KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben eens ff snel gaan zoeken in garage zal vast nog meer klein spul zijn ...., namp niet de mooiste spullen maar dit vondt ik nog indien nodig natuurlijk .

deksel koppeling krasjes
achterwiellagers
kelken orgineel
tankdop , kontslot (niet compleet) met sleutel en kaart
pulsgever dynamo
voetsteen l/r gebruiksporen
remklauw zwart met blokken achter

alles sdr
[afbeelding]

Hi denuff de voetsteun links heb ik zeker interesse in want mijn rubber is wat versleten. Heb wel n gewone sd 2007 maar is volgens mij zelfde steun.

Hoor graag van je!
 
Zoals iedere moderne motor tegenwoordig staat en valt alles met goed onderhoud.
Als hij gewoon netjes onderhouden is zijn zulke kilometerstanden geen enkel probleem.
In de adventures zijn er al genoeg mensen die er veel meer km's mee hebben gereden.
Snap niet zo goed waar de angst vandaan komt dat een motor na 50000 km versleten is?

Laten we eerlijk zijn, na 50K is de kans dat het blok spontaan ontploft zeker 7x groter dan onder de 50K!
















:+
 
Goedemorgen jongelui
Ff voorstellen
Mn naam is Jurgen
Ik heb recent de motor van Vincent gekocht
Superduke R met de schade

Nou zoek ik een goede monteur die in de avonduren
T koplamphuis en de tellerpartij weer netjes wil opbouwen

Ik zoek ook nog een rechtervoetsteun, t zwarte driehoekje

Rechterschakelaar met t rode knopje

Ik wil ook t blok een grote beurt laten geven, incl kleppen stellen

Is er hier iemand die daar zin en tijd voor heeft?
Ik woon zelf omgeving Zaltbommel

Alvast bedankt voor t meedenken!

Gr Jorgossss
 
Goedemorgen jongelui
Ff voorstellen
Mn naam is Jurgen
Ik heb recent de motor van Vincent gekocht
Superduke R met de schade

Nou zoek ik een goede monteur die in de avonduren
T koplamphuis en de tellerpartij weer netjes wil opbouwen

Ik zoek ook nog een rechtervoetsteun, t zwarte driehoekje

Rechterschakelaar met t rode knopje

Ik wil ook t blok een grote beurt laten geven, incl kleppen stellen

Is er hier iemand die daar zin en tijd voor heeft?
Ik woon zelf omgeving Zaltbommel

Alvast bedankt voor t meedenken!

Gr Jorgossss

Welkom Jurgen!
Stuurschakelaar rechts:
Stuurschakelaar rechts KTM 990 Superduke 2007-2011.

Schetsplaat rechts:

Rem Set / Schets plaat KTM Superduke 990 2007-2008-2011
€ 75,00
http://link.marktplaats.nl/m1181339...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Let wel goed op met de prijzen van tweedehands onderdelen, de simpele ongespoten zwarte plastic delen zijn nieuw erg goedkoop bij Ktm, en worden tweedehands voor veel hogere prijzen aangeboden.
Als voorbeeld:
Zoek resultaten voor KTM 990 Superduke 2007-2011. | pagina 13 | Motorparts-online.com
Ophangpunten zijn afgebroken, en ze willen er €55 voor hebben.
Nieuw bij Ktm kost dit stukje plastic (partnummer:61108005000): €7,38! Ja echt, nog geen 8 euro!
Zelfde verhaal bij die stukjes plastic voor aan bij de tank, die kosten nieuw ook +-€9, worden tweedehands voor €20 en meer aangeboden.
De twee zwarte delen van de koplamp zelf, linker en rechter helft: €8,21 per stuk!
Dus check altijd eerst even de prijzen van KTM zelf, voordat je tweedehands iets koopt!
 
Misschien wel de laatste mooie zondag van dit jaar:
U9bHZZa.jpg

:]
 
Denk idd een van de laatste mooie dagen dit jaar.

Vanmorgen ook een stukkie wezen rijden, helaas maar kort vond het ook niet zo erg. Ik had vandaag een Ducati Hypermotard 939 gehuurd, als heel misschien opvolger voor mijn SD (sorry geen foto's ;( moest eerder naar huis dan gedacht).
Dat gaat em dus echt niet worden. De zithouding is wel prettig maar het woeste van een SD heeft ie in de verste verte niet. Veel minder fun factor en ik vind de SD gewoon veel fijner sturen.
 
Denk idd een van de laatste mooie dagen dit jaar.

Vanmorgen ook een stukkie wezen rijden, helaas maar kort vond het ook niet zo erg. Ik had vandaag een Ducati Hypermotard 939 gehuurd, als heel misschien opvolger voor mijn SD (sorry geen foto's ;( moest eerder naar huis dan gedacht).
Dat gaat em dus echt niet worden. De zithouding is wel prettig maar het woeste van een SD heeft ie in de verste verte niet. Veel minder fun factor en ik vind de SD gewoon veel fijner sturen.

Goh... Volgens mij zei een wijs man dat onlangs nog O-) :+
 
Vandaag ook nog even gereden.. Via lekdijk naar hsum voor een bbq, weer lekker de hooligan uitgehangen :P

Wat ik laatste tijd echter merk is dat hij soms gaat inhouden op hogere toeren, niet consequent maar wel met enige regelmaat..

Door trial and error vastgesteld dat het iets met de tank te maken heeft, als het gebeurt dan stop ik, doe de tankdop open en weer dicht en als ik dan weer verder rijd is het opgelost maar gebeurt dan op zeker weer... In de rit van hsum naar den haag heb ik 2 keer dit ritueel moeten herhalen..

Komt iemand bovenstaande bekend voor?
 
Goh... Volgens mij zei een wijs man dat onlangs nog O-) :+

:+

Dat inhouden op hoge toeren klinkt alsof je tankontluchting verstopt zit, waardoor je tank vacuüm trekt. Hoor je hem ook vol zuigen met lucht als je de tankdop open doet?
 
Dat zou wel eens kunnen. Die van mij heeft het ook een beetje. Ik merk dat ie aanzienlijk makkelijke in de toeren klimt na een tank beurt.
Waar zit die tank ontluchting eigenlijk?
 
Ik heb gister ook m'n laatste ritje gemaakt. Denk een km of 3 onderweg totdat een agent me tegemoet rijdt en me laat stoppen. Hij dacht dat ik groot licht voerde waarop ik antwoord dat ik geen idee heb. Hij controleert alle nummers en geeft aan dat het ding uit Australië komt. Hij wou perse een stuk rijden zodat ik het zelf kon zien dat het licht verblinde. Het geluid was 'm ook te luid. Nu heb ik een wok melding op de duke en moet ik hem opnieuw laten keuren. Ik vind het uiterst vreemd, zeker omdat bij hij door de vorige eigenaar ingevoerd is en hij hem heeft laten keuren. Geen koplamp swap gedaan, reeds geïnformeerd. Als je als keurmeester een Australische machine voor je hebt controleer je toch eerst aan welke kant het stuur zit en vervolgens kijk je toch direct naar de verlichting lijkt me?

Zijn er goedkope manieren om die lamp in orde te maken? Is de reflector los te bestellen en te vervangen bijvoorbeeld? Iemand andere ideeen?

Daarnaast ben ik benieuwd of alles terug moet naar origineel dus kentekenplaat, spiegels, knippers etc? Dat hoop ik toch niet..

Het keuren kost een euro of 60, maar ik wil wel dat die er door komt om zo een herkeuring te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister ook m'n laatste ritje gemaakt. Denk een km of 3 onderweg totdat een agent me tegemoet rijdt en me laat stoppen. Hij dacht dat ik groot licht voerde waarop ik antwoord dat ik geen idee heb. Hij controleert alle nummers en geeft aan dat het ding uit Australië komt. Hij wou perse een stuk rijden zodat ik het zelf kon zien dat het licht verblinde. Het geluid was 'm ook te luid. Nu heb ik een wok melding op de duke en moet ik hem opnieuw laten keuren. Ik vind het uiterst vreemd, zeker omdat bij hij door de vorige eigenaar ingevoerd is en hij hem heeft laten keuren. Geen koplamp swap gedaan, reeds geïnformeerd. Als je als keurmeester een Australische machine voor je hebt controleer je toch eerst aan welke kant het stuur zit en vervolgens kijk je toch direct naar de verlichting lijkt me?

Zijn er goedkope manieren om die lamp in orde te maken? Is de reflector los te bestellen en te vervangen bijvoorbeeld? Iemand andere ideeen?

Daarnaast ben ik benieuwd of alles terug moet naar origineel dus kentekenplaat, spiegels, knippers etc? Dat hoop ik toch niet..

Het keuren kost een euro of 60, maar ik wil wel dat die er door komt om zo een herkeuring te voorkomen.

notsure-1.jpg
 
Dat zou wel eens kunnen. Die van mij heeft het ook een beetje. Ik merk dat ie aanzienlijk makkelijke in de toeren klimt na een tank beurt.
Waar zit die tank ontluchting eigenlijk?

Goeie vraag, is dat niet dat 'verhoogde gaatje' dat aansluit op de tankdop?

Goh... Volgens mij zei een wijs man dat onlangs nog O-) :+

:+

Dat inhouden op hoge toeren klinkt alsof je tankontluchting verstopt zit, waardoor je tank vacuüm trekt. Hoor je hem ook vol zuigen met lucht als je de tankdop open doet?

Durf ik niet te zeggen, het was gisteravond en ik wilde naar huis dus ik heb niet m'n helm afgezet en doppen uitgedaan... dus als er geluid was heb ik dat niet gehoord.


Tis 100% de tankontluchting

Thanks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan