.

Snap dus niet echt waarom hij niet los "valt".

Iemand?
Die inbussen zullen er strak in zitten... Met een doorslag en hamer zul je ze er uit moeten tikken ;) . En een beetje de achterbrug omhoog/omlaag bewegen zodat deze niet aan de demper hangt :) .
 
het is gelukt. Inderdaad een beetje jutteren en je imbussleutel flink onder spanning in de bout en toen kwam hij eruit. Wel spannend dat hij niet in de brug valt.

Ga de poten en de shock nu weg brengen voor een service beurt. 55000km door weer en wind, dus dat mag wel een keertje. :)
 
Mensen bedankt voor de info voor wat betreft de koffers :} ga ze in januari maar eens bestellen :Y

@stefan , de keuze is gevallen op de KTM omdat ik qua zit houding niet meer zo voorover en met te gebogen knieen kan zitten , heb last van oedeem in men been waardoor dit niet meer mogelijk is , dus daarom is de R1 de deur uitgegaan , en wou toch nog wel lekker sportief kunnen rijden en dan zijn er niet zo veel optie`s die er over blijven , en mede omdat ik jou met de KTM zo lekker heb zien boenderen was dit wel een optie om er eens naar te kijken of het wat was , en na een proefrit was de overstap niet zo moeilijk meer :Y :]
 
Alu zijkoffers heb ik nog weinig mee gereden maar de topkoffer wel en dat gaat echt goed. Volgens mij is ie ook waterdicht. Er zit aan de binnenkant wel een velsrandje zodat, als je er een tas in stopt, de tas in theorie niet helemaal vol kan, maar met een beetje duwen en trekken gaat het prima.Jij speelde Daisy?! *D
Haha, jaaa! :]
 

geinig, leuk artikel geworden.
bij de nummers 1,2 en 3 van elke categorie hebben ze wel een fout gemaakt met KTM.
staat de 990 smr op nummer 1 met een foto van een 690 smc uit 2011 erbij.
eigenlijk vind ik persoonlijk de tweecilinder sm's te zwaar voor 'echte' supermotard
 
Even over handvat verwarming, ik las net dat KTM is over gestapt naar een andere regelaar.
Ook 4 standen, dus dat is een hele verbetering ten opzichte van de oude 2-standen hot grips regelaar.
60112064144-1_pu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb er handvat verwarming opzitten, maar niet de orginele deze is vaak of te warm of te koud.
Heb een setje van oxford gemonteerd is in 4 standen in te stellen en heeft een onder voltage regeling dus je kan je accu niet leeg trekken.
[afbeelding]
Wat doet die knop naast je grootlicht switch??

Edit: Ahum!! Is dat een scooter??
 
Laatst bewerkt:
Het is nog steeds verrekte koud. Handvatverwarming werkt perfect, volgens paar maten van me. Moet ik ook nog eens halen. Nu halen is €50,- korting door powerdays.

Leuke korting maar misschien ga ik voor de vervanger van de Oxford (werkten prima maar teveel klachten), kosten zo'n 55 euro, en zijn regelbaar op meerdere standen.
 
Heb er handvat verwarming opzitten, maar niet de orginele deze is vaak of te warm of te koud.
Heb een setje van oxford gemonteerd is in 4 standen in te stellen en heeft een onder voltage regeling dus je kan je accu niet leeg trekken.
[afbeelding]

Ja zoiets lijkt me wel wat, hoorde wel bij de motorzaak dat de Oxford daar niet meer leverbaar is vanwege veel klachten, maar er is iets vergelijkbaars voor 55 euro.
 
@Bikermans: handvatverwarming en Bi-Xenon koplamp zijn er bij mij vrijwel direct opgekomen. Heerlijk, zou niet zonder willen. Ofwel nobrainer voor dat geld. Ik heb, net zoals op de DL1000 handvatverwarming van Oxford (hotgrips). Zitten ook op de CBF van mijn vrouw. Vier standen, ca 6 tientjes. Ook een frisse voorjaarsochtend/middag vullen ze heel goed op ;)

Ja ik laat het er gelijk maar opzetten, en hoe zit dat met die bi-xenon koplamp, veel verschil met origineel?
 
De kunstof koffers bevallen mij zeer goed, inderdaad het bovenladen, dat deze ook hebben, is geweldig. Helemaal met kamperen, omdat je dan de koffers gewoon aan de motor kunt laten hangen en toch ff een paar sokken eruit kunt halen.
Waar heb je die koffers vandaan, en wat kostte dat :? ik wil ook nog wel eens koffers hebben voor op mn 950 adv, als het niet teveel kost.
 
Je wordt veel beter gezien. Echter er is nogal wat strooilicht hetgeen tegemoet komend verkeer toch hinderd. Hierom heb ik de koplamp een stuk meer vlak voor me gericht. En bij nachtrijden is dat verre van ideaal.
Echter in Ermelo zit een zaakje die complete Xenon inbouwsetjes levert welke ook een projector omvatten. Deze zou een veel betere afscherming hebben en dus een hele goede lichtbundel. Wil er deze vakantie eens langs om te zien hoe of wat. Voor meer info zie: Motorsticker.com | For a lasting impression - Er is een fout opgetreden

Ik geloof dat deze wel in de koplampunit van de SMT in te bouwen zijn. Overweeg dus ook om het te proberen. Voor mij is het zonder meer duidelijk dat Xenon een must is. Praktijk heeft meerdere keren bewezen dat de andere weggebruikers je veel beter zien.
 
geinig, leuk artikel geworden.
bij de nummers 1,2 en 3 van elke categorie hebben ze wel een fout gemaakt met KTM.
staat de 990 smr op nummer 1 met een foto van een 690 smc uit 2011 erbij.
eigenlijk vind ik persoonlijk de tweecilinder sm's te zwaar voor 'echte' supermotard
Ohh, dat was me nog niet eens opgevallen!
 
Mijn bixenon komt ook van motorsticker.
Slechte ervaring met die zaak. Twee keer defecte weerstand gekregen.
Uiteindelijk anderhalve maand gewacht.. Wel scherpe prijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan