KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is de reflector hetzelfde. Waarschijnlijk staat het te hoog afgesteld (zoals de meeste motorfietsen) dus even in de schemer aantal meter voor een muur staan , dan kan je zien wat je lichtbeeld is . En je kan met een schroefje naast de lens de lamp stellen.

Of heb je een aliled erin??
 
Ik heb gister ook m'n laatste ritje gemaakt. Denk een km of 3 onderweg totdat een agent me tegemoet rijdt en me laat stoppen. Hij dacht dat ik groot licht voerde waarop ik antwoord dat ik geen idee heb. Hij controleert alle nummers en geeft aan dat het ding uit Australië komt. Hij wou perse een stuk rijden zodat ik het zelf kon zien dat het licht verblinde. Het geluid was 'm ook te luid. Nu heb ik een wok melding op de duke en moet ik hem opnieuw laten keuren. Ik vind het uiterst vreemd, zeker omdat bij hij door de vorige eigenaar ingevoerd is en hij hem heeft laten keuren. Geen koplamp swap gedaan, reeds geïnformeerd. Als je als keurmeester een Australische machine voor je hebt controleer je toch eerst aan welke kant het stuur zit en vervolgens kijk je toch direct naar de verlichting lijkt me?

Zijn er goedkope manieren om die lamp in orde te maken? Is de reflector los te bestellen en te vervangen bijvoorbeeld? Iemand andere ideeen?

Daarnaast ben ik benieuwd of alles terug moet naar origineel dus kentekenplaat, spiegels, knippers etc? Dat hoop ik toch niet..

Het keuren kost een euro of 60, maar ik wil wel dat die er door komt om zo een herkeuring te voorkomen.

WTF!
Dat is echt heel zuur! Koplamp is een linkse en een rechtse versie van. Zijn verschillende partnummers.
Volgens mij kan je geen losse delen wisselen van die lamp, op marktplaats staan er een paar, maar geen idee of dat Engelse of Europese zijn.
Engelse lamp is 60014501000
Rechtse lamp is 60014001000

Je uitlaat moet voor de keuring volgens mij wel stil zijn, knippers en spiegels hoeven niet origineel te zijn denk ik, maar weer ik niet 100% zeker.
Het lijkt me dat je met fatsoenlijke led-knippers ook door de keuring komt. Achterlicht met geïntegreerde knippers is verboden geloof ik.
Vooral het geluid is kut, want ik vermoed dat je compleet origineel ook gewoon kans hebt dat hij teveel herrie maakt.
Was pas iemand in het Street fighter gedeelte met een eigenbouw frame met rsv Mille blok erin. Die moest voor de keuring de kuipen aan de binnenkant volledig inpakken met noppenschuim om de Geluidstest te halen. En dat was met een op het frame na originele rsv Mille. |(
 
Mooi kloten Jens.

Weet je zeker dat het een Australische SDR is? deze site Service & Safety Check zou je kunnen checken maar dan heb je ook de kaart nodig met het DC nummer. Kun je de complete historie terug vinden mits dealer onderhouden natuurlijk.
Hopelijk is het alleen de afstelling, scheelt veel knaken.

Knippers maakt volgens mij niet uit mits de afstand ertussen aan de normen voldoet.

Uitlaat? tja heb nog wel een originele liggen mag je best gebruiken voor de keuring natuurlijk.
 
Kan de koplamp uit elkaar en kan ik de reflector van een beschadigde lamp bijvoorbeeld overzetten? Of zit het glas gelijmd? Dan kan ik het redelijk goedkoop oplossen wellicht...
 
Kan de koplamp uit elkaar en kan ik de reflector van een beschadigde lamp bijvoorbeeld overzetten? Of zit het glas gelijmd? Dan kan ik het redelijk goedkoop oplossen wellicht...

Koplamp kan uit elkaar, heb ik zojuist ontdekt:
superduke forum • View topic - H.I.D conversion
Lamp in de oven gooien op +-100-125°C (let op met die temperaturen die in dat topic genoemd worden zijn in Fahrenheit)
Dan wordt de lijm zacht en kan je het glas voorzichtig loswippen.

Die foto's staan allemaal op photobucket dus zijn niet meer zichtbaar, geen idee of dit werkt, maar er is een methode om die foto's te bekijken:
photobucket embed fix
*Heb het even op m'n telefoon geprobeerd, als ik dat photobucket plaatje aanklik en open op nieuw tabblad, krijg ik de oorspronkelijke afbeelding te zien!
 
Laatst bewerkt:
tja wel triest dat je daar meteen een wok melding voor krijgt.....

mijn ktm is ingevoerd zonder killers..... :O (full akra )
 
Toch nog even de SDR uit de schuur gehaald en een mooi ritje gemaakt gisteren! Was erg lekker weer en de SDR rijdt nu helemaal naar wens. De olietank lekt ook niet meer! Dus de nieuwe O-ring gecombineerd met stevig vastdraaien vd dop heeft geholpen.

Het Powerparts zadel zat een stuk beter, vooral het hebben van meer grip vond ik erg fijn. Opzich is ie niet veel zachter, maar ik schuif niet meer van voor naar achter op het zadel.

Het hogere kuipruitje merkte ik vooral op lagere snelheden, toen was het ineens heel rustig. Op hogere snelheden merkte ik dat er wel wind was, maar minder dan voorheen en ook meer constant. In het echt vind ik het hoge kuipruitje er best goed uitzien, past wel bij de lijnen en verhouding vd motor.

Al met al 2 prima upgrades :)

UD1XH8zH.jpg


dOwmIRZs.jpg


Van de winter aan de slag met mn To Do lijstje:

  • Luchtfilter schoonmaken en opnieuw inolieen
  • Dynamodeksel vervangen (nieuwe zonder schade heb ik al)
  • Bouten van het blok nalopen en evt. natrekken op juiste moment
  • Tankspoiler losmaken en herstellen (dolgedraaide bout in mijn tank)
  • Nieuwe olievuldop
  • Rempomp achterrem even onder de stofkap kijken en evt. schoonmaken
  • Ketting goed ontvetten en opnieuw smeren
  • Leeglopende achterband, lek opsporen (in een week 0,8 bar kwijt)
  • Misschien nieuwe knipperlichten / nieuwe kentekenplaathouder / en evt. LED koplamp
 
Vandaag ook nog even gereden.. Via lekdijk naar hsum voor een bbq, weer lekker de hooligan uitgehangen :P

Wat ik laatste tijd echter merk is dat hij soms gaat inhouden op hogere toeren, niet consequent maar wel met enige regelmaat..

Door trial and error vastgesteld dat het iets met de tank te maken heeft, als het gebeurt dan stop ik, doe de tankdop open en weer dicht en als ik dan weer verder rijd is het opgelost maar gebeurt dan op zeker weer... In de rit van hsum naar den haag heb ik 2 keer dit ritueel moeten herhalen..

Komt iemand bovenstaande bekend voor?
Heb er eens een stukje over geschreven met pics maar vindt het niet zo snel de kleppjes rubber plakken wel eens vast in tankdop afknippen zodat ie beter lucht krijgt .
En de branstoffilter raakt gauw verstop , vervangen dat kreng wel duur! Orgineel,
maar er zijn alternatieven via griekenland
 
Heb er eens een stukje over geschreven met pics maar vindt het niet zo snel de kleppjes rubber plakken wel eens vast in tankdop afknippen zodat ie beter lucht krijgt .
En de branstoffilter raakt gauw verstop , vervangen dat kreng wel duur! Orgineel,
maar er zijn alternatieven via griekenland

Sorry, kun je dat wellicht toelichten? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met klepjes rubber... zal vast aan mij liggen :$
 
Dan moet de tankdop open worden geschroefd er zit een rubber in met twee spitse klepjes kijk uit met de veertjes die weg willen springen
full
 
Laatst bewerkt:
Heb er eens een stukje over geschreven met pics maar vindt het niet zo snel de kleppjes rubber plakken wel eens vast in tankdop afknippen zodat ie beter lucht krijgt .
En de branstoffilter raakt gauw verstop , vervangen dat kreng wel duur! Orgineel,
maar er zijn alternatieven via griekenland

Heb de mijne na 25 of 30k vervangen, was nog brandschoon :X
 
Had bij Mile Pajic geinformeerd om de schade akra's
Te laten uitdeuken(alleen de linker)
En twee nieuwe carbon kappies erop te laten maken met twee nieuwe bevestigingsbeugels
Ben flink vd prijs geschrokken
Ging me vijf meier kosten

Daar gaat bassie nie aan beginnen
Iemand hier suggestie waar ik naartoe kan bellen
Om zoiets te laten maken?

Gr Jorgosss
 
Had bij Mile Pajic geinformeerd om de schade akra's
Te laten uitdeuken(alleen de linker)
En twee nieuwe carbon kappies erop te laten maken met twee nieuwe bevestigingsbeugels
Ben flink vd prijs geschrokken
Ging me vijf meier kosten

Daar gaat bassie nie aan beginnen
Iemand hier suggestie waar ik naartoe kan bellen
Om zoiets te laten maken?

Gr Jorgosss
Carbon kapjes kosten 100 p/ stuk belgie met beugel die zit er bij . tip popnagels gasdicht rvs ga naar fabory

Bevistiging carbon beugel weet ik niet helaas
 
Had bij Mile Pajic geinformeerd om de schade akra's
Te laten uitdeuken(alleen de linker)
En twee nieuwe carbon kappies erop te laten maken met twee nieuwe bevestigingsbeugels
Ben flink vd prijs geschrokken
Ging me vijf meier kosten

Daar gaat bassie nie aan beginnen
Iemand hier suggestie waar ik naartoe kan bellen
Om zoiets te laten maken?

Gr Jorgosss

Heb je hier al geprobeerd:
Akrapovic eindkappen
Is volgens mij van bolski hier op het forum, die kan ws alle onderdelen leveren.
 
Jamannn
Die gaan ik ff kontakten.
Tenks!!!


Er zit bij mn dukie een titanium bochtenset op
Kan iemand mij vertellen wat zon ding nieuw kost
( gewoon uit nieuwsgierigheid)
Zon hele dikku

Ik heb ook nog een set mivv carbon liggen
Wellicht dat ik die erop monteer😄

Gr Jorgossss
 
Jamannn
Die gaan ik ff kontakten.
Tenks!!!


Er zit bij mn dukie een titanium bochtenset op
Kan iemand mij vertellen wat zon ding nieuw kost
( gewoon uit nieuwsgierigheid)
Zon hele dikku

Ik heb ook nog een set mivv carbon liggen
Wellicht dat ik die erop monteer😄

Gr Jorgossss

Die titanium bochtenset kost €1396,82 nieuw.
Als die set mivvs voor de SuperDuke is moet je er wel rekening mee houden dat de linkpipe niet past. Originele uitlaat heeft een andere aansluiting dan die akra evo. Alleen de dempers past miss wel op het y-stuk, maar dat ligt aan de diameters van die dingen, daar heb ik geen idee van.
En hou er rekening mee dat mivv gestopt is met carbon dempers voor de sd omdat ze vrijwel allemaal gingen scheuren.
 
Laatst bewerkt:
@nampus is de koplamp voor een sdr en een normale duke gelijk? En qua bouwjaar? 2010 lamp past op mijn 2008 lijkt me? Vanaf 2007 t/m 2013 alle lampen hetzelfde; ongeacht sd of sdr?
 
Laatst bewerkt:
@nampus is de koplamp voor een sdr en een normale duke gelijk? En qua bouwjaar? 2010 lamp past op mijn 2008 lijkt me? Vanaf 2007 t/m 2013 alle lampen hetzelfde; ongeacht sd of sdr?

Het is zelfs nog mooier, lamp van de 990 SuperDuke is over alle modellen hetzelfde, van 05 t/m einde productie.
En die van de 950 en 990 adventure is ook hetzelfde (bouwjaren van 03-11)
Dus er zou tweedehands best wel een exemplaar te vinden moeten zijn voor een redelijke prijs.

@denzell: weer een goede foto!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan