KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat klinkt en hoe hij dan loopt... Ik twijfel zelf ook nog tussen de Leovince+KVV en de PP Akra, dus ik hoor graag wat je ervan vindt!

En een fotootje uiteraard :Y
 
vandaag ook ritje gedaan, "herfstrit", mijn motor ziet er ook zo uit, enkel nog een stapje erger :p. veel stukken door echt slijk moeten rijden.

En inderdaad weinig zware racebanaantjes op de baan.
Echt super die ktm :) gewoon constant plezier aan rijden, bochtjes, schakelen...
Zelf bij uitzonderlijk slecht weer blijft het plezant.

het poetswerk neem ik er dan wel bij :p , juist jammer van al het opspattend vuil, op de een of andere manier hing er modder aan mijn tshirt, ondanks regenpak en motorpak :p , wrs langs krijg naar binnen gesijpeld ofzo :p
 
Je moet ook wel onroad blijven he! :+
Gister middag ook nog een kort rondje gedaan, lag wel wat prut op de weg maar niet zo erg!
 
Pfff, hier in de omgeving waren de boeren ook lekker bezig. Soms wel 2-3 cm dik natte blubber (klei) om doorheen te ploegen :X . Eergisteren had ik de motor helemaal schoon gemaakt, na het ritje gisteren zat ie echt he-le-maal onder de klei. Daar is die van Piet nog schoon bij vergeleken! haha _O-

Maar inderdaad, blijft leuk om mee te rijden (glibberen af en toe). En even wat lauw water er tegenaan en het is er zo allemaal weer vanaf.
 
Ziet er al erg netjes uit zo. Ben benieuwd naar meer foto's.
Edit, kleur wit erg anders of is dat het licht en camera?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er over te denken om mijn Duke te verkopen. Zijn er hier nog mensen op zoek naar een Duke?! (Meelezers ofzo?)
 
Ziet er al erg netjes uit zo. Ben benieuwd naar meer foto's.
Edit, kleur wit erg anders of is dat het licht en camera?

Hallo Rappie de kleur is bijna hetzelfde, ik had de foto in het donker gemaakt .
Ik zal wel een foto overdag maken .
 
Maar ehh.. wordt de Duke ook nog voor iets anders verruilt? Een 1290 ofzo?
:X Als ik die centen toch eens had, dan was ik de eerste die er eentje had denk ik :+
Als ie al verkocht word komt er sowieso iets voor terug, maar wat is nog niet helemaal zeker.
 
Ik had hier ééns iets gelezen op dit forum van luchtfilterbox/upgrade niet van ktm zelf wat redelijk veel vermogenswinst gaf maar kan via google/zoekfunctie forum en ebay niet direct terugvinden wat ik had gezien...
Is voor iemand die ik ken dat een duke gekocht heeft :)
 
Na het doorlezen van topic 1 en 2 is het nu tijd om mij hier ook even voor te stellen. :) Ik kom uit Rotterdam. Anderhalve maand geleden een schitterende 690 Duke gekocht, uit 2012, 5800 op de teller.
Inclusief Leovince en powerparts spul als kentekenplaathouder, stickerset, zadel, valbeugels, onderkuip, handkappen.
Vrij bizar verhaal, maar in de tussentijd is hij al eens uit mijn garagebox gestolen :r en weer teruggevonden. *O* Gelukkig valt de schade mee, dus dat gaat deze winter opgelost worden.
Ik kom van een FZR600 (en tweetakt oldtimers en nog wat spul :P ), dus de omschakeling is groot. :) Even wennen dus, maar ik vind 'm zeker tof rijden!

Intussen denk ik na over bagage, want komende lente moet hij wel uitgelaten worden in Luxemburg! Met name achterop heb ik weinig 'aanknopingspunten' omdat de duohandvatten ontbreken door de powerparts kentekenplaathouder. Hier moet ik wat op verzinnen. Ik zie wel mensen (JackSparrow, ..) die hier wat voor geklust hebben. Hebben jullie inspiratiefoto's voor mij? Ik zat te denken aan een soort 'rekje', waardoor zijtassen niet direct tegen de motor hangen. Deze kan aangrijpen op de bouten van de duosteunen en de bouten van de duohandvatten. Zijtassen en een bagagerol vind ik prettig.
Ook is het nog even zoeken naar de geschikte tanktas, door de vorm van de tank.

yq76.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had hier ééns iets gelezen op dit forum van luchtfilterbox/upgrade niet van ktm zelf wat redelijk veel vermogenswinst gaf maar kan via google/zoekfunctie forum en ebay niet direct terugvinden wat ik had gezien...
Is voor iemand die ik ken dat een duke gekocht heeft :)

Hallo Type maar ktm duke 690 stage 2 in op google en dan zie je genoeg info
zoals een testbank uitdraai,ik meende 3.5 pk in het midden gebied en 2.5 pk winst in de
hogere toeren en er staat ook nog een filmpje van mijn duke op.
Op ebay.de staat het dna filter te koop,ik was met verzending 99 € kwijt. *D
 
Hoi Rob,
welkom op dit forum , mooie motor !
Inderdaad , je moet een soort van frame maken en aan de voetsteunbeugels en duo handvatbevestiging maken.

Heb zelf alu koffers gemaakt en die haak ik in de duo handvatten en borg ik in de steun van de duo stepjes , waar ik de stepjes afgehaald heb.

Zal deze week een paar foto's maken en op dit forum plaatsen
 
Na het doorlezen van topic 1 en 2 is het nu tijd om mij hier ook even voor te stellen. :) Ik kom uit Rotterdam. Anderhalve maand geleden een schitterende 690 Duke gekocht, uit 2012, 5800 op de teller.
Inclusief Leovince en powerparts spul als kentekenplaathouder, stickerset, zadel, valbeugels, onderkuip, handkappen.
Vrij bizar verhaal, maar in de tussentijd is hij al eens uit mijn garagebox gestolen :r en weer teruggevonden. *O* Gelukkig valt de schade mee, dus dat gaat deze winter opgelost worden.
Ik kom van een FZR600 (en tweetakt oldtimers en nog wat spul :P ), dus de omschakeling is groot. :) Even wennen dus, maar ik vind 'm zeker tof rijden!

Intussen denk ik na over bagage, want komende lente moet hij wel uitgelaten worden in Luxemburg! Met name achterop heb ik weinig 'aanknopingspunten' omdat de duohandvatten ontbreken door de powerparts kentekenplaathouder. Hier moet ik wat op verzinnen. Ik zie wel mensen (JackSparrow, ..) die hier wat voor geklust hebben. Hebben jullie inspiratiefoto's voor mij? Ik zat te denken aan een soort 'rekje', waardoor zijtassen niet direct tegen de motor hangen. Deze kan aangrijpen op de bouten van de duosteunen en de bouten van de duohandvatten. Zijtassen en een bagagerol vind ik prettig.
Ook is het nog even zoeken naar de geschikte tanktas, door de vorm van de tank.

[afbeelding]
Welkom! Ziet er goed uit die Duke van je!
Waar is je kenteken op deze foto?! :+
Ik heb deze tassen:
http://www.motozoom.nl/producten/Va...eltassen-klittenbandbevestiging-70018492.html
Zitten echt prima naar mijn idee. Bewegen nauwelijks en zijn vrij eenvoudig erop/eraf te plaatsen.
Maar wtf! Je motor gestolen en alweer terug gevonden ook?!
 
~
Hallo Type maar ktm duke 690 stage 2 in op google en dan zie je genoeg info
zoals een testbank uitdraai,ik meende 3.5 pk in het midden gebied en 2.5 pk winst in de
hogere toeren en er staat ook nog een filmpje van mijn duke op.
Op ebay.de staat het dna filter te koop,ik was met verzending 99 € kwijt. *D[/quote

full

:9~
 
Ik ben beniewd of er nog aanpassingen gedaan moeten worden aan de afstelling. Logischerwijs zou hij rijker afgesteld kunnen/moeten worden.

De o2 controller van Dukey (Is deze al binnen??) is alleen voor lage/constante toerengebied, maar in hoge gebied moet mengsel toch ook rijker worden.

Wie weet er wat meer over het afstellen van de duke zonder en met tussenkomst van bijvoorbeeld o2 controller of powercommander.
 
Ja, kun je gewoon laten doen bij een KTM dealer of ergens waar ze bekend zijn met KTM tunen. Maar ze kunnen maar weinig aanpassen (als in, ze kunnen een basis instelling wat armer of rijker zeggen, maar niet mapping per punt aanpassen).
Maar het mooiste is natuurlijk even op de vermogensbank en dan kijken of hij te arm staat of niet.

Ik had overigens ook de O2 controller besteld, en deze is al reeds binnen en geïnstalleerd. Nog maar 2 keer mee kunnen rijden, maar het is best een positief verschil op mijn Duke. :Y Voornamelijk bij rustig rijden is zegmaar de 'roll on/roll off' van het gas een stuk beter. Veel minder aan/uit effect. Maakt het zeker wel prettiger, vooral dus bij rijden in dorpjes of in de stad. Veel bochten/rotondes etc.

In de lagere versnellingen schakel ik nu ook wat sneller op zo heb ik gemerkt (ca 500 toeren eerder). Bij de hogere versnellingen is het verschil wat minder groot (en voornamelijk afhankelijk van wind mee of tegen, weg omhoog of omlaag etc.)

Maar.. zelfs met een tandje minder op het voortandwiel en de O2 controller is iets onder de 30km/u sukkelen achter een auto in z'n twee nog geen pretje. 35 in z'n twee rijdt prima, maar zo'n 30 km/u en daaronder is het al minder. En in z'n 1 is het wat te gevoelig.
Maar dat hoort allemaal bij het karakter eh! :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan