KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
t6zgc9.jpg
 
Wie o wie heeft er nog leuke dempers incl. Y pipe liggen? Ben op zoek naar ronde dempers, vandaar geen interesse in de Laser dempers op Marktplaats en de set Akra die er op staat ligt buiten budget ;)
 
@BOTB
Ik zag in 1 van je eerste posts (van dit deeltje) dat je een setje hendels te koop aanbood.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een dergelijk setje, omdat het mij wel handig leek dat ze in lengte in te stellen zijn. Ik rem nml met 2 vingers en koppel met 4.
Waarom heb je ze weggedaan? Bevielen ze niet? Kwaliteit niet goed?
 
@BOTB
Ik zag in 1 van je eerste posts (van dit deeltje) dat je een setje hendels te koop aanbood.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een dergelijk setje, omdat het mij wel handig leek dat ze in lengte in te stellen zijn. Ik rem nml met 2 vingers en koppel met 4.
Waarom heb je ze weggedaan? Bevielen ze niet? Kwaliteit niet goed?

Hey Doc, Opzich waren ze prima, maar het schuift ook stiekum een beetje als je rijd, dat vond ik best irri. Heb er nu shorty's opzitten. Was effe wennen, maar bevalt mij nu prima! Ik rem ook met 2 en koppel met 3 :)
 
Ik heb ook shorties, maar moet nog wennen aan de korte hendel van de koppeling.
Ik koppel op zich ook met 3, echter bij mijn handschoenen zit de pink vast aan de ringvinger *D
 
Laatst bewerkt:
:W

Even over de ketting op mijn SDR..

Zou deze het weekend gaan inkorten met Frank, maar er is weer een of ander speciaal klinkschakeltje nodig dus dat wordt uitgesteld..

Maar nu heb ik even de schakels geteld en gecontroleerd hoeveel tanden voor- en achterkettingwielen hebben en daarbij kom ik op 112 schakels op 16/40 kettingwielen.

Ik zie echter overal 16/38, 17/38/ 16/41 enz maar nergens dus 16/40... en hoort hier dan een 110 schakels ketting op? (aangezien de huidige te lang lijkt)...

Iemand die helderheid hierin kan bieden?
 
16/40 zou moeten passen met 110 schakels.
En vreemd dat je nergens de combi 16/40 tegenkomt, want het is volgens mij een van de populairste combi's
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel heel erg over 16/41 of 16/40 voor de volgende. Ben bang dat 16/41 net een beetje teveel van het goede is voor lange stukken snelweg. Ik ga twee of drie keer per jaar naar Assen voor TT, wsbk en bsb, dus dat zijn relatief veel snelweg km's per jaar voor mij.
 
Ik snap er ook het voordeel niet van in.
Een kortere gearing maakt mij alleen maar langzamer
Ik bedoel een 990 heeft power genoeg om 17/40 in de toeren begrenzer te krijgen in 6
En dat gelul met die rontondes, gewoon harder rijden in 2
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 16-40 wel veel leuker rijden dan 16-38, en ik vermoed dat 16-41 nog leuker is, alleen weet niet of ik de verhoogde toeren bij constante snelheid te veel ga vinden.

Zo zie je maar, smaken verschillen
 
wat is origineel dan?

Ik heb z'n klink ding voor de ketting, maar neem aan dat je niet uit limburg komt? Je hebt wel een nieuw slotje nodig (om de ketting te klinken) te ouden breek je namelijk kapot met de breekpen.

Korter vertanden lijkt me wel fun toch, hoevaak rij je 240 met dat ding? Nog meer power in de 2/3, lijkt me nooit slecht?!
 
Laatst bewerkt:
Origineel van de 05/06 SuperDuke is 17-38, vanaf 2007 is het 16-38.
Dus 16-40 is al korter dan origineel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan